  • 1. Data: 2019-05-02 15:18:07
    Temat: Statystyki dysków Backblaze na pierwszy kwartał 2019
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    https://www.backblaze.com/blog/backblaze-hard-drive-
    stats-q1-2019/

    Moja obserwacja z raportów Backblaze: jak na tyle dysków Seagate
    ST12000NM0007 (prawie 35 tysięcy), które miało Backblaze, okazuje się,
    że wcale nie są takie awaryjne jak się powszechnie sądzi. HGST
    oczywiście nadal górą, ale też nie zawsze. Tabelki dotyczące
    poszczególnych modeli są bardzo zróżnicowane.

    A Wasze twardziele jak się trzymają? Ile macie nabitych godzin w Waszych
    najstarszych modelach?

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 2. Data: 2019-05-02 17:54:09
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-02 o 15:18, Filip454 pisze:
> [...]
    > poszczególnych modeli są bardzo zróżnicowane.
    >
    > A Wasze twardziele jak się trzymają? Ile macie nabitych godzin w Waszych

    WD60EFRX na 89 dysków padło 72?
    Zaczynam się bać, że będzie jak z "moimi" WD Black - 14 zgonów na 14 sztuk.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2019-05-02 23:44:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-02, Irokez <n...@w...pl> wrote:
    > WD60EFRX na 89 dysków padło 72?
    > Zaczynam się bać, że będzie jak z "moimi" WD Black - 14 zgonów na 14 sztuk.

    Od 2013. Jakaś niezbyt udana seria z tym, że AFR na poziomie 3.8% to
    gorzej niż przecietna ale nie jakiś tam kosmos.

    Tu swoją drogą ciekawostka:
    https://www.backblaze.com/blog/wp-content/uploads/20
    17/01/All-thru-Q4-2016-Failure-Rates.jpg

    ST320LT007 i ST1500DL003 ... więcej im padło niż mieli w użyciu? :)

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2019-05-03 00:08:53
    Od: Filip454 <f...@g...com>

> [...]
    17/01/All-thru-Q4-2016-Failure-Rates.jpg

    > ST320LT007 i ST1500DL003 ... więcej im padło niż mieli w użyciu? :)

    Seagate to jest ogólnie ciekawy przypadek. Pod tym względem, że często
    nie zasługuje na miano firmy produkującej awaryjne dyski. Jeśli trafisz
    na naprawdę dobrą sztukę Seagate, to potrafi wytrzymać kilkadziesiąt lat
    bez żadnych awarii.

    Ogólnie to większa ilość talerzy/głowic - większa awaryjność. Również im
    mniej GB na talerz, tym częściej dyski padają. Super przykładem jest na
    to seria Barracuda od Seagate (2 TB - ST2000DM001).

    Ciekawostka (dla niektórych, bo to dość znany aspekt):
    Potraficie zauważyć różnicę w tych dwóch dyskach?

    https://snag.gy/XD5k0e.jpg

    Dysk po Waszej lewej ma 2 talerze, a dysk po Waszej prawej ma 3 talerze.
    Można je rozpoznać po charakterystycznym wcięciu. Ten z trzema talerzami
    ma głębokie wcięcie. Był on o wiele bardziej awaryjny od flagowej wersji
    dysku ST2000DM001, reklamowanej przez Seagate (po Waszej lewej, z
    mniejszym wcięciem).

    P.S Macie jakieś rekordy nabitych godzin? Np. powyżej 30 tysięcy godzin? :)

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 5. Data: 2019-05-03 01:33:13
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2019-05-03 at 00:08, Filip454 wrote:
    > P.S Macie jakieś rekordy nabitych godzin? Np. powyżej 30 tysięcy godzin? :)

    Seagate Barracuda 7200.7 (ST380013AS) -- w komputerze prawie bez przerwy
    od ok. 15 lat, w tej chwili 30325 przepracowanych godzin. :-)

    --
    mrg

  • 6. Data: 2019-05-03 02:19:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-02, marrgol <m...@a...invalid> wrote:

    > Seagate Barracuda 7200.7 (ST380013AS) -- w komputerze prawie bez przerwy
    > od ok. 15 lat, w tej chwili 30325 przepracowanych godzin. :-)

    Mam 3 WuDeki, "zielone", 2 i 3TB. Dwa pracowały na okrągło 5-7lat w NVRach
    (ca 40-60tys h), trzeci w domowym serwerze, ponad 40tys h w tej chwili.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2019-05-03 02:42:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-02, Filip454 <f...@g...com> wrote:
> [...]
    > mniej GB na talerz, tym częściej dyski padają. Super przykładem jest na
    > to seria Barracuda od Seagate (2 TB - ST2000DM001).

    Mam takiego misia:
    Model Family: Seagate Barracuda 7200.14 (AF)
    Device Model: ST2000DM001-9YN164
    Firmware Version: CC82

    3 zalogowane błedy typu UNC@LBA, 11tys h. Zewnętrzny (usb, Buffalo), do
    backupów. Spadł mi raz z pół metra na wykładzinę (był wyłączony).

> [...]
    > ma głębokie wcięcie. Był on o wiele bardziej awaryjny od flagowej wersji
    > dysku ST2000DM001, reklamowanej przez Seagate (po Waszej lewej, z

    Zgadza się. Seagaty wydają się bardzo seriami łaciate i chyba nic nie
    dorówna tej firmie w kwestiach katastrof, no może poza słynnym
    "deathstar" IBMa.

    Sam jestem obecnie dumnym posiadaczem 2ch sztuk epickiego ST3000DM001
    https://en.wikipedia.org/wiki/ST3000DM001
    https://www.backblaze.com/blog/3tb-hard-drive-failur
    e/

    W pełni funkcjonalne, acz nie uzywam za intensywnie.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2019-05-03 07:30:11
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-05-03 01:33, marrgol wrote:

    > Seagate Barracuda 7200.7 (ST380013AS) -- w komputerze prawie bez przerwy
    > od ok. 15 lat, w tej chwili 30325 przepracowanych godzin. :-)
    ST2160023A - 98158 h, 160GB, też jakieś 15 lat, jak nówka :-)
    ST31000524AS - 45035 h
    ST3320613AS - 45729 h, tutaj Crystal Disk Info marudzi ma temat liczby
    realokowanych sektorów

  • 9. Data: 2019-05-06 12:57:47
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-05-03 00:08, Filip454 wrote:

    > P.S Macie jakieś rekordy nabitych godzin? Np. powyżej 30 tysięcy godzin? :)

    wg. mnie Samsungi 250GB, seria chyba HD250HJ to dobrzy zawodnicy, na
    uzywanych kilkanascie sztuk od 10 lat+ wszystkie bez zarzutu. zarowno
    w pracy desktopowej, jak i dwe sztuki pracujace non-stop przez ponad 10
    lat w serwerze, takze wynik raczej tak w okolicach 90 tysiecy godzin.
    Raczej bardzo udany produkt.

    --

    memento lorem ipsum

  • 10. Data: 2019-05-07 01:31:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JDX" 5ccbd1e6$0$493$6...@n...neostrada.pl

    > ST3320613AS - 45729 h, tutaj Crystal Disk Info marudzi
    > ma temat liczby realokowanych sektorów

    Nie biłeś abz zbyt mocno? [pewnie
    trzymał tam przesłuchiwaną muzykę]

    --