  • 1. Data: 2018-10-16 09:55:03
    Temat: Sprzęt z pasywnym chłodzeniem pod router
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Cześć,

    Gdzie szukać sprzętu bez wiatraków, na którym sprawnie chodziłby Linux do
    obsługi dzielenia pasma i może kiedyś także serwera poczty?
    Chodzi mi o rozwiązanie na tyle stabilne, żebym nie musiał pamiętać o jego
    istnieniu, a przy okazji nie żrące wiele prądu.

    Polecicie coś?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2018-10-16 12:43:52
    Temat: Re: Sprzęt z pasywnym chłodzeniem pod router
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-10-16, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Chodzi mi o rozwiązanie na tyle stabilne, żebym nie musiał pamiętać o jego
    > istnieniu, a przy okazji nie żrące wiele prądu.

    Podstawowe pytanie, ile portów sieciowych i jakiej przepustowości?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2018-10-16 15:37:54
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Oct 2018 10:43:52 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Podstawowe pytanie, ile portów sieciowych i jakiej przepustowości?

    Dwa łącza 10/4.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2018-10-17 00:12:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-10-16, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Dwa łącza 10/4.

    Co to 10/4?

    Mam dobre doświadczenia z płytami itx Asusa. Mogę Ci podac konkretny
    model, ale to płyta gdzieś z okolic 2010. Chodziła 24/7 do 2017 a
    potem, nadal w pełni sprawną, zastąpiłem ją jakimś chinskim nonamem SBC
    tego typu:
    https://ae01.alicdn.com/kf/HTB183f3QVXXXXX6aXXXq6xXF
    XXXl/202292472/HTB183f3QVXXXXX6aXXXq6xXFXXXl.jpg
    https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1CfkmQVXXXXaDXpXXq6xXF
    XXXS/202292472/HTB1CfkmQVXXXXaDXpXXq6xXFXXXS.jpg

    Ww. chodzi bezproblemowo od ponad roku. N3160/4GB. Apache, mysql,
    dovecot/postfix, Emby, serwer plikow. openvpn. Serwer robi za ekstra
    bramę/FW dla domowej sieci wewnętrznej. CPU wypas z powodu Emby. Do
    pozostałych zastosowań dużo słabszy wystarczy z zapasem. Będzie taniej
    i chłodniej choć i z tym obudowa (robiąca za radiator) nie jest mocno
    ciepła.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2018-10-17 00:15:53
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Oct 2018 22:12:13 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Co to 10/4?

    10 mbit download i 4 mbit upload.
    Chyba że pytasz o ilość urządzeń w domu - w porywach do 7.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2018-10-17 00:31:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-10-16, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > 10 mbit download i 4 mbit upload.
    > Chyba że pytasz o ilość urządzeń w domu - w porywach do 7.

    Miałem na myśli bardziej ogólnie, fast czy gigabite :) ale przy takich
    wymaganiach to i fast się spokonie wyrobi. Oczywiście lepiej mieć
    zapas.

    Używałem/am w sumie 3 itx Asusa, 2 z jednym RJ45 i jeden z podwójnym.
    Chodzą latami. Z tą chińszczyzną SBC postanowiłem spróbowac, ze względu
    na rozmiary całości. Jak dotąd, odpukać, wszystko ok. Do takiej obudowy
    wchodzi standardowy 2.5".

    --
    Marcin