  • 1. Data: 2019-02-10 22:01:27
    Temat: Stare kondesatory Elwa
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Stare kondesatory Elwa lepsze o kilka rzędów od nowych w ESR.
    https://youtu.be/yPNYje57T10
    w sumie mnie to nie dziwi bo w starych sprzętach ko0ndesatory padały rzadko
    żeby nie powiedzieć że wcale, nawet jak już były przetwornice impulsowe
    np w telewizorach kolorowych helios, jowisz, neptun.
    --
    Pozdr
    Janusz

  • 2. Data: 2019-02-10 23:15:14
    Temat: Re: Stare kondesatory Elwa
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Janusz wrote on 10.02.2019 22:01:
    > Stare kondesatory Elwa lepsze o kilka rzędów od nowych w ESR.
    > https://youtu.be/yPNYje57T10

    Z komentarza pod filmem:

    > nie wiem co mierzy Twój miernik, ale nie jest to ESR - w dokumentacji
    od tego miernika nie jest wspomniane, że mierzy ESR

    > w sumie mnie to nie dziwi bo w starych sprzętach ko0ndesatory padały rzadko
    > żeby nie powiedzieć że wcale, nawet jak już były przetwornice impulsowe
    > np w telewizorach kolorowych helios, jowisz, neptun.

    Ja miałem inne doświadczenia, sam wymieniałem kondensatory w
    przetwornicy elemisa.

  • 3. Data: 2019-02-11 13:35:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    >Stare kondesatory Elwa lepsze o kilka rzędów od nowych w ESR.
    >https://youtu.be/yPNYje57T10
    >w sumie mnie to nie dziwi bo w starych sprzętach ko0ndesatory padały
    >rzadko

    A mnie troche dziwi ... to co ten zachod/wschod zrobil, ze zrobil
    gorsze ?
    Celowe postarzanie, ekologia ?

    A w 2:10 widac, ze kondensator LG potrafi miec niski ESR, i znacznie
    mniejsze wymiary.

    Wiec co to jest w 2:05 ?
    Dlugo uzywany ?

    >żeby nie powiedzieć że wcale, nawet jak już były przetwornice
    >impulsowe
    >np w telewizorach kolorowych helios, jowisz, neptun.

    Czestotliwosc pracy jednak mniejsza ... i nie wiem czy to mozna
    porownywac.

    I elektrolity sie starzaly w starych odbiornikach, najczesciej to
    dotyczylo jakis malych w okolicach odchylania, typu np 2.2uF/160V.
    Ale te wschodnie tez sie starzały ... a moze wlasnie wschodnie ...

    J.

  • 4. Data: 2019-02-11 14:09:06
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2019-02-11 o 13:35, J.F. pisze:
> [...]
    > Celowe postarzanie, ekologia ?
    >
    > A w 2:10 widac, ze kondensator LG potrafi miec niski ESR, i znacznie

    Zajrzyj do instrukcji przyrządu i popatrz na ekran, ze szczególnym
    uwzględnieniem kontrolki PAL i kalibracji przyrządu. Nie trafiłem na
    instrukcję inną niż polska - być może parę spraw mogłoby tam być lepiej
    wyjaśnionych. Szkoda mi czasu na takie zabawy skoro przyrządu nie mam.

> [...]
    > dotyczylo jakis malych w okolicach odchylania, typu np 2.2uF/160V.
    > Ale te wschodnie tez sie starzały ... a moze wlasnie wschodnie ...

    Tam, gdzie wartość była z jakiegoś powodu krytyczna, to się starzały.
    Tam, gdzie można było przewymiarować bez obawy no to nie było problemu i
    długo mogły działać.

    Pozdrawiam

    DD

  • 5. Data: 2019-02-11 14:29:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-02-10 o 23:15, Zbych pisze:

    > Z komentarza pod filmem:

    > od tego miernika nie jest wspomniane, że mierzy ESR
    Zacytuj resztę, bo to nie jest takie oczywiste, koledzy kłócą się czym się
    różni esr od impedancji i jeden drugiemu zarzuca błędy pomiarowe.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2019-02-11 15:34:41
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 11.02.2019 o 14:29, Janusz pisze:

    > Zacytuj resztę, bo to nie jest takie oczywiste
    Średnio mam ochotę na cytowanie pyskówek. Instrukcja tego miernika
    faktycznie jest jakaś lewa i nie wiadomo co pokazuje w prawym górnym
    rogu np. tutaj: https://youtu.be/yPNYje57T10?t=149
    Na impedancję jest to zbyt mała wartość, ESR jakoś nie widać w
    instrukcji (choć jest to najbardziej prawdopodobne), dobroć/stratność
    powinna zapalić literkę Q/D po lewej stronie.
    Jakby gość kontrolnie dołożył z kondensatorem rezystor np. 1R w szereg i
    porównał wskazania, to jakoś bardziej byłbym skłonny uwierzyć w to co
    ten miernik pokazuje.

  • 7. Data: 2019-02-11 16:46:55
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2019-02-10 22:01, Janusz wrote:
    > Stare kondesatory Elwa lepsze o kilka rzędów od nowych w ESR.
    > https://youtu.be/yPNYje57T10

    Oglądałem 3 sekundy, muzyczka w tle nie spodobała się :-P

    BTW powyższe to jedno z istotniejszych (dla mnie) kryteriów jakie
    stosuję do oceny materiałów z YT

    Dave puszcza durną muzyczkę, nie!
    Tłumaczy co robi.

    Włodek

  • 8. Data: 2019-02-11 19:18:30
    Od: b...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 lutego 2019 14:30:01 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    > Zacytuj resztę, bo to nie jest takie oczywiste, koledzy kłócą się czym się
    > różni esr od impedancji i jeden drugiemu zarzuca błędy pomiarowe.

    ESR mierzymy ustawiając miernik na pomiar rezystancji w układzie
    zastępczym szeregowym. Czyli klikamy na mostku na R i wybieramy SER.
    Jak szeregowo do kondensatora wepniesz 100om i ustawisz pomiar ESR
    mostek ma pokazać 100R + ESR kondensatora, jak to Zbych wcześniej napisał.
    Gostek ma ustawiony układ równoległy PAL (od ParaLlel)co widać na LCDku, więc gdyby
    nawet dać mu mostek z pomiarem ESR to i tak by wyszły mu głupoty.
    Patrz strona 4.
    https://www.elexp.com/PDFs/01BK878.pdf

    Do tego ten model ani extech nie mają pomiaru ESR, w tym modelu ser/pal można wybrać
    tylko dla pomiaru C lub L, dla R nic takiego tam nie ma.
    Nowsze modele mają wybór Ser/Pal dla rezystancji, ten nie ma.
    Krótko mówiąc trza by zapytać producenta co oznacza R na wyświetlaczu
    pomocniczym kiedy mierzymy C.

    Poza tym chy41 to mniej dokładny model extecha:
    https://youtu.be/zEA5MfllPdg różną się tolerancją użytych rezystorów wzorcowych.
    Kiedy mierzymy R, magicznie na wyświetlaczu znika
    nam wybór Ser/Pal.

    Do tego nie wiadomo jak miernik się zachowa kiedy podepniemy krokodyle
    do kondensatora niezgodnie z polaryzacją jak to widać na filmie
    kiedy gostek podpina nowe kondensatory. Krótko mówiąc dupa.
    Wiarygodność zerowa.

  • 9. Data: 2019-02-11 19:25:31
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2019-02-11 19:18, b...@g...com wrote:
    (ciap)
> [...]
    > do kondensatora niezgodnie z polaryzacją jak to widać na filmie
    > kiedy gostek podpina nowe kondensatory. Krótko mówiąc dupa.

    Czyli wyszło na moje, wystarczy muza w tle ;-)
    do oceny wiarygodności materiału.

    W.

  • 10. Data: 2019-02-11 20:36:37
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-02-10 o 22:01, Janusz pisze:
    > w sumie mnie to nie dziwi bo w starych sprzętach ko0ndesatory padały rzadko
    > żeby nie powiedzieć że wcale,

    Coś w tym jest, takie polskie były ze 2 razy większe od współczesnych.
    Wcale bym się nie zdziwił, gdyby się okazało, że wielkość ma znaczenie
    dla trwałości.

    > nawet jak już były przetwornice impulsowe
    > np w telewizorach kolorowych helios, jowisz, neptun.

    W Jowiszach to któryś (nie elektrolit) potrafił się wylutować od
    temperatury;-)
    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa