  • 1. Data: 2019-05-13 20:07:16
    Temat: Sprzedaż karty SIM, jak to zrobić mądrze
    Od: Peter <p...@o...pl>

    Mam 20 letni SIM złoty numer, chciałbym go sprzedać, jak to zrobić
    prawidłowo.

    Oceniam jego wartość na powyżej 2000zł (a może 20000 sądząc po cenach na
    allegro)

    Myślałem zrobić aukcję z wymogami że nabywający idzie ze mną do punktu
    operatora i przepisuje sim + normalna umowa kupna sprzedaży z podpisem i
    datą.

  • 2. Data: 2019-05-14 11:30:18
    Temat: Re: Sprzedaż karty SIM, jak to zrobić mądrze
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-13 o 20:07, Peter pisze:
> [...]
    >
    > Myślałem zrobić aukcję z wymogami że nabywający idzie ze mną do punktu
    > operatora i przepisuje sim + normalna umowa kupna sprzedaży z podpisem i

    Możesz tak zrobić. Akurat to najmniejszy problem, najpierw znajdź kupca
    i określcie cenę.

    Z ciekawości - co to za numer? (ewentualnie podaj go w jakimś kodzie
    literowo-cyfrowym).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2019-05-14 15:46:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" qbe1rb$t94$...@n...icm.edu.pl

    > Z ciekawości - co to za numer? (ewentualnie podaj go w jakimś kodzie
    literowo-cyfrowym).

    Tylko literowy i podaj pierwotnego operatora -- będziemy łamali ów kod. ;)
    [20 lat temu nie było masy opów... Era i Plus -- łatwo pójdzie złamanie
    nawet bez podania opa]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 4. Data: 2019-05-14 16:05:04
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > [20 lat temu nie było masy opów... Era i Plus -- łatwo pójdzie złamanie

    Idea też już była więc dochodzi EJA;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 5. Data: 2019-05-14 16:08:33
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > Tylko literowy i podaj pierwotnego operatora -- będziemy łamali ów kod. ;)
    > [20 lat temu nie było masy opów... Era i Plus -- łatwo pójdzie złamanie
    > nawet bez podania opa]

    to jest numer z ERY coś w stylu 601-701-801
    nie ważne, nawet jak dostanę 1000zł czy 2000zł to mi odpowiada problem
    tylko żeby nie było problemów :)

    czy operator jak przyjdę z taką umową sprzedaży (jak samochodową) to
    wyrejestruje mi kartę z mojego nazwiska

    bo widzę że ci co sprzedają to czasami mają zapis że sprzedaż jest z
    notarialnym zrzeczeniem czy coś tam (dotyczy używanych kart)

  • 6. Data: 2019-05-14 16:56:15
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > to jest numer z ERY coś w stylu 601-701-801
    czyli początek 602 :)

    > czy operator jak przyjdę z taką umową sprzedaży (jak samochodową) to
    > wyrejestruje mi kartę z mojego nazwiska
    nie. walczyłem o to, ale jedyne co wygrałem to coś co się nazywa
    zakończenie użytkowania karty przed czasem. czyli całkowita
    dezaktywacja, przepadek numeru - a tego raczej nie chcesz

    > bo widzę że ci co sprzedają to czasami mają zapis że sprzedaż jest z
    > notarialnym zrzeczeniem czy coś tam (dotyczy używanych kart)

    MUSISZ iść z kupującym do dowolnego salonu obecnego operatora. KAżdy
    inny przypadek to notariusz, upoważnienia....

    ToMasz

  • 7. Data: 2019-05-14 18:38:34
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 14.05.2019 o 16:08, Peter pisze:

> [...]
    >

    > bo widzę że ci co sprzedają to czasami mają zapis że sprzedaż jest z
    > notarialnym zrzeczeniem czy coś tam (dotyczy używanych kart)

    należy dokonać cesji umowy na nowego abonenta/posiadacza

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 8. Data: 2019-05-14 20:56:00
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > MUSISZ iść z kupującym do dowolnego salonu obecnego operatora. KAżdy
    > inny przypadek to notariusz, upoważnienia....

    Uwaga! Nie każdy salon dowolnego operatora robi takie rzeczy. Najpierw
    sprawdź w konkretnym salonie. Jak jesteś z dużego miasta, to raczej nie
    będzie problemu.

    --
    Grzexs

  • 9. Data: 2019-05-15 14:00:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Peter" <p...@o...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Myślałem zrobić aukcję z wymogami że nabywający idzie ze mną do punktu
    > operatora i przepisuje sim + normalna umowa kupna sprzedaży z podpisem i

    Myślę, że dla osiągnięcia dobrej ceny w aukcjach internetowych istotne
    jest dopuszczenie do transakcji wielu potencjalnych nabywców z jak
    największego obszaru Polski. Ograniczanie nabywców do Twojego miejsca
    zamieszkania przez wymóg osobistego przepisania nazwiska na karcie,
    zwłaszcza jeśli mieszkasz w małym mieście, drastycznie będzie limitować
    liczbę potencjalnych nabywców a tym samym ograniczy maksymalną
    cenę jaką osiągnąłbyś w aukcji numeru.

    Proponuję jednak wymyślić coś, co pozwoli Ci na finalizację transakcji
    zdalnie, bez konieczności wizyty u Ciebie. No chyba, że zaoferujesz
    wizytę u kupującego w dowolnym miejscu w Polsce - to też jakaś opcja,
    jeśli masz dużo wolnego czasu i lubisz podróżować :-)))

    p.s. 601-701-801 to jest złoty numer?? Naprawdę??

  • 10. Data: 2019-05-15 14:19:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-15 o 14:00, Pszemol pisze:

    > p.s.  601-701-801 to jest złoty numer?? Naprawdę??

    Ja na warunki allegro - jak najbardziej :)

    A tak ogólnie - nie sprzeda tego ani za 1000zł, ani tym bardziej za 2000zł.

    Jak znajdzie jakiegoś napaleńca, to może za 300zł mu opchnie. Ale takich
    coraz mniej, w obecnych czasach biznes już nie opiera się na łątwych do
    zapamiętania numerach telefonów, a nawet na prostych domenach
    internetowych. Teraz klienci inaczej docierają do firm.

    Mam znajomego, co za długi (nie wiem jak wielkie :) przejął od dłużnika
    numer, który po prefiksie ma 999999, z kolei inna osoba z moich
    biznesowych kręgów ma numer z pięciokrotnie powtarzającą się cyfrą,
    oboje go używają w celach zupełnie prywatnych, co najwyżej jako oznaka
    prestiżu ("zobaczcie, mam taki numer i stać mnie, aby go używać, zamiast
    sprzedać").

    Z koeli ja, głupi, w latach '90 przy zakupie abonamentu w Erze zupełnie
    losowo dostałem numer 606-111-511, z którego potem zrezygnowałem przy
    okazji zmiany operatora.

    --
    Liwiusz