  • 1. Data: 2018-03-02 21:15:10
    Temat: Staroć z jak najlepszym USb OTG
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Potrzebuje zasilić dysk twardy z telefonu. Wiem że ta sztuczka udaje się
    ż niektorymi Samsungami. Zakładam że nie sa to jedyne telefony zdolne
    wygenerować koło 1A z portu USB w trybie OTG.

    Czy ktoś mial w ręku jakiś paskudny i dziadowski ale popularny model
    telefonu ktory posiadał OTG z sensownym zasilaniem? Mogę poszukać
    jakiegoś starego samsunga z serii S ale one mimo że stare sa ciągle
    drogie z niepojetych przyczyn. A mnie nic nie interesuje jak tylko
    android + OTG. Po drugie było by niezwykle uprzejmie gdyby telefon w
    trybie OTG mógł być *ładowany*. Taką sztuczkę potrafi tylko kilka
    modeli, ale chińczycy sprzedają huby OTG z trybem ładowania więc to nie
    jest mit.

    Podobno Lumie potrafią robić OTG naprawdę sensownie, ale z
    niezrozumiałych powodów są ciągle drogie. Zastanawiające że telefon ze
    śmieciowym OSem potrafi kosztować ciągle ponad 300zł z drugiej ręki.

    Cel: zdalny rejestrator "na kompletnym zadupiu, zasilany z paneli
    słonecznych". Pendrive są troche za małe a te o zblizonej pojemności 10x
    droższe. Jest to na razie na etapie analizy co wykorzystać i obok masy
    pomysłow jak Pi czy małe laptopy chce znac jakąs alternatywę
    telefoniczną z uwagi na wbudowany GSM i niewielkie wymiary. Jakość video
    drugorzędna.

  • 2. Data: 2018-03-02 21:54:44
    Temat: Re: Staroć z jak najlepszym USb OTG
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Cel: zdalny rejestrator "na kompletnym zadupiu, zasilany z paneli
    > słonecznych".
    Czemu nie zasilisz dysku bezpośrednio z paneli? Wtedy mozesz użyć
    dowolnego telefonu. ale mam jeszcze pytanie dodatkowe. czy zapis będzie
    ciągły czy reakcja na ruch? Bo to drugia (jak spawdzałem) beznadziejnie
    działało

    ToMasz

  • 3. Data: 2018-03-02 22:27:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/2/2018 9:54 PM, ToMasz wrote:
    > Czemu nie zasilisz dysku  bezpośrednio z paneli?

    To jedna z wielu opcji. Zanim coś takiego zostanie zrobione chciałbym
    zapytać czy aby nie prościej jest uzyc czegos z mocnym OTG. Ponadto
    zapis będzie też wieczorem (w nocy zbedny) kiedy panel nie da rady. Tak
    wiem, można użyć powerbanku :D To też jedna z opcji. Ale chodzi o
    uproszczenie do granic możliwości, prawdopodobnie obsługiwać to będzie
    ktoś bez pojęcia technicznego poza obsługa telefonu.

    > dowolnego telefonu. ale mam jeszcze pytanie dodatkowe. czy zapis będzie
    > ciągły czy reakcja na ruch? Bo to drugia (jak spawdzałem) beznadziejnie
    > działało

    Ciągły - dlatego dysk, z obliczeń wynika że to kilkaset GB dla
    przeciętnego strumienia z przeciętnego telefonu i pendrive odpada.

  • 4. Data: 2018-03-04 11:43:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Mar 2018 21:15:10 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
> [...]

    > pomysłow jak Pi czy małe laptopy chce znac jakąs alternatywę
    > telefoniczną z uwagi na wbudowany GSM i niewielkie wymiary. Jakość video

    Przeciez i tak musisz to ladowac, bo inaczej sie szybko rozladuje.

    Wiec trzeba zaczac od huba OTG z ladowaniem.

    Albo po prostu kup karte 128G ... o ile telefon obsluzy.

    Tak swoja droga to kiedys chyba widzialem tablet i klawiature
    podlaczona do zwyklego huba i ten hub zasilany, i ladowal tablet.

    J.

  • 5. Data: 2018-03-05 12:29:41
    Od: Adam <a...@s...poczta.onet.pl>

    > (...)
    > Ciągły - dlatego dysk, z obliczeń wynika że to kilkaset GB dla
    > przeciętnego strumienia z przeciętnego telefonu i pendrive odpada.

    W przypadku systemów otwartych (np. Raspberry) można by spróbować
    ustawić jakiś RAID z kilku pendrive.
    W moim starym aparacie foto mam sprytną przejścióweczkę z Memory Stick
    na 2x micro SD. Skubana jakoś sprzętowo robi z nich RAID0 - może taką
    przejścióweczkę (przez czytnik USB) zastosować i zapodać jej 2 szt. 128GB?
    "Sprzętowo" oznacza, że taka przejściówka obsadzona parką SD jest
    widoczna (w aparacie i w czytniku komputerowym) jako jedna logiczna
    powierzchnia.

    Ja w Soniaku ze względów bezpieczeństwa nie stosuję dwóch kart SD tylko
    jedną - wtedy jest "normalnie" formatowana na FAT32.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2018-03-05 19:52:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 2 Mar 2018 22:27:57 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Ciągły - dlatego dysk, z obliczeń wynika że to kilkaset GB dla
    > przeciętnego strumienia z przeciętnego telefonu i pendrive odpada.

    Czemu taki gęsty strumień? Co ile minimum dni ma być wymiana nośnika?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2018-03-06 09:00:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 5 Mar 2018 12:29:41 +0100, Adam <a...@s...poczta.onet.pl>
    wrote:
    > W moim starym aparacie foto mam sprytną przejścióweczkę z Memory
    > Stick
    > na 2x micro SD. Skubana jakoś sprzętowo robi z nich RAID0 - może
    > taką

    Są też takie wynalazki:

    https://usb.brando.com/10-x-micro-sd-to-sata-ssd-ada
    pter-raid-quad-2-5-sata-converter_p13939c0046d015.ht
    ml

    Nie wiem czy nie będzie brało mniejszy prąd niż dysk SSD.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2018-03-12 21:52:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/5/2018 7:52 PM, Marek wrote:
    > Czemu taki gęsty strumień? Co ile minimum dni ma być wymiana nośnika?

    Najlepiej co rok :)

  • 9. Data: 2018-03-12 21:57:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/4/2018 11:43 AM, J.F. wrote:
    > Przeciez i tak musisz to ladowac, bo inaczej sie szybko rozladuje.

    Panel jest całkiem spory, coś pod 30W. Dysk właczany tylko okresowo w
    celu zrzucenia nagrania raz na jakiś czas. Podstawowa rejestracja na
    karte (małą) SD.

    > Wiec trzeba zaczac od huba OTG z ladowaniem.

    Problem w tym ze huby OTG z ladowaniem zazwyczaj mają kłopot z
    ładowaniem ogólnie, ładują tylko konkretne modele, bywa że mają
    przelaczniki dla różnych modeli z przyczyn kompletnie niepojetych.

    > Albo po prostu kup karte 128G ... o ile telefon obsluzy.

    Nie wiem, ale drogie są. No i 128 to nie kilkaset.

    > Tak swoja droga to kiedys chyba widzialem tablet i klawiature
    > podlaczona do zwyklego huba i ten hub zasilany, i ladowal tablet.

    Niektóre się da. Obecnie mam telefony bodaj 5 producentów w domu z OTG i
    ani jeden nie daje się ładować w trakcie używania OTG. Żałosne. Za to
    jeden ma takie śmieszne ikonki, co rekompencuje mi całkowicie brak
    ficzerów ... co za czasy.

  • 10. Data: 2018-03-16 13:51:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 12 Mar 2018 21:52:12 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Najlepiej co rok :)

    A czemu nie może być kamera GSM? Rejestracja jest wtedy będzie
    chcesz.

    --
    Marek