  • 1. Data: 2015-04-18 14:49:54
    Temat: Stara różnicówka ?
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem.

    Prosty temat: czy wyłącznik różnicowo-prądowy, dajmy na to Siemens, po
    13 latach normalnej eksploatacji w mieszkaniu ma prawo zacząć wariować,
    czy z definicji należy szukać upływu w instalacji ? Wyskakuje kompletnie
    bez przyczyny i związku z aktualnie używanymi sprzętami.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2015-04-18 14:56:37
    Temat: Re: Stara różnicówka ?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2015-04-18 o 14:49, PeJot pisze:
> [...]
    > czy z definicji należy szukać upływu w instalacji ? Wyskakuje kompletnie
    > bez przyczyny i związku z aktualnie używanymi sprzętami.

    Po 13 latach to zrób pomiary instalacji, będziesz wiedział co jest nie
    tak. Przepisy z jakiegoś powodu mówią raczej o 5 latach między
    pomiarami. A nikt nie jest duchem świętym aby na odległość trafnie ci
    odpowiedział.

  • 3. Data: 2015-04-18 15:01:08
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-04-18 o 14:56, t-1 pisze:

    > Po 13 latach to zrób pomiary instalacji, będziesz wiedział co jest nie
    > tak. Przepisy z jakiegoś powodu mówią raczej o 5 latach między
    > pomiarami.

    OK, a dokładniej o jakie pomiary chodzi ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2015-04-18 15:09:55
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > czy z definicji należy szukać upływu w instalacji ? Wyskakuje kompletnie
    > bez przyczyny i związku z aktualnie używanymi sprzętami.

    Moim zdaniem ma prawo. Wymień.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2015-04-18 15:14:32
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-04-18 o 15:09, Mario pisze:

    > Moim zdaniem ma prawo. Wymień.

    To jest najprostsze rozwiązanie, ale wcześniej wolałbym jednak
    instalację sprawdzić. Mam podejrzenia pewne podejrzenia co do zmywarki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2015-04-18 15:16:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Saturday, April 18, 2015, 2:49:54 PM, you wrote:

> [...]

    > czy z definicji należy szukać upływu w instalacji ? Wyskakuje kompletnie
    > bez przyczyny i związku z aktualnie używanymi sprzętami.

    Sprawdź, czy gdzieś nie zwarłeś N z PE...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2015-04-18 15:22:43
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Sprawdź, czy gdzieś nie zwarłeś N z PE...

    Ostatnio różnicówka wywaliła pod moją nieobecność w mieszkaniu.
    Tydzień temu przy okazji podłączenia *starego* grilla elektrycznego -
    faktycznie ten diwajs mógł mieć upływ, ze starości i wilgoci.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2015-04-18 15:27:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Saturday, April 18, 2015, 3:22:43 PM, you wrote:

    > Ostatnio różnicówka wywaliła pod moją nieobecność w mieszkaniu.
    > Tydzień temu przy okazji podłączenia *starego* grilla elektrycznego -
    > faktycznie ten diwajs mógł mieć upływ, ze starości i wilgoci.

    Nieśmiało przypomnę, że w zeszłym roku miałem też problem z
    różnicówką. przyczyną okazała się mysz w ekspresie do kawy...
    Postanowiła polec pomiędzy doprowadzeniem do grzałki a jej obudową
    podłączoną do PE.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2015-04-18 15:29:05
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    > różnicówką. przyczyną okazała się mysz w ekspresie do kawy...
    > Postanowiła polec pomiędzy doprowadzeniem do grzałki a jej obudową

    Tematu nie znam, wszystkiego nie czytam. Mysz została odkryta
    przypadkowo, czy w trakcie zakrojonych na szeroką skalę poszukiwań ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2015-04-18 16:12:43
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2015-04-18 o 15:01, PeJot pisze:

    > OK, a dokładniej o jakie pomiary chodzi ?

    Np. tu opisują jakie i kiedy:
    http://www.cerpom.pl/Cz%C4%99stotliwo%C5%9B%C4%87-po
    miar%C3%B3w.php