  • 1. Data: 2020-04-05 17:24:07
    Temat: Stare FFC -> przewody
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mam złącze w bardzo starym złomie akceptujące folię pokrytą
    jednostronnie "pinami" (srebro?). Taki flex a'la lata 70. Rozstaw 100
    mils. Jak toś widział folię do klawiatury zx spectrum, to mniej więcej
    to, podobne do FFC.

    Chciałbym złacza nie demontować, ale przejśc na jakieś normalne
    lutowalne przewody.

    To amatorka, więc dopuszczalne rozwiązania dowolne.

    Na razie zastanawiam się nad wytrawieniem bardzo cienkiego laminatu. Ale
    on jest znacząco grubszy od folii tak czy siak. Pinów jest dwadzieścia
    kilka, więc to coś musi być też łatwo wsadzalne w taką ilość...

    Rozglądałem się po aliexpresie za takimi taśmami, ale znalezienie czegoś
    o tym rozstawie jest kłopotliwe, wszystkie wąskie.

    Ale może ktoś ma szybki pomysł na jakieś druciarstwo? To retro
    computing, więc nie musi być piękne ale powinno być niedestrukcyjne dla
    gniazda.

  • 2. Data: 2020-04-05 21:02:07
    Temat: Re: Stare FFC -> przewody
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Sun, 5 Apr 2020 17:24:07 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Ale może ktoś ma szybki pomysł na jakieś druciarstwo? To retro
    > computing, więc nie musi być piękne ale powinno być niedestrukcyjne dla

    Może w ścieżki na krawędzi laminatu wlutować dwadzieścia kilka cienkich
    blaszek?

    --
    Artur Stachura

  • 3. Data: 2020-04-05 21:04:21
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/04/2020 21:02, Artur Stachura wrote:
    > Może w ścieżki na krawędzi laminatu wlutować dwadzieścia kilka cienkich
    > blaszek?

    Ok, myślałem o tym, ciezko mi znaleźć takie "sprężyste" ale jednocześnie
    nie łamiące się i lutowalne jednoczesnie. Jakiś pomysł na dawcę?

  • 4. Data: 2020-04-05 21:38:37
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Sun, 5 Apr 2020 21:04:21 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Ok, myślałem o tym, ciezko mi znaleźć takie "sprężyste" ale jednocześnie
    > nie łamiące się i lutowalne jednoczesnie. Jakiś pomysł na dawcę?

    Może z przełączników typu Isostat?
    Albo styki z przekaźników?

    --
    Artur Stachura

  • 5. Data: 2020-04-14 12:51:08
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Ok, myślałem o tym, ciezko mi znaleźć takie "sprężyste" ale jednocześnie
    > nie łamiące się i lutowalne jednoczesnie. Jakiś pomysł na dawcę?

    Może styki z baterii 4,5 V?

  • 6. Data: 2020-04-14 14:08:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Może styki z baterii 4,5 V?

    Takie baterie to teraz pewna rzadkosc, a ich blaszki byly malo
    sprezyste ...

    J.