  • 1. Data: 2018-12-02 15:58:51
    Temat: Sterownik AVT3166
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Takie sterowniczki są coś warte czy lepiej wziąć ładowarkę z lidla za
    80zł i zapomnieć o sprawie?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2018-12-02 16:12:16
    Temat: Re: Sterownik AVT3166
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Takie sterowniczki są coś warte
    Trudno wyczuć zależy od oprogramowania a i tak prostownik potrzebujesz.

    czy lepiej wziąć ładowarkę z lidla za
    > 80zł i zapomnieć o sprawie?
    Można, ja kupiłem taką
    https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-
    LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-L
    ead-Acid-Battery-p-1347622.html

    ma regenerację aku i w zasadzie tylko na tym trybie ładuję mój stary aku
    i faktycznie
    lepiej się on czuje :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2018-12-02 16:14:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-12-02 o 16:12, Janusz pisze:
> [...]
    > Można, ja kupiłem taką
    > https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-
    LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-L

    Skubaniec żółtek już podbił cenę na niej bo ja ją kupiłem za 53 zł :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2018-12-02 16:17:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W opisie jest " stara zasada mowi". W tym momencie mozna przestac czytac bo
    akumulatory teraz sa troche inne niz w latach piecdziesiatych poprzedniego stulecia.
    Ale doczytalem do konca. Nawet pdfa przeczytalem. Ma odciecie przy 14,5V. Ale z
    pradem 1/10 pojemnosci zajebali jak chory w kubel bo pojemnosc uzywanego akumulatora
    nie jest znana. To jak kurwa chca ta 1/10 ustawic. I ze prad wiekszy niz 1/10
    szkodzi. W masterze mam alternator z 1000W. Po odpaleniu pasek sie slizga i to jest
    ograniczenie pradu bo jak by sie nie slizgal to 70A by w akumulatow szlo i by mu to
    w niczym nie przeszkadzalo. Nie zawracaj sobie dupy z kupowaniem od takich co sie nie
    znaja. Kup gotowy prostownik w markecie i bedziesz zadowolony.

  • 5. Data: 2018-12-02 17:23:20
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > co sie nie znaja. Kup gotowy prostownik w markecie i bedziesz zadowolony.

    Opisy w sklepie AVT nie są pisane przez autorów kitów. Stąd w opisie masz
    0,1C mimo, że w PDFie nic takiego nie pada. W PDFie jest wyraźnie napisane,
    że układ ten nie służy do ustawiania prądu ładowania ale do ograniczania
    jego maksymalnej wartości. Autor układu nigdzie nie chce ustawiać 0,1C. Nie
    czytaj PDFa przez pryzmat opisu ze sklepu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2018-12-02 22:08:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wali mnie to kto opisuje. To ten co wymyslil uklad nie wie co za bzdury wypisuja? On
    tez niebyt madry bo po co ograniczenie pradu. W byle jakim samochodzie po odpaleniu
    alternator wbija 50A w akumulator i jak akumulator nie mial zadnej wady produkcyjnej
    to 8-10 lat potrafi wytrzymac.

  • 7. Data: 2018-12-02 23:38:58
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > samochodzie po odpaleniu alternator wbija 50A w akumulator i jak
    > akumulator nie mial zadnej wady produkcyjnej to 8-10 lat potrafi

    Więc autor przesadził :) Z resztą widzę, że tekst ze sklepu jest wzięty z
    oryginalnego artykułu w EdW, więc jednak ta 1/10C to też jego pomysł.
    https://serwis.avt.pl/manuals/avt3166.pdf

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2018-12-03 00:19:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie przesadzil tylko odporny na wiedze jest. Akumulator samochodowy nie potrzebuje
    zadnych impulsow czy innych udziwnien. W samochodzie tego nie ma i w nim potrafi
    latami dzialac. Zeby jeszcze akumulator trzy tysiace kosztowal ale kosztuje 200
    zlotych. Za tyle kupilem na poczatku roku akumulator do mastera. Akumulator
    potrzebuje prostownika skladajacego sie z transformatora i prostownika. Z tym ze
    transformator ma dawac takie napiecie ze na podlaczonym akumulatorze napiecie nie
    wzrosnie ponad 14,5V chociaz bezpieczniej bedzie 14,2V. Mozna sie oczywiscie zabawic
    i isc na calosc. Tak tez zrobilem i ze starego regulatora napiecia alternatora
    wymontowalem elektronike i podlaczylem w prostowniku.

  • 9. Data: 2018-12-03 04:59:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Nie przesadzil tylko odporny na wiedze jest.
    >Akumulator samochodowy nie potrzebuje zadnych impulsow czy innych
    >udziwnien.

    Ale nie wiesz, czy nie pomaga.

    Zobaczone kiedys w sieci: specjalnie dobrana czestotliwosc skutecznie
    odsiarcza akumulator.
    Naciaganie ? Byc moze ...

    https://ieeexplore.ieee.org/document/8096328

    https://batteryuniversity.com/learn/article/sulfatio
    n_and_how_to_prevent_it
    komentarze sa ciekawe

    >W samochodzie tego nie ma i w nim potrafi latami dzialac.
    >Zeby jeszcze akumulator trzy tysiace kosztowal ale kosztuje 200
    >zlotych.
    >Za tyle kupilem na poczatku roku akumulator do mastera.

    Jakis oszukany :-)

> [...]
    >prostownika. Z tym ze transformator ma dawac takie napiecie ze na
    >podlaczonym akumulatorze napiecie nie wzrosnie ponad 14,5V chociaz

    A tak sie nie da, bo szczytowe w sinusoidzie jest wieksze.

    Ale to akurat dobrze
    https://batteryuniversity.com/learn/article/water_lo
    ss_acid_stratification_and_surface_charge

    >Mozna sie oczywiscie zabawic i isc na calosc. Tak tez zrobilem i ze
    >starego regulatora napiecia alternatora wymontowalem elektronike i
    >podlaczylem w prostowniku.

    P.S. cytat z linku powyzej
    The majority of desulfation product merchants make the claim that
    batteries become sulfated with age. There is not a single battery
    manufacturer who agrees with this - saying batteries wear out due to
    positive plate corrosion and shedding.

    I have personally tested ways of de-corroding and de-sulfating
    batteries. I found both can be made to work.

    There are many hundreds of battery manufacturers around the world. If
    there is one who makes batteries that last longer, curiously, no one
    could care less.
    That is because the overwhelming majority of people who purchase
    batteries will buy only the least expensive batteries. Automobile
    manufacturers are interested only in rock bottom price. Motorists are
    either looking for convenience or for the best price when they need a
    replacement. Batteries are a commodity. Batteries are a grudge buy.
    Manufacturers have no option. Make cheap batteries or perish. That is
    the battery business dynamic. The consumer, not the manufacturer,
    decides how long batteries last.
    I have found pulsing works, in terms of desulfation, up to a point. It
    is ineffective on deeply sulfated batteries. Cadmium is slightly
    better. Switching the charger on and off, plus cadmium, for three
    weeks or longer seems to be the best."

    Ale to nie sa jedyne zastosowania akumulatorow.

    J.

  • 10. Data: 2018-12-03 05:12:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >W byle jakim samochodzie po odpaleniu alternator wbija 50A w
    >akumulator i jak akumulator nie mial zadnej wady produkcyjnej to 8-10

    Ale co by nie mowic - wszedzie sie to C/10 widzi.

    99% zapewne bezmyslnie powtarza stare informacje ... ale duzi
    producenci tez powtarzaja ?

    Ciekawe skad sie to wzielo ? 100 lat temu przebadali i im wyszlo, ze
    tak najlepiej ?
    W akumulatorach do ubootow ?
    A moze to jakis rozsadny kompromis miedzy poczatkowym pradem a
    ryzykiem przeladowania akumulatora, z czasow, gdy elektonika nie
    pilnowala precyzyjnie napiecia.

    Bo oczywiscie masz racje - samochod laduje duzym pradem, a akumulator
    zyje i zyje.
    Ale tez w samochodzie akumulator zawsze naladowany - moze przy
    ladowaniu rozladowanego jest to bardziej istotne ?

    J.