  • 1. Data: 2017-11-04 21:01:43
    Temat: Sterowanie urządzeniami z komputera. Jak?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Chcę zrobić dość proste urządzenie, w którym jest potrzeba pomiaru i
    regulacji kilku parametrów (temperatura, ciśnienie, czas) oraz
    sterowania elektrozaworami. Parametry te będą co jakiś czas zmieniane.
    Ponieważ obsługiwać będą to ludzie bez przygotowania z informatyki, czy
    automatyki, więc obsługa powinna być możliwie najprostsza.
    Idealnie by było postawić komputer lub laptop i mieć program działający
    pod Windows komunikujący się ze sterownikami w rodzaju Siemens Simatic
    S7-1200 albo podobnymi.
    Zakup programu od Siemensa (WinCC) jest trochę bez sensu, bo do tak
    prostego zastosowania program ma o wiele za duże możliwości, no i
    cena.......
    Poradźcie coś mądrego.
    Jacek

  • 2. Data: 2017-11-04 21:08:58
    Temat: Re: Sterowanie urządzeniami z komputera. Jak?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Lepiej zapytać na pl.misc.elektronika

    Robert

  • 3. Data: 2017-11-06 14:48:09
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Jacek <k...@a...com> wrote:

    > Chcę zrobić dość proste urządzenie, w którym jest potrzeba pomiaru i
    > regulacji kilku parametrów (temperatura, ciśnienie, czas) oraz
    > sterowania elektrozaworami. Parametry te będą co jakiś czas zmieniane.

    To wcale nie będzie tak proste, jak zakładasz.

    Czy masz już czujniki? W jaki sposób przekazują one mierzone parametry?
    To, że elektrycznie, to za mało - w jakiej formie jest to sygnał?

> [...]
    > Idealnie by było postawić komputer lub laptop i mieć program działający
    > pod Windows komunikujący się ze sterownikami w rodzaju Siemens Simatic

    Program sam się nie napisze, ktoś musi go napisać - albo Ty, albo ktoś
    inny.

    Czy to urządzenie jest krytyczne i musi działać prawidłowo, bo jak nie, to
    będzie katastrofa? Jeśli nie, to możesz przyoszczędzić, zlecając napisanie
    programu początkującym freelancerom / studentom, którzy wezmą mniej, niż
    profesjonalista, ale efekt będzie adekwatny do poniesionych kosztów...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 4. Data: 2017-11-06 15:49:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Wysocki napisał:

    > Program sam się nie napisze, ktoś musi go napisać - albo Ty, albo ktoś
    > inny.

    Poguglałem trochę za tym siemensem. Widzę, że są różne klocki, nie
    sprawdzałem już który do czego, kosztują różnie. Cena jak cena, aż
    tak bardzo nie odstrasza, zważywszy, że to do fabryki. Ale jest do
    tego podręcznik, taki w rodzaju "programowanie w zarysie". Objętość
    koło trzystu stron. Wszystko napisane dla ludzi, którzy nie mieli
    wcześniej o podobnych sprawach pojęcia. Wszystko napisane, to znaczy
    nie tylko sama instrukcja, ale też sposób programowania zdaje się
    też. I to zniechęca najbardziej.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2017-11-06 20:03:16
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 6 listopada 2017 15:49:37 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Poguglałem trochę za tym siemensem. Widzę, że są różne klocki, nie
    > sprawdzałem już który do czego, kosztują różnie. Cena jak cena, aż
    > tak bardzo nie odstrasza, zważywszy, że to do fabryki.

    Często myk tkwi w oprogramowaniu, którego sensownie działająca wersja
    potrafi kosztować więcej od sprzętu :>

    > Wszystko napisane, to znaczy
    > nie tylko sama instrukcja, ale też sposób programowania zdaje się
    > też. I to zniechęca najbardziej.

    W sensie, że alergia na słowo pisane? ;)

    L.

  • 6. Data: 2017-11-06 21:39:32
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-04 o 21:01, Jacek pisze:
> [...]
    > Zakup programu od Siemensa (WinCC) jest trochę bez sensu, bo do tak
    > prostego zastosowania program ma o wiele za duże możliwości, no i

    Są proste programowalne sterowniki dla amatorów np.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Arduino

    WM

  • 7. Data: 2017-11-06 21:55:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Często myk tkwi w oprogramowaniu, którego sensownie działająca wersja
    > potrafi kosztować więcej od sprzętu :>

    Bywa. Ale bywają też przemysłowe sterowniki, które są pod tym względem
    mniej wymagające (nie siedzę w tym, nie podam konkretnych typów czy
    linii).

    > W sensie, że alergia na słowo pisane? ;)

    Na słowo czytane. Chodzi o to, że ja sobie potrafię napisać coś, co
    działa. Dla prostego przypadku zajmie to może dłuższą chwilę. A tu,
    żeby wyklikać cokolwiek, trzeba wprzódy zgłębić w lekturze czyjś
    zamysł. Nie twierdzę, że takie sterowniki są do bani. Ale mnie by
    się mogło nie chcieć robić z tego habilitacji, by potem wykonać
    jeden układ do otwierania trzech zaworków.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2017-11-19 12:38:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/4/2017 9:08 PM, Robert Wańkowski wrote:
    > Lepiej zapytać na pl.misc.elektronika

    Już pytał.

    https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.elek
    tronika/t5g_clGyFOI

  • 9. Data: 2017-11-19 13:59:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Już pytał.
    >
    > https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.elek
    tronika/t5g_clGyFOI

    Ale zapytał dopiero gdy Mu udzieliłem tej mądrej i wysoce wartościowej
    rady. ;-)

    Robert

  • 10. Data: 2017-11-22 14:32:56
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > Zakup programu od Siemensa (WinCC) jest trochę bez sensu, bo do tak
    > prostego zastosowania program ma o wiele za duże możliwości, no i

    Chyba jednak nie jesteś zainteresowany tanim i prostym w obsłudze
    rozwiązaniem z którym sobie poradzisz.
    Już ci pisałem o tym:
    http://tinycontrol.pl/wp-content/uploads/2017/04/ins
    trukcja_LAN_Controller_V20_firm_v_313209_LANKONT-002
    _PL.pdf
    http://tinycontrol.pl/pl/lan-kontroler-v2/
    http://tinycontrol.pl/pl/przyklady-zastosowan-2/
    http://forum.tinycontrol.pl/