  • 1. Data: 2010-08-25 12:24:07
    Temat: Streamin c#
    Od: "ivr" <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    Pytam gdyż nie mam koncepcji jak to dobrze rozwiązać.
    Sytuacja:

    MemoryStream do którego cyklicznie zapisuję dane.
    Teraz mam watek, który powinien czytać dane po kawałku z tego streama.
    byte[] rBuff = new byte[RetRes.MinimumStreamBufferSize];

    _ttsStreamer.TtsStream.Read(rBuff, 0, RetRes.MinimumStreamBufferSize);

    Tak to wygląda -> niestety czyta mi od Position a position to pozycja w
    MemoryStream w której aktualnie zapisywana jest kolejna paczka.

    Oczywiście mogę robić sobie manualnie seek'a ale szukam bardziej
    eleganckiego rozwiązania.

    Licze na pomoc.

    Pozdrawiam

    H.

  • 2. Data: 2010-09-01 15:31:09
    Temat: Re: Streamin c#
    Od: Selvin <p...@g...com>

    po co stream :) kolejka nie moze byc?
    jak chcesz to mozesz to odziedziczyc po System.IO.Stream

    public class MyBuffer
    {

    Queue<MemoryChunk> buffers = new Queue<MemoryChunk>();
    object readlock = new object();

    public uint AvailableDataLength { get; private set; }

    public void Write(byte[] data, int offset, int count)
    {
    var mem = AllocateMemoryChunk(count);
    Buffer.BlockCopy(data, offset, mem.Buffer, 0, count);
    lock (readlock)
    {
    buffers.Enqueue(mem);
    AvailableDataLength += count;
    }
    }

    public int Read(byte[] buffer, int offset, int count)
    {
    int toread = 0;
    lock (readlock)
    {

    if (buffers.Count != 0)
    {
    var buf = buffers.Peek();
    toread = buf.Buffer.Length - buf.Offset;
    int off = buf.Offset;
    if (count >= toread)
    buffers.Dequeue();
    else
    {
    toread = count;
    buf.Offset += toread;
    }
    Buffer.BlockCopy(buf.Buffer, off, buffer, offset,
    toread);
    AvailableDataLength -= toread;
    }
    return toread;
    }
    }

    private MemoryChunk AllocateMemoryChunk(int newSize)
    {
    //zawsze mozna zrobic z tego pool zeby nie tworzyc nowych
    MemoryChunk chunk = new MemoryChunk(newSize);
    return chunk;
    }

    private class MemoryChunk
    {
    internal byte[] Buffer;
    internal int Offset = 0;
    internal MemoryChunk(uint bufferSize)
    {
    Buffer = new byte[bufferSize];
    Offset = 0;
    }
    }
    }

  • 3. Data: 2010-09-01 15:34:24
    Od: Selvin <p...@g...com>

    >         public uint AvailableDataLength { get; private set; }
    ma byc:
    public int AvailableDataLength { get; private set; }
    heh kopiowalem z mojego programu gdzie musial byc uint :)

  • 4. Data: 2010-09-05 08:18:14
    Od: "ivr" <g...@p...onet.pl>

    ma byc:
    public int AvailableDataLength { get; private set; }
    heh kopiowalem z mojego programu gdzie musial byc uint :)

    Dzieks, kombinowalem czy czy nie da sie tego zrobic wbudowanymi klasami,
    lecz ostatecznie
    napisalem to recznie :)

    Dzieki za przyklad!

    Pozdro.