  • 1. Data: 2015-03-29 12:42:52
    Temat: Stalowy O-ring ;-)
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jak się zwie takie zabezpieczenie sprężynowe, które wygląda jak rozcięty
    O-ring?
    Stosuje się do zabezpiecznia przed zsunięciem elementu z osi. Wskakuje to w
    nacięty rowek.
    Szukam w celu kupna gotwego. Wiem, że można zlecić zrobienie.

    Robert

  • 2. Data: 2015-03-29 15:34:24
    Temat: Re: Stalowy O-ring ;-)
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Jak się zwie takie zabezpieczenie sprężynowe, które wygląda jak rozcięty
    > O-ring?
    > Stosuje się do zabezpiecznia przed zsunięciem elementu z osi. Wskakuje
    > to w nacięty rowek.

    Może seger?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pier%C5%9Bcie%C5%84_Seg
    era
    ale jak to jest podobne do oringa to ja jestem chiński mandaryn.

    > Szukam w celu kupna gotwego. Wiem, że można zlecić zrobienie.

    Jednej sztuki w cenie pudełka 100szt?

  • 3. Data: 2015-03-29 16:14:16
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "cef"
    > Może seger?
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Pier%C5%9Bcie%C5%84_Seg
    era
    > ale jak to jest podobne do oringa to ja jestem chiński mandaryn.

    Seger-y znam. To co szukam to wygląda jak jeden zwój sprężyny stykający się
    końcami.
    Chcę unieruchomić czerwone w zielony,. Ma się obracać ale nie przesuwć.
    https://dl.dropboxusercontent.com/s/f12dcdqbl80xfcj/
    sworzen.jpg?dl=0
    Obrót praktycznie 90° wykonany raz, albo nigdy. Siły <500 N i nie podczas
    obracania. Średnice 6-10 mm.

    Tak patrzę na Seger do otworów. On wewnętrznym kształtem wpisuje się w
    okrąg?
    Wydaje się, że tak. I to by załatwiło sprawę.
    https://dl.dropboxusercontent.com/s/3b1c4drgwulve5j/
    Seger.jpg?dl=0

    Robert

  • 4. Data: 2015-03-29 17:08:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Seger-y znam. To co szukam to wygląda jak jeden zwój sprężyny stykający
    > się końcami.

    Przejdź się fizycznie do jakiegoś sklepu czy hurtowni z normaliami.
    Teraz sprowadzają i produkują tyle różnych dupereli, które kiedyś
    nie były dostępne, że połowę potrzebnych rzeczy można dopasować.

  • 5. Data: 2015-03-29 18:09:51
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > to w nacięty rowek.
    > Szukam w celu kupna gotwego. Wiem, że można zlecić zrobienie.

    Takie moga byc?
    http://konmet.com.pl/pl/oferta/din-7993-pierscienie-
    osadcze-rozprezne-drut-okragly
    http://www.srubstal.com.pl/oferta/zawleczki_i_piersc
    ienie/din_7993__pierscienie_sprezynujace,858,1,0.htm

    WM

  • 6. Data: 2015-03-29 18:40:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "WM"
    > Takie moga byc?
    > http://konmet.com.pl/pl/oferta/din-7993-pierscienie-
    osadcze-rozprezne-drut

    O włśnie! Piszą drut okrągły, to pewnie są też z kwadratowego. Ale okrągły
    też będzie ok.
    Jak się rozpręży w zielonej tulejce to, czerwony sworzeń będzie nie do
    wyjęcia.

    Robert

  • 7. Data: 2015-03-29 19:03:14
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    > okrągły też będzie ok.
    > Jak się rozpręży w zielonej tulejce to, czerwony sworzeń będzie nie

    powiedzmy że - nie do wyjęcia łatwo. półośki w niektórych samochodach
    się tak blokuje

  • 8. Data: 2015-03-29 20:21:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Jeffrey"
    > powiedzmy że - nie do wyjęcia łatwo. półośki w niektórych samochodach się
    > tak blokuje

    O... tak, tak. Jak jest dojście to jakoś sobie wyobrażam podważenie
    zabezpieczenia, ale w moim przypadku to chyba niemożliwe.

    Robert

  • 9. Data: 2015-03-29 21:01:41
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Robert Wańkowski wrote:
    > "Jeffrey"
    >
    > O... tak, tak. Jak jest dojście to jakoś sobie wyobrażam podważenie
    > zabezpieczenia, ale w moim przypadku to chyba niemożliwe.
    >
    > Robert

    jak dobrze szarpniesz to samo wyskoczy, czasami trzeba młotka

  • 10. Data: 2015-03-29 21:37:54
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 29 marca 2015 21:02:00 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:

    > jak dobrze szarpniesz to samo wyskoczy, czasami trzeba młotka

    Jak będzie zrobione jak na rysunku to nie da się tego rozłączyć bez zniszczenia
    wszystkich elementów.