  • 21. Data: 2018-01-11 23:22:33
    Temat: Re: Stary laptop i nowy dysk SSD SATA
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/11/2018 10:31 PM, Pszemol wrote:
    > No ale ten laptop nie pracuje z Vistą. Ma Windows 7 64-bit

    Rozumiałem ze chcesz zainstalwoać Vistę z Płyty Sony. A ja mowie ze po
    tej instalacji możesz przenieść aktywację na nowy czysty install. W ten
    sposob pozbywasz się bloatware i problemów z aktywacja OEMa.

  • 22. Data: 2018-01-12 00:48:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > Rozumiałem ze chcesz zainstalwoać Vistę z Płyty Sony. A ja mowie ze po tej
    > instalacji możesz przenieść aktywację na nowy czysty install. W ten sposob
    > pozbywasz się bloatware i problemów z aktywacja OEMa.

    Ach, teraz rozumiem. Dzięki.

  • 23. Data: 2018-01-12 08:02:43
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    [...]
    > No dobrze, ja jestem linuksiarz więc do końca nie wiem, ale przecież
    > Windows musi widzieć ten dysk przez sterownik kontrolera SATA, a
    > obsługa tego kontrolera już tam jest i musi być na dysku instalacyjnym.
    > To jak to jest zrobione, Windows / sterownik akceptuje wyłącznie dyski,
    > które zna? Na ogół dyski są zgodne protokołami w dół, czyli nawet jak
    > kontroler nie obsługuje np. SATA3, to cały czas powinno pójść na SATA1/2.

    Nie wiem dlaczego tak się działo. Konsultowałem to z nim dość długo,
    wysyłał mi fotki ekranu. Instalator ciągle nawet po odpięciu DVD i
    drugiego dysku wołał o sterownik (obie instalacje były z PenDrive). Po
    uruchomieniu instalatora Win-10 wszystko poszło od ręki.
    Win 7 to był Home 64bit.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 24. Data: 2018-01-12 15:57:42
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-11 o 19:13, Pszemol pisze:
    > Problem w tym, że dotychczasowe próby nie udawały się... Właśnie problem ze
    > sterownikami. Aktualnie jest tam Win7 ale nie dziala kamera i inne rzeczy.
    >
    > Być może błedem było instalowanie 64-bitowego Windows 7? Kto wie, może
    > sterowniki do pewnych rzeczy są tylko w wersji 32-bit i nie mogą być przez
    > to użyte w instalacji 64-bitowej?

    Twój model ma jeszcze wsparcie na stronie esupport sony, faktycznie do
    W7 nie ma sterowników do kamery, są do Visty (x86 i x64 chociaż nie jest
    to wyszczególnione).
    Jeżeli masz jeszcze tego W7 działającego to można zrobić eksperyment:
    pobrać sterowniki do Visty, uruchomić exe z opcją /x - można wybrać
    pliki które zostaną wypakowane z exe bez instalacji (i sprawdzania
    wersji OSa). Po wypakowaniu "gołego" sterownika spróbować instalacji
    sterownika ze wskazanej lokalizacji na dysku, może zadziała.
    A w przypadku takiego starego sprzętu i 4GB pamięci to ja bym się
    skłaniał do wersji 32 bitowej, łatwiej znaleźć sterowniki do staroci.

    Piotrek

  • 25. Data: 2018-01-12 16:26:27
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Na HP jakoś nie narzekałem.

    -----

  • 26. Data: 2018-01-13 23:50:12
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > A w przypadku takiego starego sprzętu i 4GB pamięci to ja bym się
    > skłaniał do wersji 32 bitowej, łatwiej znaleźć sterowniki do staroci.

    I tą ścieżką poszedłem...
    Ściągnąłem exe ale opcja /x działała kiepsko.
    Użyłem jakiegoś uniextractor i ładnie rozpakował do podkatalogów różnych
    wersji językowych (opcja /x wywalała pliki o identycznych nazwach do tego
    samego katalogu).
    Kamerka działa pod Windows 7 64-bit Ultimate :-)

    Jest więc duża szansa, że uda się uniknąć stadium recovery oryginalnej
    Visty!

  • 27. Data: 2018-01-15 16:08:20
    Od: Chris <x...@x...com>

> [...]
    > Być może błedem było instalowanie 64-bitowego Windows 7? Kto wie, może
    > sterowniki do pewnych rzeczy są tylko w wersji 32-bit i nie mogą być przez

    Tak trudno wejść na stronę SONY i pobrać?

    https://esupport.sony.com/US/p/model-home.pl?mdl=VGN
    CR590&template_id=1&region_id=1&tab=download#/downlo
    adTab

    Select - W7 64bit i pobieramy co chcemy, wszystko to co przy factory
    tylko podzielone na kategorie.

    Druga opcja to VAIO CARE (o ile pamiętam) które samo szuka tego czego
    brakuje z biblioteki SONY.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 28. Data: 2018-01-24 00:59:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > Kamerka działa pod Windows 7 64-bit Ultimate :-)
    >
    > Jest więc duża szansa, że uda się uniknąć stadium recovery oryginalnej

    No więc udało się. Poszło z płyty Win7 Ultimate 64-bit.
    Dociągnięte drivery od Visty wydłubane UniExtractorem.
    Reszta softu dociągnięta z tego samego esupport Sony
    tym razem już dla Win7 po ludzku i szafa gra i bucy.

    Jakiego antyvira polecacie dla Win7 64-bit na takim starym sprzęcie?
    Wiem, że AVG słabo wyłapuje a znowu Symantec przymula całego pc.
    Czego używacie?

  • 29. Data: 2018-01-24 01:01:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]

    Reszta softu dociągnięta z tego samego esupport Sony
    tym razem już dla Win7 po ludzku i szafa gra i bucy.

    Dziękuję wszystkim za pomoc, zwłaszcza Piotrowi Dmochowskiemu
    za podpowiedź żeby wydłubać drivery Visty z instalki i zainstalować
    je ręcznie :-) Nie wpadłem na to samemu.

    BTW-

  • 30. Data: 2018-01-24 10:13:50
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Pszemol, 24 sty 2018 w news:p48ibj$o07$2@dont-email.me
    napisałeś/aś:

    > BTW-
    > Jakiego antyvira polecacie dla Win7 64-bit na takim starym sprzęcie?
    > Wiem, że AVG słabo wyłapuje a znowu Symantec przymula całego pc.
    > Czego używacie?

    Najprostszy Norton AV. Wyłączam pare zbednych rzeczy. Nic nie przymula.
    Nie czuć go.
    Możesz sobie ściągnąc 180 dniową wersję - zaktualizuje się do najnowszej
    - http://dl4.comss.ru/download/NAV-180.exe