  • 1. Data: 2020-04-30 20:18:12
    Temat: Stalowe grzejniki panelowe - żywotność
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Ostatnio rozmawiałem z jednym specem od CO na temat płukania
    instalacji. Stwierdził on że płukanie ~20 letniej instalacji mija się z
    celem. Instalacja z rur Cu, grzejniki stalowe, panelowe. Wg owego speca
    płukanie nic nie da, natomiast należy spodziewać się że wkrótce korozja
    stalowych grzejników spowodujuje wycieki i konieczność ich wymiany. Czy
    ktoś potrafi to skomentować najlepiej na podstawie doświadczeń ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2020-05-01 09:11:55
    Temat: Re: Stalowe grzejniki panelowe - żywotność
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 1 maja 2020 03:18:16 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:
> [...]
    > stalowych grzejników spowodujuje wycieki i konieczność ich wymiany. Czy
    > ktoś potrafi to skomentować najlepiej na podstawie doświadczeń ?

    A czym chcesz to płukać?

  • 3. Data: 2020-05-01 13:56:12
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > stalowych grzejników spowodujuje wycieki i konieczność ich wymiany. Czy ktoś
    > potrafi to skomentować najlepiej na podstawie doświadczeń ?

    Trochę szlamu wypłukasz. Ale jeśli nie ma zakłóceń w pracy to bym się
    zastanawiał. Dobrym wskaźnikiem jest filtr wody w piecu. Płukałem
    fragmentami instalacji i zdecydowanej poprawy nie zauważyłem (mam
    niedogrzane pomieszczenie na końcu instalacji). Uczciwie było by zdjąć
    grzejniki i płukać każdą rurkę osobno :) Co do trwałości, to grzejniki
    mam od "mnóstwo dawno", instalacja mieszana stalowo-miedziana, część
    rur pochodzi z czasów instalacji grawitacyjnej (ok 1970) i nic się nie
    dzieje.
    Wojtek

  • 4. Data: 2020-05-01 16:19:55
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-05-01 o 13:56, wowa pisze:

    > Trochę szlamu wypłukasz. Ale jeśli nie ma zakłóceń w pracy to bym się
    > zastanawiał. Dobrym wskaźnikiem jest filtr wody w piecu.

    Czysty jest. Ale z obudowy pompki obiegowej wyciągnąłem trochę szlamu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2020-05-01 16:23:19
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-05-01 o 09:11, Konrad Anikiel pisze:

    > A czym chcesz to płukać?

    Są dostępne różne chemie do tego. Ale myślę że do wypłukania ew. szlamu
    z grzejników wystarczy dwuwodorojednotlen. Zastanawiałem się nad
    płukaniem grzejników po ich zdemontowaniu, a że instalacja CO jest
    jednorurowa, można by ją płukać całkowicie osobno.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2020-05-01 16:32:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-05-01 o 16:23, PeJot pisze:

    > Są dostępne różne chemie do tego. Ale myślę że do wypłukania ew.
    > szlamu z grzejników wystarczy dwuwodorojednotlen.

    Raczej jednotlenek dwuwodoru (monotlenek diwodoru) zgodnie z nową
    nomenklaturą.

    Aby wypłukać szlam nie wystarczy sama woda.

    > Zastanawiałem się nad płukaniem grzejników po ich zdemontowaniu, a że
    > instalacja CO jest jednorurowa, można by ją płukać całkowicie osobno

    Jesteś pewien, że masz instalację jednorurową?

  • 7. Data: 2020-05-01 16:37:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-05-01 o 16:23, PeJot pisze:
    > Zastanawiałem się nad płukaniem grzejników po ich zdemontowaniu, a że
    > instalacja CO jest jednorurowa, można by ją płukać całkowicie osobno.

    Jak grzejniki stare to wymień. Wbrew pozorom płukanie grzejników to kupa
    roboty jeżeli nie dysponujesz specjalną pompą płuczącą, która podaje
    wodę z bardzo dużą prędkością, wymieszaną ze sprężonym powietrzem. Poza
    tym zapobiegniesz zalaniu domu w razie uszkodzenia któregoś z grzejników.

    Jeżeli masz dostęp do takiej pompy to można wypłukać nie zdejmując
    grzejników.

  • 8. Data: 2020-05-01 19:26:33
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-05-01 o 16:37, Uzytkownik pisze:

    > Jak grzejniki stare to wymień.

    Zasadnicze pytanie to to czy ~18 letnie grzejniki panelowe marki Kermi
    można uznać za na tyle stare, że profilaktycznie wypadało by je wymienić.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2020-05-01 19:27:28
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-05-01 o 16:32, Uzytkownik pisze:

    > Jesteś pewien, że masz instalację jednorurową?

    Tak, tu jestem pewien.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2020-05-01 21:03:57
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 30.04.2020 o 20:18, PeJot pisze:
> [...]
    > stalowych grzejników spowodujuje wycieki i konieczność ich wymiany. Czy
    > ktoś potrafi to skomentować najlepiej na podstawie doświadczeń ?

    A jaki jest powód płukania? Coś nie grzeje, czy tylko dla "higieny"?
    U siebie zdjąłem 2o letni grzejnik, aby go porządnie wyczyścić i
    pomalować. Przy okazji został przepłukany i przedmuchany. Po całej
    operacji ujawniły się małe dziurki od korozji. Był szczelny, bo był
    zasyfiony. Wyczyszczenie otworzyło nieszczelności i trafił na złom.
    Jacek