  • 1. Data: 2017-09-25 00:09:58
    Temat: Standard klawiatury telefonicznej
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    Taka kwestia mnie zaciekawiła.
    Otóż akurat przeprowadzałem renowację Tulipana z RWT, z klawiaturką i w tym samym
    czasie remontowałem standardowy amerykański telefon typu 2500 - ten "kultowy" z lat
    70-80. Co mnie zaskoczyło, to fakt że wymiary klawiatury (widocznej części) są
    dokładnie identyczne. Tzn. mógłbym te klawiatury po prostu podmienić, pomijając
    różnice budowy po stronie zamkniętej w aparacie, bo tam w ogóle koncepcja działania
    jest całkiem inna.

    Pomyślałem więc że musiał istnieć jakiś standard ISO, przynajmniej do czasu aż weszły
    telefony zupełnie dowolnych kształtów. Ale nic nie znalazłem, oprócz ISO 9995-8 który
    tylko definiuje przydział literek i layout klawiatury tak ogólnie. Ktoś coś wie?

    P.

  • 2. Data: 2017-09-25 00:32:19
    Temat: Re: Standard klawiatury telefonicznej
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> napisał w wiadomości
    a.com.delete.pl...
> [...]
    > znalazłem, oprócz ISO 9995-8 który tylko definiuje przydział literek i
    > layout klawiatury tak ogólnie. Ktoś coś wie?

    Faktycznie... acz mnie pozostaje tylko snuć domysły - że często takie
    produkty mogły być importowane, a jak już zaczęto babrać się z krajowymi, to
    nie było sensu zmieniać tego na własny rozmiar, skoro gotowa forma obudowy
    już była...?
    A klawa tulipanowa i w tym 2500 ma nawet ten sam pewien "nawyk" - przy
    naciśnięciu więcej, niż jednego guzika w rzędzie/kolumnie, gra tylko jeden
    ton z dwóch.
    Więc elektronicznie, to kto wie? Aż chyba rozbiorę (z wyczuciem, trzeba
    przecież potem złożyć i ma działać nie gorzej, niż przed rozbiórką) tego
    swojego amerykańca i to zbadam...?

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 3. Data: 2017-09-25 12:46:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

> [...]
    > A klawa tulipanowa i w tym 2500 ma nawet ten sam pewien "nawyk" - przy
    > naciśnięciu więcej, niż jednego guzika w rzędzie/kolumnie, gra tylko

    Może wręcz konstruktor tego Tulipana wszystko wynalazł będąc na saksach
    za wielką wodą? U wuja Sama na strychu.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2017-09-26 09:26:41
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Może wręcz konstruktor tego Tulipana wszystko wynalazł będąc na saksach
    > za wielką wodą? U wuja Sama na strychu.

    Pfff... bardzo możliwe... Albo u cioci Columbii w piwnicy... Szczerze
    mówiąc, mało mnie to w tym momencie obchodzi.