  • 1. Data: 2017-12-12 18:27:42
    Temat: Starość i młodość
    Od: Majka <k...@g...com>

    1. Starość.

    Mam telefon z 2015 roku:
    16 GB pamięć, 1 GB ram, MediaTek MT6592, procesor 1,70 GHz 8 rdzeni
    OS Kit-kat 4.4, przeglądarka chrome, bez LTE, aparat główny 8 mpx (ustawiony na
    2mpx). KAZAM Tornado 348.

    I telefon ten działał jako słuchawka do rozmów, fotoaparat i przeglądarka do www
    dobrze do czasu...

    Problemy rozpoczęły się niedawno, gdy musiałam mieć otwartą przeglądarkę chrome z
    czterema (tylko czterema) zakładkami i pocztę. Obie aplikacje otwarte cały czas.

    Czy jest to słaba/stara konfiguracja do takiego użytkowania?
    1 GB ram i 8 rdzeni to mało żeby działał płynnie mając 4 otwarte zakładki w
    przeglądarce?
    Objawy - wola praca, wolne przełączanie między aplikacjami, po zmianie zakładki w
    przeglądarce długo jest biały ekran, wolne ładowanie stron, leniwe wyświetlanie
    komunikatów (np. ktoś dzwoni, wszytko wtedy gaśnie, i dopiero po kilku sekundach mam
    info kto się dobija).

    ***

    2. Młodość.

    Jaki telefon, z jakim procesorem, jakim ramem i jakimi innymi wnętrznościami powinnam
    kupić, by przy takim użytkowaniu nie zwalniał i nie rozczarowywał mnie sobą?
    Co jest dziś minimum-nierozczarowująco-niewkurzającym?
    Przypomnę co potrzebuję na teraz: prowadzić rozmowy, używać aparatu fotograficznego
    jako notatnika, otwarta poczta, otwarta przeglądarka z czterema zakładkami.
    Co dziś jest minimum?

    Możecie mi podpowiedzieć? Szukam aparatu z dużym wyświetlaczem (obecnie mam 4,8 i to
    za mało) i dużą baterią (obecnie mam 2050 mAH i to ZDECYDOWANIE za mało).

    Czy w nowym telefonie 4 GB ram będzie ok?

    Oglądałam Lenovo Phab2 PRO - 1600 zł. Warto - nie warto?
    Posłuży dłużej niż Kazam służył i zaczął irytować po 3 latach?
    Co innego warto obejrzeć?

    Majka

  • 2. Data: 2017-12-12 19:20:37
    Temat: Re: Starość i młodość
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.12.2017 o 18:27, Majka pisze:
    > 1. Starość.
    >
    > Mam telefon z 2015 roku:
    > 16 GB pamięć, 1 GB ram, MediaTek MT6592, procesor 1,70 GHz 8 rdzeni
    ilość rdzeni to mało istotny parametr. już lepiej (taka podstawa)
    sprawdzać ile "wyciąga" W antutu. Na tym pierwszym lepszym filmiku:
    https://www.youtube.com/watch?v=qDLIsn00klk
    wychodzi że ma 26 tyś, co wtedy było wynikiem słabym, obecnie jest
    bardzo słabym. to coś na poziomie samsunga galaxy s3.

> [...]
    powinnam kupić, by przy takim użytkowaniu > nie zwalniał i nie rozczarowywał mnie
    jaki chcesz. ma mieć minimum 50 tyś w antutu, czyli dwa razy więcej niż
    stary, abyś odczuła różnice. mniej niż 2 giga ram nie kupisz, a więcej się
    > Możecie mi podpowiedzieć? Szukam aparatu z dużym wyświetlaczem (obecnie mam 4,8 i
    to za mało) i dużą baterią (obecnie
    > mam 2050 mAH i to ZDECYDOWANIE za mało).
    z bateriami to jest tak, ze jak Ci wystarczy na wiecej niż jeden dzień
    używania (nie czuwania) to znaczy że taki telefon nie jest Ci potrzebny.
    Nie korzystasz z jego funkcji. Powinien się rozładować po całym dniu (z
    pewnym zapasem oczywiście).

    > Czy w nowym telefonie 4 GB ram będzie ok?
    >
    > Oglądałam Lenovo Phab2 PRO -
    no to spróbujmy:
    https://youtu.be/d6iDnDj8LpM?t=366
    no i... 33 tyś!!!!!
    kupaaaaaaaaa.
    teraz popatrz na stary telefon (ten w środku), data premiery 26 kwietnia
    2013
    https://youtu.be/gbGMjln8HtM?t=438
    (a w nowym antutu wynik jest jezcze wyzszy)
    Co więc radzę? kup używany, ale dobry telefon. obojętnie jaka firma, ale
    taka raczej wiodoca. nie żeby lenovo nie miało dobrych telefonów, ale
    wspomniany przez Ciebie model, nie jest dobry. spawdzaj antutu, a nie
    ilośc rdzeni i ramu. na słabą baterie.... dobry jest power bank
    Pozdrawiam

    ToMasz

  • 3. Data: 2017-12-12 19:24:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Majka k...@g...com ...

    > Czy w nowym telefonie 4 GB ram będzie ok?
    >
    > Oglądałam Lenovo Phab2 PRO - 1600 zł. Warto - nie warto?
    > Posłuży dłużej niż Kazam służył i zaczął irytować po 3 latach?
    > Co innego warto obejrzeć?

    IMO spokojnie za 600zł mozna kupic cos w stylu xiaomi 4x z 3gb ramu -
    posłuzy 3 lata na pewno bez problemu a za zaoszczedzona kase za 3 lata
    kupisz sobie nowy - dzieki temu za 1200 bedziesz miec tel na 6 lat
    minimum :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 4. Data: 2017-12-12 19:37:03
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.12.2017 o 19:24, Budzik pisze:
> [...]
    > posłuzy 3 lata na pewno bez problemu a za zaoszczedzona kase za 3 lata
    > kupisz sobie nowy - dzieki temu za 1200 bedziesz miec tel na 6 lat

    https://youtu.be/EEeoMePLXFQ?t=190
    potęga :)
    ToMasz

  • 5. Data: 2017-12-12 21:01:44
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 12.12.2017 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał/a:

    > IMO spokojnie za 600zł mozna kupic cos w stylu xiaomi 4x z 3gb ramu -

    Popieram, bardzo przyjemny telefon. Oprócz RAM
    - bateria 4100 mAh, bardzo sprawny czytnik
    palców (o niebo lepszy, niż w Samsungu A5),
    radio fm, uniwersalny pilot podczerwieni
    i nagrywanie rozmów z pudełka.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 6. Data: 2017-12-12 22:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    > https://youtu.be/EEeoMePLXFQ?t=190
    > potęga :)

    No to note 3 pro - zdaje sie ze około 75.000 antutu
    I kosztuje tez 600zł...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 7. Data: 2017-12-12 22:07:00
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 12 Dec 2017 09:27:42 -0800 (PST), Majka napisał(a):

    > Oglądałam Lenovo Phab2 PRO - 1600 zł. Warto - nie warto?
    > Posłuży dłużej niż Kazam służył i zaczął irytować po 3 latach?
    > Co innego warto obejrzeć?

    Jednym ze sposobów na kupno telefonu, który posłuży trochę dłużej i nie
    stanie się błyskawicznie przestarzałym gratem, jest kupienie wysokiego
    modelu, pod koniec jego sprzedaży. Taki telefon w momencie premiery ma
    najnowszy procesor, wyświetlacz i inne podzespoły najwyższej jakości. Rok,
    czy półtora później kosztuje połowę tego, co w dniu premiery, a wciąż
    góruje parametrami nad większością tego co jest sprzedaży. Ja tak kupiłem
    Huawei P7 trzy lata temu, a rok temu wymieniłem na Motorolę X Style. Huawei
    jeszcze jakoś działa, a Motoroli wciąż używam jako podstawowego telefonu i
    nie zamierzam, na razie, wymieniać na nic nowszego.

    Teraz w dobrej cenie już można dostać:
    - Samsung S7:
    https://www.x-kom.pl/p/288296-smartfon-telefon-samsu
    ng-galaxy-s7-g930f-32gb-zloty.html
    - Samsung S6:
    https://www.x-kom.pl/p/230543-smartfon-telefon-samsu
    ng-galaxy-s6-g920f-32gb-platynowe-zloto.html
    - Alcatel Idol 4s:
    https://www.x-kom.pl/p/311530-smartfon-telefon-alcat
    el-idol-4s-lte-dual-sim-szary-etui.html
    - Xperia XZ:
    https://www.x-kom.pl/p/324960-smartfon-telefon-sony-
    xperia-xz-forest-blue.html
    - Honor 8:
    https://www.x-kom.pl/p/342405-smartfon-telefon-huawe
    i-honor-8-lte-ds-granatowy-powerbank-13000mah.html
    - Moto Z:
    https://www.x-kom.pl/p/325789-smartfon-telefon-motor
    ola-moto-z-lte-dual-sim-czarny.html

    Można też poszukać używanego telefonu, ale to trzeba by mieć kogoś
    znajomego, kto właśnie sprzedaje. To co jest na aukcjach i w komisach, to w
    większości straszny złom. Można trafić perełki, ale kwoty rzedy tysiąca
    złotych za kota w worku, to tylko dla hazardzistów.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 8. Data: 2017-12-12 22:33:30
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > No to note 3 pro - zdaje sie ze około 75.000 antutu
    > I kosztuje tez 600zł...

    mój i9506 ma:
    https://www.fotosik.pl/zdjecie/d745c28c1ce6ba3b
    i nowy kosztuje 8 stów z fvat
    http://allegro.pl/samsung-galaxy-s4-i9506-wysylka-z-
    pl-gw-fv23-i6999446072.html
    a używany 350zł
    absolutnie NIE twierdze ze to najlepszy telefon dla naszej pytającej,
    ale jak na razie ten ma najlepszy stosunek jakości do ceny

    ToMasz

  • 9. Data: 2017-12-12 22:50:29
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-12-12 o 18:27, Majka pisze:
> [...]
    > ekran, wolne ładowanie stron, leniwe wyświetlanie komunikatów (np.
    > ktoś dzwoni, wszytko wtedy gaśnie, i dopiero po kilku sekundach mam

    Mam straszy-samsung Trend i nie narzekam. Parę razy upadł (wyślizgnął mi
    się z ręki) na terakotę i kostkę chodnikową. Działa jak działał.

    Strona może źle działać, bo bateria telefonu się rozładowuje, poza tym
    możesz mieć słaby, wolny internet i nie wyrabia.

    To nie zadna porada tylko moja sugestia.

    --
    animka

  • 10. Data: 2017-12-13 10:08:49

    Tue, 12 Dec 2017 22:50:29 +0100, w <p0pivi$sjm$1@news.icm.edu.pl>, Animka
    <a...@t...wp.pl> napisał(-a):

    > Strona może źle działać, bo bateria telefonu się rozładowuje,

    Wyjdź :)