  • 11. Data: 2018-08-29 12:09:33
    Temat: Re: Stara skrzynka TP
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Olek <o...@p...onet.pl> wrote:

    > "Wynajmowanym" co za kretyńskie słowo. Nigdy nie wiadomo czy "od kogoś"
    > czy "komuś".
    > Jak "komuś" wynajmowałeś, to raczej liczniki to nie Twój problem.

    Głupie ale co poradzić, taki język :)

    Ja jestem najemcą (wynajmuję od kogoś). Natomiast jakbym komuś wynajmował,
    to liczniki to byłby mój problem, gdybym wynajął (komuś) mieszkanie z wadą
    (tzn. lewym poborem prądu, bo tytan intelektu, który robił remont,
    podłączył linię telefoniczną pod fazę)...

  • 12. Data: 2018-08-29 14:36:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    Olek <o...@p...onet.pl> wrote:

    >Głupie ale co poradzić, taki język :)

    Swoja droga to ciekaw jestem - nikomu to przez wieki nie przeszkadzalo
    ?
    Bo takich przykladow mamy w jezyku wiecej. np "pożyczyć".

    Albo nie wiadomo kto komu, albo czegos sie nie da powiedziec.

    J.

  • 13. Data: 2018-08-29 15:31:38
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Albo nie wiadomo kto komu, albo czegos sie nie da powiedziec.

    Ktoś obszedł jezioro. Jezioro zostało przez tego kogoś... obejsznięte? :)
    Bo okrążone to już nie to samo :)

  • 14. Data: 2018-08-29 15:38:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Ktoś obszedł jezioro. Jezioro zostało przez tego kogoś...
    >obejsznięte? :)
    >Bo okrążone to już nie to samo :)

    Na zabraniu ... doszlono do wniosku ? :-)

    Albo np taka kobieta-tokarz.

    Za to kiedys bylem pod wrazeniem uniwersalnosci słowa "pierdolic".
    Mozna nap*, up*, wp*, zap*, dop* ... chyba wiecej znaczen sie uzbiera
    niz dla angielskiego put czy get :-)

    Ale czasownik jechac nawet bardziej uniwersalny.

    J.

  • 15. Data: 2018-08-29 17:41:32
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...bezspamu.org.pl>

    W dniu 28.08.2018 o 20:13, Olek pisze:

    > "Wynajmowanym" co za kretyńskie słowo. Nigdy nie wiadomo czy "od kogoś"
    > czy "komuś".
    > Jak "komuś" wynajmowałeś, to raczej liczniki to nie Twój problem.

    Prawnicy rozwiązali problem z 'wynajmem'.
    a) najemca to biorący w najem
    b) wynajmujący to oddający w najem

    pisze się to w preambule umowy i sprawa załatwiona.

    --
    Ślązak

  • 16. Data: 2018-08-29 18:07:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" napisał w wiadomości grup

    >Prawnicy rozwiązali problem z 'wynajmem'.
    >a) najemca to biorący w najem
    >b) wynajmujący to oddający w najem

    >pisze się to w preambule umowy i sprawa załatwiona.

    A jak sie napisze odwrotnie ?

    Pisze sie tez w ustawie, ale ciemny lud ustaw nie czyta i nadal mowi
    "wynajmuje mieszkanie" :-)

    J.

  • 17. Data: 2018-08-29 20:59:42
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 8/29/18 3:31 PM, Queequeg wrote:

    > Ktoś obszedł jezioro. Jezioro zostało przez tego kogoś... obejsznięte? :)
    > Bo okrążone to już nie to samo :)

    Miodek wyjaśniał - z tym czasownikiem nie da się stworzyć tej drugiej
    konstrukcji i tak ma być, bo cała grupa czasowników tak ma, ale tu już
    bliżej nie pamiętam o co chodzi 8)
    --
    Olek

  • 18. Data: 2018-08-30 00:02:10
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Pisze sie tez w ustawie, ale ciemny lud ustaw nie czyta i nadal mowi
    > "wynajmuje mieszkanie" :-)

    A jak mam powiedzieć? Najmuję? :) Albo po prostu "jestem najemcą
    mieszkania"...

  • 19. Data: 2018-08-30 00:13:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Pisze sie tez w ustawie, ale ciemny lud ustaw nie czyta i nadal mowi
    > "wynajmuje mieszkanie" :-)

    >A jak mam powiedzieć? Najmuję? :)

    W KC jest to "umowa najmu".

    >Albo po prostu "jestem najemcą mieszkania"...

    A wlasciciel "jestem wynajemcą" ? :-)

    J.

  • 20. Data: 2018-08-30 11:41:15
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)