  • 1. Data: 2018-02-19 13:04:32
    Temat: Sterownik PLC FATEK - co jest z nim (programem) nie tak? (praca krokowa)
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam

    Próbuję pierwszy raz zrobić coś na FATEK'u i już mnie nosi z jego logiką.
    Próbowałem pracy krokowej, ale on sobie olewa że przeszedł do kolejnego
    i wraca jeżeli warunek tranzycji wygasł w poprzednim kroku.

    No to OK, zróbmy jak w Step 7 to robię, wpisuję wartość w rejestr i
    porównuję.
    No więc w Fateku fragmencik programu:

    https://zapodaj.net/d069cb5b464ea.png.html

    I teraz jak na rysunku będąc w [STEP 20], tranzycją do [STEP 25] jest
    wciśnięcie przycisku X1.

    Wciskam - przechodzę do [STEP 25]
    Puszczam, wracam do [STEP 20]. Silnik jedzie, wystawia M102 a ja tkwię w
    [STEP 20] bo puściłem przycisk X1.

    Tak samo wygląda próba zrobienia tego za pomocą ichniejszego
    programowania krokowego. Nagle jestem w dwóch krokach jednocześnie - na
    symulatorze i w rzeczywistości po wgraniu programu.
    Siadłem, z rana przepisałem na kroki jak powyżej. Sprawdzam - załamka.

    Paranoja do kwadratu.

    Sterownik Fatek FBs-14MAJ2-D24, soft - WinProladder v3.27

    O co chodzi z logiką Fateka? Gdzie jest błąd?

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2018-02-19 13:50:56
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-02-19 o 13:04, Irokez pisze:

    > O co chodzi z logiką Fateka? Gdzie jest błąd?

    Ok, chwila oderwania się od PLC i... znalazłem
    Wchodziłem na początku procedury zawsze w STEP 0 co powodowało
    przemiatanie za każdym razem wszystkiego.
    Wystarczyło dać zbocze na warunek wejścia w pracę krokową.

    PS. też tak macie, że klepniecie post i wtedy nagle rozwiązanie się
    znajduje nad którym siedzieliście pół dnia? Ja już tak któryś raz mam.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2018-02-19 18:23:47
    Od: "michal" <m...@n...com.pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > PS. też tak macie, że klepniecie post i wtedy nagle rozwiązanie się
    > znajduje nad którym siedzieliście pół dnia? Ja już tak któryś raz mam.

    Ja mam. moze niekoniecznie z wyslaniem postu, ale to dość czeste ze
    rozwiazanie "przychodzi" gdy juz oglosilem calemu swiatu ze jest ciezko.

    m.

  • 4. Data: 2018-02-19 18:50:32
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    W dniu 2018-02-19 o 13:50, Irokez pisze:

> [...]
    >

    > PS. też tak macie, że klepniecie post i wtedy nagle rozwiązanie się
    > znajduje nad którym siedzieliście pół dnia? Ja już tak któryś raz mam.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Rubber_duck_debugging

    to działa :)

    a.

  • 5. Data: 2018-02-19 20:39:32
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 19.02.2018 o 18:50, Miller Artur pisze:

    > https://en.wikipedia.org/wiki/Rubber_duck_debugging
    >
    > to działa :)
    >
    > a.

    Zgodnie z zasadą: Dziesięć razy komuś wytłumaczysz... sam zrozumiesz ;-)

    Grzegorz

  • 6. Data: 2018-02-19 21:50:31
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-02-19 o 20:39, Grzegorz Kurczyk pisze:

    > Zgodnie z zasadą: Dziesięć razy komuś wytłumaczysz... sam zrozumiesz ;-)

    a ile razy było że komuś się tłumaczyło i w połowie zwątpiło...
    Metoda faktycznie dobra :)

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2018-02-19 22:04:37
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > PS. też tak macie, że klepniecie post i wtedy nagle rozwiązanie się
    > znajduje nad którym siedzieliście pół dnia? Ja już tak któryś raz mam.

    Trochę inaczej.
    Kładę się wk..y, rano wiem dlaczego. :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 8. Data: 2018-02-19 22:13:16
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > a ile razy było że komuś się tłumaczyło i w połowie zwątpiło...
    > Metoda faktycznie dobra :)

    Ja pamiętam że żeby się nauczyć Basic-a na C128 zacząłem samemu pisać
    kurs :) To były dobre czasy, miało się kontrolę nad 100% kodu, a
    teraz... wołasz jakąś bibliotekę, w niej funkcję i modlisz się żeby nie
    wybuchło ;)

    Miłego.
    Irek.N.