  • 1. Data: 2016-08-24 13:44:19
    Temat: Sprzedaż auta - gdzie i jak?
    Od: "Matli" <W...@w...pl>

    Tak się składa, że chcę sprzedać auto.
    Czy poza olx, gumtree, otomoto, gratka gdzieś jeszcze warto umieścić
    ogłoszenie?
    A może lepiej ulotka na szybę?

  • 2. Data: 2016-08-24 14:17:41
    Temat: Re: Sprzedaż auta - gdzie i jak?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Matli pisze tak:

    > Tak się składa, że chcę sprzedać auto.
    > Czy poza olx, gumtree, otomoto, gratka gdzieś jeszcze warto umieścić
    > ogłoszenie? A może lepiej ulotka na szybę?

    Ulotka na szybę, duże literki, napisz koniecznie
    jaki silnik, jaka pojemność, że nie diesel i cenę ;)

    Będzie widać, że jesteś konkretny facet.

    Czasem jest tak, że szukający offline rozpuszcza wici po znajomkach
    i wataha szuka po mieście auta z kartką.

    Nic tak nie wkurwia jak trzeba ciągnąć za język jaki to silnik.
    Jeśli wyjdzie w rozmowie, że ktoś naprawdę nie wie jaki silnik
    sprzedaje to czułki opadają.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 3. Data: 2016-08-24 14:35:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    PiteR wrote:

    > Nic tak nie wkurwia jak trzeba ciągnąć za język jaki to silnik.

    najlepsze są kartki "Sprzedam nr telefonu"
    ani ceny, ani rocznika nic.

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2016-08-24 15:35:56
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-08-24 o 14:35, masti pisze:

    > najlepsze są kartki "Sprzedam nr telefonu"
    > ani ceny, ani rocznika nic.

    Dokładnie!

    Teść chciał sprzedać gruchota i mówię, żeby napisał cenę, bo nawet jak
    ktoś będzie zainteresowany to w 90% przypadków zleje takie ogłoszenie
    jak nie będzie wiedział jaka cena.

    On twierdził, że znajomi z pracy mu doradzili, żeby ceny nie pisać, że w
    czasie rozmowy będzie mówił na końcu :)

    Nie drążyłem tematu, żeby nie popsuć relacji rodzinnych :). Telefonów
    nie było, potem się rozmyślił i nie było okazji sprawdzić kto miał rację.

  • 5. Data: 2016-08-24 18:09:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** twistedme pisze tak:

> [...]
    >
    > On twierdził, że znajomi z pracy mu doradzili, żeby ceny nie
    > pisać, że w czasie rozmowy będzie mówił na końcu :)

    Znajomi z pracy czają frajera. Jak w trzy kubki. Jeśli przyjdzie
    napalony to mu się powie więcej. Tyle że czasy napalonych minęły
    bezpowrotnie.

    To jest taka mondrość ludowa. Dobrze ubrany, ładny zegarek,
    duży ekranik AMOLED i je banany tzn że bogaty z domu ;)

    Kocham zajeżdzać na oglądanie passata passatem ;)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 6. Data: 2016-08-24 18:11:16
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 24 Aug 2016 15:35:56 +0200, twistedme napisał(a):

    > On twierdził, że znajomi z pracy mu doradzili, żeby ceny nie pisać, że w
    > czasie rozmowy będzie mówił na końcu :)

    Teść ma na imię Janusz czy Mirek?

    Nie wiem skąd taka mania ukrywania ceny u żałosnych handlarzy. Ja nawet nie
    patrzę na ofertę, która nie ma widocznej ceny. Stare auto, czy używany
    telefon to nie dzieło sztuki, czy diamentowa kolia dla klienta, który
    zapłaci każdą sumę, gdy przedmiot sprzedaży wzbudzi jego pożądanie!

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 7. Data: 2016-08-24 18:56:03
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-08-24 o 18:11, P.B. pisze:

> [...]
    > telefon to nie dzieło sztuki, czy diamentowa kolia dla klienta, który
    > zapłaci każdą sumę, gdy przedmiot sprzedaży wzbudzi jego pożądanie!

    Nie, no poza tym jest bardzo w porządku i normalny gość. Sam się
    zdziwiłem. Próbowałem mówić, że w przypadku tego wozu to cena raczej
    najważniejsza, ale nie drążyłem i nie naciskałem, bo mi to auto wisi i
    powiewa. Zapytałem tylko o argumenty, bo sam chciałem wiedzieć z czego
    to wynika, to jakoś nie bardzo umiał mi powiedzieć, o co tym gościom z
    pracy chodziło, tylko tyle, że "tak będzie lepiej".

    Pracowałem kiedyś w gazecie, gdzie drukowano dużo ogłoszeń drobnych i
    oferty bez ceny nie były w ogóle przyjmowane do druku - ludzie nie chcą
    takich ogłoszeń. Ale to było 10 lat temu, może teraz jest inaczej :)

  • 8. Data: 2016-08-24 19:10:25
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-08-24 o 13:44, Matli pisze:
    > Tak się składa, że chcę sprzedać auto.
    > Czy poza olx, gumtree, otomoto, gratka gdzieś jeszcze warto umieścić
    > ogłoszenie?
    > A może lepiej ulotka na szybę?

    Kolega jak sprzedawał VW, to dał ogłoszenie na forum marki, na które
    pisywał i sprzedało się w godzinę.

  • 9. Data: 2016-08-24 19:13:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 13:44 Matli <W...@w...pl> pisze:

    > Tak się składa, że chcę sprzedać auto.
    > Czy poza olx, gumtree, otomoto, gratka gdzieś jeszcze warto umieścić
    > ogłoszenie?
    > A może lepiej ulotka na szybę?

    Ja już 4 auto sprzedałem w ten sam sposób: podjechałem do 3,4 handlarzy
    (komisy) typu "kupię za gotówkę".
    Najlepsza oferta - zostawiam auto, wracam taksówką.
    Cena 1,5k -2k mniejsza niż allegro (przy kwocie 27-30kPLN).
    Odpada strata czasu na "znawców" którzy w aucie, które od nowości (bez
    żadnej stłuczki) było u mnie pokazywali mi lakierowane i szpachlowane
    elementy, udowadniali że licznik już 4 raz się przekręcił itp.

    TG

  • 10. Data: 2016-08-24 21:28:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-08-24 o 18:56, twistedme pisze:

    > Pracowałem kiedyś w gazecie, gdzie drukowano dużo ogłoszeń drobnych i
    > oferty bez ceny nie były w ogóle przyjmowane do druku - ludzie nie chcą
    > takich ogłoszeń. Ale to było 10 lat temu, może teraz jest inaczej :)

    Teraz jest tak samo, ale:
    Sprzedający liczy na wysondowanie rynku i podnoszenie ceny przy
    licznych zapytaniach.
    Kupujący bardzo szybko się uczy i oferty bez podstawowych informacji
    jak cena, rocznik i przebieg olewa.