  • 1. Data: 2016-10-16 15:48:13
    Temat: Sterowanie otwórz/zamknij za pomocą jednego przycisku
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Dostałem zepsuty stary napęd do bramy garażowej i zamierzam go "ożywić".
    Zasilacz i silnik są sprawne, przekaźniki od lewych i prawych obrotów
    silnika też działają. Reszta kaputt.
    Wymyśliłem sobie, że zmajstruję układ, który po otrzymaniu impulsu z
    pilota załączy otwieranie, po otrzymaniu kolejnego - zamykanie.
    Mam pilota z odbiornikiem ale jest tylko jednokanałowy.
    Myślę o układzie na przekaźnikach, ale nie wiem jak się do tego zabrać.
    Podpowiedzcie, jak się fachowo nazywa takie sterowanie:
    jeden impuls - otwarcie, kolejny - zamknięcie i tak dalej.
    Link do jakiegoś schematu bardzo chętnie!
    Jacek

  • 2. Data: 2016-10-16 16:37:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Oct 2016 15:48:13 +0200, Jacek napisał(a):
> [...]
    > jeden impuls - otwarcie, kolejny - zamknięcie i tak dalej.
    > Link do jakiegoś schematu bardzo chętnie!

    relay flip-flop
    http://www.emil.matei.ro/onof2.php

    Mozna tez zrobic porzadnie ale przekaznikow robi sie wiecej.
    Mozna tez skorzystac z jakiegos ukladu cyfrowego.
    Albo od razy dac atmelka ... co wcale nie jest glupie, bo bedzie gdzie
    zabezpieczenia zaprogramowac.

    J.

  • 3. Data: 2016-10-16 16:45:56
    Od: 4...@g...com

    Jakie zabezpieczenia?

  • 4. Data: 2016-10-16 20:22:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-10-16 o 15:48, Jacek pisze:
    > jeden impuls - otwarcie, kolejny - zamknięcie i tak dalej.
    > Link do jakiegoś schematu bardzo chętnie!
    http://allegro.pl/przelacznik-bistabilny-230v-impuls
    y-przyciski-fv-i6538424428.html

    No chyba, że tam powinna być jakaś elektronika, która wykryje
    zamknięcie-otwarcie bramy.
    Lepiej zapytaj na pl.misc.elekronika, tam pewnie wielu którzy to mają w
    małym palcu. :-)

    Robert

  • 5. Data: 2016-10-16 22:09:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-16 15:48, Jacek wrote:
    > Dostałem zepsuty stary napęd do bramy garażowej i zamierzam go "ożywić".

    A jak kogoś zgniecie to kto bedzie winien?

  • 6. Data: 2016-10-17 02:15:37
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 października 2016 05:09:38 UTC+9 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:

    > A jak kogoś zgniecie to kto bedzie winien?

    Może ma być Prince of Persia. Trochę adrenaliny na codzień, żeby życie nie stało się
    nudne.

  • 7. Data: 2016-10-17 04:15:38
    Od: 4...@g...com

    A co Ciebie to obchodzi?

  • 8. Data: 2016-10-17 10:04:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik 4kogutek44 napisał w wiadomości
    >Jakie zabezpieczenia?

    zeby krotki impuls nie otwieral bramy, bo to pewnie zaklocenie, zeby
    seria impulsow nie ruszala bramy, bo to pewnie zaklocenia itp ..

    J.

  • 9. Data: 2016-10-17 11:09:59
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > A jak kogoś zgniecie to kto bedzie winien?

    Zgnieciony, ponieważ nie był wystarczająco ostrożny. :)
    Zdarza mi się czasem spotkać fabryczny napęd bramy zamontowany przez firmę
    (żeby nie było, że tylko samoróbki są niebezpieczne), który nie ma
    zainstalowanej bariery IR ani listwy naciskowej. A jeśli ma, to jest ona nie
    podłączona i robi za atrapę.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2016-10-17 12:02:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

> [...]
    >ma zainstalowanej bariery IR ani listwy naciskowej. A jeśli ma, to
    >jest ona nie podłączona i robi za atrapę.

    Klient bariery nie zamowil, a listwa widac czesto zawodzi :-)

    Ale ... silownik do bramy moze byc zbyt slaby, aby czlowiekowi krzywde
    zrobic.

    A potem wejdzie male dziecko ...

    J.