  • 1. Data: 2016-07-11 10:18:58
    Temat: Staary numer 42 920
    Od: ww <w...@o...pl>

    Witam. Znalazłem ostatnio jakaś wizytówkę sprzed cholera wie ilu lat
    (20-30?). Telefon 42 920 w Żorach (śląskie). Czy jest ktoś w stanie
    odszyfrować w jakich latach to mogło być i jaki ta strefa 42
    mogła obejmować obszar ?

  • 2. Data: 2016-07-30 23:54:20
    Temat: Re: Staary numer 42 920
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "ww" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (20-30?). Telefon 42 920 w Żorach (śląskie). Czy jest ktoś w stanie
    > odszyfrować w jakich latach to mogło być i jaki ta strefa 42

    Tak na szybko - Żory mi się kojarzą z Rybnikiem, onego casu 0-36.

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 3. Data: 2016-08-03 18:15:20
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    HF5BS pisze:

    > Użytkownik "ww" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Tak na szybko - Żory mi się kojarzą z Rybnikiem, onego casu 0-36.

    Wydaje mi się, że autorowi pytania nie chodzi o SN 42, tylko o numer
    "(0-jakiś kierunkowy co miały wtedy Żory)42920".

    Przemek

  • 4. Data: 2016-08-03 20:29:31
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    wiadomości news:nnt5ap$u6r$1@node2.news.atman.pl...

    > Wydaje mi się, że autorowi pytania nie chodzi o SN 42, tylko o numer
    > "(0-jakiś kierunkowy co miały wtedy Żory)42920".

    Otóż właśnie, 0-36 42920, SN Rybnik, a pod nią także Żory, tak ja to
    zinterpretowałem. Trzeba by prześledzić historię zmian (nie pamiętam, jak
    się w SN Rybnik zmieniało), bo w niektórych miastach było proste dodanie
    cyferki z przodu, rzadziej gdzieś w środku, ale i tak bywało w .pl, czasem,
    ale nie zawsze, towarzyszyła temu jedynie zmiana wyróżnika SN, bo numeracja
    w SN przejmowanej, mieściła się w całości w rezerwie SN przejmującej. Czasem
    zmana jednej cyferki, zwykle, ale też nie zawsze z przodu. Za to bywały
    miasta, gdzie wzorzec zmian zawierał aż 40 (!) pozycji, był to Kraków.

  • 5. Data: 2016-08-13 19:22:53
    Od: d...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 lipca 2016 10:19:00 UTC+2 użytkownik ww napisał:
> [...]
    > (20-30?). Telefon 42 920 w Żorach (śląskie). Czy jest ktoś w stanie
    > odszyfrować w jakich latach to mogło być i jaki ta strefa 42

    A ma ktoś może wszystkie edycje pnk tzn od czasu Powiatów przez okres łączenia TON-ów
    (kierunkowe 3 i 4 cyfrowe) w SN jeżeli tak to bym prosił o linka do nich. pamiętam
    też że był okres w latach 90 że hipotetycznie do Katowic można było się połączyć
    przez przynajmniej 4 różne kierunkowe (nie licząc współczesnego 32)

  • 6. Data: 2016-08-18 09:38:44
    Od: w...@g...com

    W dniu sobota, 13 sierpnia 2016 19:22:54 UTC+2 użytkownik moje12a napisał:

> [...]
    połączyć przez przynajmniej 4 różne kierunkowe (nie licząc współczesnego 32)

    PNK jest aktem wykonawczym w randze rozporządzenia.

    Adresy publikacyjne

    PNK 96 - MP nr 42, poz. 407
    PNK 00 - DU nr 53, poz. 644
    PNK 04 - DU nr 78, poz. 735
    PNK 05 - DU nr 145, poz. 1215
    PNK 08 - DU nr 52, poz. 307 + nowelizacja 2009 DU nr 24, poz. 147 + nowelizacja 2009
    DU nr 153, poz. 1225
    PNK 11 - DU nr 131, poz. 765 + nowelizacja 2012 DU poz. 1267
    PNK 13 - DU poz. 1281

    Miłej lektury.

  • 7. Data: 2016-11-07 13:59:25
    Od: moje12a <d...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 09:38:45 UTC+2 użytkownik w...@g...com
    napisał:

> [...]
    2009 DU nr 153, poz. 1225
    > PNK 11 - DU nr 131, poz. 765 + nowelizacja 2012 DU poz. 1267

    Dzięki. a masz może załącznik do tego rozporządzenia ?
    http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WMP1991030
    0221+1996%2407%2426&min=1

  • 8. Data: 2016-11-07 16:53:58
    Od: w...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 listopada 2016 13:59:26 UTC+1 użytkownik moje12a napisał:

> [...]
    połączyć przez przynajmniej 4 różne kierunkowe (nie licząc współczesnego 32)

    > Dzięki. a masz może załącznik do tego rozporządzenia ?

    Niestety. Jak widzisz w zarządzeniu załącznik nie był opublikowany w MP, tylko
    fizycznie do zdobycia w IŁ. Zdobyłem, zapłaciłem (!) ale do dziś się nie uchował.

    Może wygooglasz jakiś PDF od pasjonata. Hasło "załącznik do PNK-90 tf"

  • 9. Data: 2016-11-08 12:23:51
    Od: moje12a <d...@g...com>

    A pamiętasz co dokładnie w nim było ? W stylu wykaz kierunkowych i ich obszary czy
    coś innego. Oki dzięki za info.

  • 10. Data: 2016-11-11 08:52:09
    Od: w...@g...com

    W dniu wtorek, 8 listopada 2016 12:23:52 UTC+1 użytkownik moje12a napisał:
    > A pamiętasz co dokładnie w nim było ? W stylu wykaz kierunkowych i ich obszary czy
    coś innego. Oki dzięki za info.

    Nie bardzo, bo siłą rzeczy nakładają mi się w pamięci kolejne edycje.

    Na pewno jednak była w nim odmienność polegająca na GRAFICZNYM przedstawieniu
    schematów wybierania (numerów) w sieci PSTN. Z prostokątami oznaczającymi różne
    rodzaje central, strzałkami jako połączeniami, rozróżnieniem na połączenia lokalne,
    miejscowe, okręgowe, strefowe, międzymiastowe i międzynarodowe. Kolejne 'warstwy'
    schematu sieci w postaci elips. Abonent wywołujący i wywoływany w postaci ikony
    czarnego aparatu stacjonarnego :-)

    Ps. Pomyślałem, że IŁ w Warszawie ma przecież jakieś archiwum/bibliotekę, gdzie ten
    załącznik jest po prostu do zobaczenia/skopiowania.