  • 1. Data: 2015-01-21 21:22:47
    Temat: Styczniki dane techniczne
    Od: spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl>

    Witam
    Czy ktoś pomoże rozszyfrować?
    Maximum make current = 5000 amps - max załączalny prąd?
    Maximum break current = 2000 amps - max wyłączalny prąd?
    Maximum interupting capacity = 1000kw (within limits of 2000 amps and
    2000 volts max) - max moc wyłączeniowa?
    Thru Current Capability = 15,000 amps
    Przy jednym jest jeszcze opis:
    Non-Interruptin Switch - ?

    PDFy z pełnym opisem:
    https://www.dropbox.com/sh/yuo9g7stoxge6tp/AACqsEmLQ
    XiAtobTTkY2ngRia?dl=0

    pozdrawiam
    --
    spider

  • 2. Data: 2015-01-22 23:06:32
    Temat: Re: Styczniki dane techniczne
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 21.01.2015 21:22, spider wrote:
    > Witam
    > Czy ktoś pomoże rozszyfrować?
    > Maximum make current = 5000 amps - max załączalny prąd?
    Dokładnie.
    > Maximum break current = 2000 amps - max wyłączalny prąd?
    To też dobrze.
    > Maximum interupting capacity = 1000kw (within limits of 2000 amps and
    > 2000 volts max) - max moc wyłączeniowa?
    U nas się stosuje pojęcie "moc łączeniowa", niezależnie od tego czy się
    włącza czy wyłącza.
    > Thru Current Capability = 15,000 amps
    Maksymalny prąd ciągły.
    > Przy jednym jest jeszcze opis:
    > Non-Interruptin Switch - ?
    Po polsku to byśmy go nazwali rozłącznik, albo nawet i odłącznik, bo w
    karcie nie ma w ogóle podanych prądów łączeniowych. W skrócie - nie
    możesz nim załączać/odłączać obciążenia, można go przestawiać tylko w
    stanie bezprądowym, bo jak sam widzisz na zdjęciu tam są tylko gołe
    styki, nie ma żadnych urządzeń do gaszenia/wydmuchu łuku.

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2015-01-23 00:06:46
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-01-22 o 23:06, Jakub Rakus pisze:
    > U nas się stosuje pojęcie "moc łączeniowa", niezależnie od tego czy się
    > włącza czy wyłącza.

    A czemu w jednostkach kW a nie kVA?

  • 4. Data: 2015-01-23 08:41:37
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2015-01-23 o 00:06, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > A czemu w jednostkach kW a nie kVA?

    To jest stycznik do lokomotyw, przeznaczony chyba tylko do obwodu z
    prądem stałym.
    Dzięki Jakub za info.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2015-01-23 16:31:17
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-01-23 o 08:41, spider pisze:

    > To jest stycznik do lokomotyw, przeznaczony chyba tylko do obwodu z
    > prądem stałym.

    Domyślam się, tylko chciałem zwrócić uwagę na błąd rzeczowy - prąd stały
    nie może być włączony ani wyłączony bo przestaje być stały.

    Każde załączenie napięcia stałego powoduje najpierw przepłynięcie prądu
    zmiennego, dopiero kiedy układ wejdzie w stan ustalony, prąd może stać
    się stały.

    Dlatego moc łączeniowa jak najbardziej powinna być w kVA nawet w
    obwodach poganianych napięciem stałym.

    Rzecz oczywiście w tym, że pisanie katalogów ze stycznikami nie zleca
    się fachowcom, tylko lamerom, którzy w szkole się naumieli że V*A = W,
    więc będą się tego trzymać do końca życia.

  • 6. Data: 2015-01-23 19:41:25
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-01-23 o 16:31, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Domyślam się, tylko chciałem zwrócić uwagę na błąd rzeczowy - prąd stały
    > nie może być włączony ani wyłączony bo przestaje być stały.

    Właśnie zniknąłeś prąd stały. Przy okazji udało ci się też zlikwidować
    prąd przemienny.

    > Każde załączenie napięcia stałego powoduje najpierw przepłynięcie prądu
    > zmiennego, dopiero kiedy układ wejdzie w stan ustalony, prąd może stać
    > się stały.

    Tak na prawdę to nastąpi po nieskończonym czasie czyli nigdy.
    Jak dala mnie to poprawność pojęciowa posunięta do absurdu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2015-01-23 19:45:18
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]

    > się stały.

    Tak na prawdę to nastąpi po nieskończonym czasie, czyli nigdy.
    Jak dla mnie to poprawność pojęciowa posunięta do absurdu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2015-01-23 22:04:13
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-01-23 o 19:41, Mario pisze:

    > Tak na prawdę to nastąpi po nieskończonym czasie czyli nigdy.
    > Jak dala mnie to poprawność pojęciowa posunięta do absurdu.

    Ale jednak elektrotechnika posługuje się pojęciami: stan ustalony, stan
    nieustalony. Rozumując twoją metodą, to taki silnik elektryczny nigdy
    nie skończy fazy rozruchu i nie wejdzie w pracę ustaloną, bo zawsze
    będzie się lekko kołysał w skutek faktu, że został uruchomiony.

  • 9. Data: 2015-01-23 22:40:05
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-01-23 o 22:04, Tomasz Wójtowicz pisze:

> [...]
    > nie skończy fazy rozruchu i nie wejdzie w pracę ustaloną, bo zawsze
    > będzie się lekko kołysał w skutek faktu, że został uruchomiony.

    To jest twoja metoda.
    Po prostu nie widzę powodu żeby rozważać stan przejściowy. Przy
    analogicznej sytuacji, ale dla prądu przemiennego IMHO moc łączeniowa
    będzie w kVA, ale to dlatego, że wynosi U*I gdzie I będzie prądem
    przemiennym wynoszącym P/(U*cos(fi)). Czyli wynika z mocy odbiornika dla
    stanu ustalonego i z cos(fi). Tak samo w takim razie będzie dla prądu
    stałego przy czym cos(fi) wynosi zero. Zapis kVA nic tu nie wnosi. Stan
    przejściowy jest uwzględniany w charakterystykach styczników przez
    podawanie kilku wartości mocy łączeniowej w zależności od L/R albo
    wprost dla czasu trwania stanu przejściowego np w ms.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2015-01-24 16:36:31
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-01-23 o 22:40, Mario pisze:

> [...]
    > podawanie kilku wartości mocy łączeniowej w zależności od L/R albo
    > wprost dla czasu trwania stanu przejściowego np w ms.

    OK