  • 1. Data: 2018-09-06 11:42:58
    Temat: Starsza karta PCMCA do lapka z ExpressCard/USB 3.0
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Mam różne karty PCIMCA, które chciałbym wypróbować w sprzęcie nie posiadającym
    gniazda PCIMCA, a jedynie gniazdo ExpressCard oraz jakby co USB 3.0 (także eSata i
    FireWire, ale tu się raczej nie przydadzą).
    Znacie jakąś godną polecenia i niedrogą przejściówkę?

  • 2. Data: 2018-09-06 17:39:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/6/2018 11:42 AM, ń wrote:
> [...]
    FireWire, ale tu się raczej nie przydadzą).
    > Znacie jakąś godną polecenia i niedrogą przejściówkę?

    Uzywam chińskiej Expresscard -> USB3. Działa. Wada jest taka że
    wyciąganie wtyczki USB powoduje wyciąganie całej karty.

    Dodatkowa wada to fakt że się grzeje bez powodu (czyli gdy nic nie jest
    wpiete).

    I jeszcze maciupeńka wada: z jakiejś przyczyny nie działa na niej
    konweter usb3->vga. Na "natywnym" usb3 działa.

    Poza tym wyciąga sensowne transfery i działa.

  • 3. Data: 2018-09-06 21:38:50
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 6.09.2018 17:39, Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > usb3->vga. Na "natywnym" usb3 działa.
    >
    > Poza tym wyciąga sensowne transfery i działa.

    Mam wpiętą do lapka podobną - zgłasza się jako Fresco Logic Host Controller.
    Trzy USB 3.0 piechotą nie chodzi, bo pozostałe to 2.0, ale wkurza mnie to
    wyłażenie karty z gniazda, gdy wyciągam wtyczkę USB. Przemyśliwuję nad jakimś
    przyblokowaniem karty w gnieździe, choć jej wyskoczenie z gniazda szkody
    w komputrze nie czyni. Zachowuje się jak wtyczka USB - po dopchnięciu działa
    dalej. Zaletą jest też, że nic nie wystaje - gniazda są równo z obudową.

  • 4. Data: 2018-09-07 06:55:54
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Ale ja potrzebuję na odwrót:
    mam w kompie gniazda USB 3.0, ale nie mam potrzebnego gniazda PCMCIA (jedynie
    express, w które kolekcja PCMCIA nie wchodzi).

    -----

  • 5. Data: 2018-09-07 10:54:45
    Od: m...@s...com

    Deep inside the Matrix, convinced that Fri, 7 Sep 2018 06:55:54 +0200
    is the real date, ń <ń@ń.ń> has written something quite wise. But
    (s)he wasn`t the one.

    >Ale ja potrzebuję na odwrót:
    >mam w kompie gniazda USB 3.0, ale nie mam potrzebnego gniazda PCMCIA (jedynie
    express, w które kolekcja PCMCIA nie wchodzi).

    https://www.ebay.com/p/StLab-ExpressCard-34mm-to-Car
    dBus-54mm-PCMCIA-Adapter-Tested/13013097429?iid=1833
    76893588

    https://allegro.pl/adapter-pcmcia-na-com-i7532796071
    .html - tanie, ale
    albo masz com na pokładzie albo kombinujesz z usb-rs232

    http://www.amtron.com/adapter/upisdma.htm w zestawie adapter
    pcmcia-usb, dostępność nieznana.

  • 6. Data: 2018-09-07 23:11:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/7/2018 6:55 AM, ń wrote:
    > mam w kompie gniazda USB 3.0, ale nie mam potrzebnego gniazda PCMCIA (jedynie
    express, w które kolekcja PCMCIA nie wchodzi).

    Jest tego bardzo dużo na aliexpress, czyli konwerterów PCMCIA do USB.
    Pozwalają włozyć kartę PCMCIA, tylko że chińczycy o dziwo piszą że
    *prawie* żadna karta nie działa.

    Nie działają ethernety, rs232, pamięci itd. Litania jest długa.

    Żebyś się nie zdziwił.

    W CardBus jest lepiej, tam zadziała prawie wszystko.

  • 7. Data: 2018-09-08 09:44:09
    Od: m...@s...com

    Deep inside the Matrix, convinced that Fri, 7 Sep 2018 23:11:44 +0200
    is the real date, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> has written
> [...]

    >*prawie* żadna karta nie działa.
    >
    >Nie działają ethernety, rs232, pamięci itd. Litania jest długa.

    Ciekawe ile prądu pobiera przeciętna karta pcmcia, pewnie tu jest
    problem...

  • 8. Data: 2018-09-08 10:06:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/8/2018 9:44 AM, m...@s...com wrote:
    > Ciekawe ile prądu pobiera przeciętna karta pcmcia, pewnie tu jest
    > problem...

    Spodziewam się raczej zupełnie innej magistrali i tego że sterowniki nie
    oczekuja karty PCMCIA na szeregowej przelotce.

    https://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-USB-2-
    0-to-68pin-PCMCIA-slot-card-reader-for-SD-CF-to-card
    bus/894272598.html?spm=2114.search0104.3.29.5e5a6e92
    ifMOhW

    " This item is mainly Aiming at SD to pcmcia card & CF to pcmcia card
    for Mercedes-Benz.
    Does NOT support PCMCIA Communication card ,Network card,RS-232 Card,etc
    Non Memory Card. "

    https://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-ATA-PC
    MCIA-Memory-Card-Reader-Card-68PIN-CardBus-To-USB-Ad
    apter-converter-with-the/894176279.html?spm=2114.sea
    rch0104.3.90.5e5a6e92ifMOhW

    "Does not support SRAM card,P2 card, high speed ATA card (SMART XCEED
    High Speed ATA card),LINEAR card and new FLASH MEMORY CARD. Besides,some
    customized ATA card (For example, SANDISK
    SDP3B-XXXX-XXX-50X,SDP3B-XXXX-XXX-812X,X represents an arbitrary letters
    and numbers) "

    itd itp.

  • 9. Data: 2018-09-10 08:59:23
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 06.09.2018 o 11:42, ń pisze:
> [...]
    FireWire, ale tu się raczej nie przydadzą).
    > Znacie jakąś godną polecenia i niedrogą przejściówkę?

    Ja bym próbował z czymś takim:

    https://www.aliexpress.com/item/PCI-Express-ExpressC
    ard-34-To-Cardbus-Adapter-PCMCIA-for-PC-Card-32bit-1
    6bit-Cardbus-card-Converter/32850168209.html?spm=211
    4.search0104.3.1.5e3448b8SFk0UN&ws_ab_test=searchweb
    0_0,searchweb201602_3_10320_10065_10068_10843_10547_
    10059_10548_10696_100031_10319_10084_10083_10103_451
    _10618_452_10304_10307_10820_10821_10302,searchweb20
    1603_16,ppcSwitch_3&algo_expid=b64bd524-4750-4ef1-a2
    b5-d93afa614e34-3&algo_pvid=b64bd524-4750-4ef1-a2b5-
    d93afa614e34&priceBeautifyAB=0

    Ale doświadczenia nie mam, jakby co, a i cena niezbyt zachęcająca.