  • 1. Data: 2018-12-15 12:54:09
    Temat: Standard rozmiarów obudowy przyrządu
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Czy na świecie wykrystalizował się jakiś standard obudowy typowego
    przyrządu typu generator, częstościomierz, licznik, multimetr etc?

    Mam na myśli typową obudowę leżącą na nóżkach, z pałąkiem, zasilaniem z
    tyłu i obsługą z front panelu.

    Chodzi rozmiary, rozstaw i kształ nóżek itp detale które są niezbędne do
    poukładania tego jeden na drugim.

    I nie chodzi mi o coś wewnątrz firmy, tylko o coś używane mniej lub
    bardziej powszechnie przez kilku producentów.

    Zastanawiam się nad wydrukowaniem obudowy i gdyby takowy standard
    istniał, to było by miło, po co wymyślać kwadratowe koła.

  • 2. Data: 2018-12-15 14:49:28
    Temat: Re: Standard rozmiarów obudowy przyrządu
    Od: b...@g...com

    użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Cześć.
    >
    > Czy na świecie wykrystalizował się jakiś standard obudowy typowego
    > przyrządu typu generator, częstościomierz, licznik, multimetr etc?

    Nie widziałem, ale chińczyki coraz częściej wkładają ustrojstwa
    w profile alu.
    http://pl.sytoshine-alu.com/product/electronic-alumi
    num-enclosures

    A to jakieś oscyloskopy, innym razem wzmacniacze.
    Amator tego nie ciachnie na wymiar.

    > Mam na myśli typową obudowę leżącą na nóżkach, z pałąkiem, zasilaniem z
    > tyłu i obsługą z front panelu.

    Chyba nieopłacalne. Powołanie zespołu który ustali standard będzie droższe
    niż cała sprzedaż. A na końcu i tak chińczyk opanuje produkcję więc po co?

  • 3. Data: 2018-12-15 15:07:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 15/12/2018 14:49, b...@g...com wrote:
    > Chyba nieopłacalne. Powołanie zespołu który ustali standard będzie droższe
    > niż cała sprzedaż. A na końcu i tak chińczyk opanuje produkcję więc po co?

    Aby był porządek w miejscu pracy. Obecnie każda obudowa inna. Coraz
    częściej obudowy projektowane są przez imbecyli, np. mają włacznik na
    boku zamiast na froncie. Liczę (liczyłem) na to że ktoś w latach 60
    zauważył że warto by to ustandaryzować, jakieś HP choćby.

  • 4. Data: 2018-12-15 15:20:37
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 15.12.2018 o 15:07, Sebastian Biały pisze:

    > Aby był porządek w miejscu pracy. Obecnie każda obudowa inna.

    No to sobie odpowiedziałeś na pytanie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2018-12-15 16:06:33
    Od: b...@g...com

    W dniu sobota, 15 grudnia 2018 15:07:04 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    > boku zamiast na froncie. Liczę (liczyłem) na to że ktoś w latach 60
    > zauważył że warto by to ustandaryzować, jakieś HP choćby.

    Też bym chciał ale...
    Trzeba to opracować
    Przekonać innych
    Zarobić na tym

    No to mamy więc standard kabelków do ładowarek o który wszyscy zabiegali.
    Opracowano
    Przekonano innych
    Jest zarobek

    Pytanie jest następujące, kto zarabia na wtyczkach/kablach usb?:)
    A jeżeli nawet trafi sie jakich producent na zachodzie to jaki jest
    stosunek sprzedaży tych kabelków/gniazd przez chiny/zachód?

    OT. Trafiłem na określenie obwód drukowany o wielkości eurokarty (100x160mm)
    1/2 eurokarty ale czy ktoś to stosuje i czy są do tego obudowy?

  • 6. Data: 2018-12-15 16:13:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Dec 2018 12:54:09 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
> [...]
    >
    > Zastanawiam się nad wydrukowaniem obudowy i gdyby takowy standard
    > istniał, to było by miło, po co wymyślać kwadratowe koła.

    Camac, rack 19" ... ale to sie troche zdewaluowalo :-)

    J.