  • 11. Data: 2019-02-12 09:37:33
    Temat: Re: Stare kondesatory Elwa
    Od: Tomalo <r...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 lutego 2019 22:01:28 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:
    > Stare kondesatory Elwa lepsze o kilka rzędów od nowych w ESR.

    Też mam takie spostrzeżenia. Mierzę urządzeniem GENRAD 1689 i zawsze mi wychodzi, iż
    są w bardzo dobrym stanie, pomimo iż tkwią w jakimś gracie kilkadziesiąt lat!
    Generalnie w sieci trwa w najlepsze nerwicowa wymiana starych Elw na nowe zamienniki.

    Ja nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania. Zapewne są przypadki, gdzie warto
    zastąpić czymś nowocześniejszym. Jednak wymiana na siłę w jakimś filtrze w zasilaczu
    zwykle nic nie wnosi do działania urządzenia.
    Przed wymianą warto sprawdzić jakimś dobrym mostkiem RLC, aby nie ponosić
    niepotrzebnych kosztów.

    Pozdrawiam!