  • 1. Data: 2017-10-23 01:17:53
    Temat: Suche posadzki
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Kilka lat temu jedyną znaną mi alternatywą dla lania posadzek z
    betonu/samopoziomu było układanie płyt wiórowo-cemenetowych. Czy pojaiwły
    się na tym p olu jakieś nowe, genialne wynalazki?
    Mam łazienkę 7 m2 do zrobenia i nie chce mi się paskudzić mokrymi
    pracami...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2017-10-23 05:11:45
    Temat: Re: Suche posadzki
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu poniedziałek, 23 października 2017 01:17:55 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > się na tym p olu jakieś nowe, genialne wynalazki?
    > Mam łazienkę 7 m2 do zrobenia i nie chce mi się paskudzić mokrymi

    W Hameryce robi się to powszechnie w ten sposób, ze na wypoziomowanych belkach
    nabija się 3/4 cala grubości sklejke wodoodporna. Na niej zszywkami lub
    krótkimi papiakami nabija się siatke Rabitza. Taka rozciągana z cynkowanej
    blachy.
    Potem to się zaciera zaprawa betonowa, która należy zwilzac woda co by beton
    był silny. Po kilku dniach uklada się na tym plytki ceramiczne lub co tam kto
    chce. Same fugi po kilku dniach maluje się trzykrotnie pędzelkiem, specjalnym plynem
    penetrująco-uszczelniającym, na bazie teflonu. I to ma gwarancje
    trwalosci 5 lat. A praktycznie dluzsza.
    Widzialem tez jak Meksyki robily tak samo tyle ze pod ta siatke, na sklejce
    podkladali gruba pape, która ma zapobiegać ew. krótkotrwałemu zalaniu posadzki.
    I chyba roznicom rozszerzalności termicznej plytek w stosunku do podloza. Tak
    zrobili w milionerskiej łazience i to się kupy trzyma już kilka lat.

    Ja w Polsce na wsi robilem ta technologia, tyle, ze rekami fachowca plytkarza.
    Kilka razy mi powtarzal, ze on odpowiedzialności za taki sposób nie bierze. Ja
    mu na to kilkakrotnie odpowiedziałem, ze nie będę go pociagal. Siatke nabil
    zszywaczem na slepej podłodze wykonanej z plyt wiórowych Plyty były już czymd
    pomalowane i wodoodporne. Grubosc zaprawy była około 1 cm ale miejscami
    grubsza bo sobie tym betonem dokładnie podloge wyrownal. Bo te plyty miały gory i
    doliny.
    Posadzka od ponad roku trzyma się dobrze. Plyty maja wymiar pol na pol metra
    czyli duże. Nic nie trzeszczy, ciezka lodowka jej nie zdewastowala, i
    obciazenie tumem znosi bez uszczerbku. Za kilka lat mogę Ci napisac czy i jak
    się trzyma i czy czas jej zbytnio nie nadgryzł:)

    Pzdr
    Tornad

  • 3. Data: 2017-10-23 11:17:18
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Oct 2017 20:11:45 -0700 (PDT), Tornad napisał(a):

    > Za kilka lat mogę Ci napisac czy i jak
    > się trzyma i czy czas jej zbytnio nie nadgryzł:)

    Dzieki, ale na za kilka lat o tej porze mam zaplanowane wykańczanie
    kominka, tak że nie będzie czasu ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2017-10-23 19:36:25
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.10.2017 o 11:17, Maciek pisze:

    > Dzieki, ale na za kilka lat o tej porze mam zaplanowane wykańczanie
    > kominka, tak że nie będzie czasu ;)

    nie wiem jak inni, ale ja to nie bardzo zrozumiałem co chcesz osiągnąć.
    Dociera do mnie, że wolałbyś do "zaprawy" albo jej zamiennika nie
    dodawać wiadra wody, ale co będziesz miał na podłodze? panele?

    ToMasz

  • 5. Data: 2017-10-23 21:57:29
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Oct 2017 19:36:25 +0200, ToMasz napisał(a):

    > nie wiem jak inni, ale ja to nie bardzo zrozumiałem co chcesz osiągnąć.
    > Dociera do mnie, że wolałbyś do "zaprawy" albo jej zamiennika nie
    > dodawać wiadra wody, ale co będziesz miał na podłodze? panele?

    Niewykończoną łazienkę mam na wykończonym poddaszu. Nie ma tam żadnej
    posadzki, tylko goła teriva. Poziom trzeba podnieść ok. 8 cm.
    Mokre prace oznaczają syf w całym domu, dlatego wolałbym ich uniknąć. Okno
    jest tylko dachowe, więc podawanie tą drogą odpada.
    Na podłodze będę miał płytki, czyli glazurę, czyli flizy. Bez podłogówki.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2017-10-23 22:30:09
    Od: j...@p...fm

> [...]
    > się na tym p olu jakieś nowe, genialne wynalazki?
    > Mam łazienkę 7 m2 do zrobenia i nie chce mi się paskudzić mokrymi

    Aquapanel floor na podsypce z keramzytu.

  • 7. Data: 2017-10-23 23:19:41
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Na podłodze będę miał płytki.
    no to bez mokrej roboty się nie obejdzie. a w zasadzie nie warto. bardzo
    się narobisz, przy przygotowaniu podłogi suchej, i naklejaniu na nią
    silikonem płytek, następnie dbaniu żeby nie przesiąkło.

    ja bym Ci radził dać na tą podłogę styropian, na niego XPS (albo sam
    xps, ale jest drogi) i cieńką wylewkę. zaraz sie tutaj posypie że
    minimum 4cm czy costam. ja dałem siatkę i ok 1cm, na to klej i kafelki -
    trzyma sie już 3 lata bez najmniejszych śladów zużycia czy błedów
    budowlanych.

    ToMasz

    PS
    Tak sie zastanawiam. tak na upartego. poziom chesz podnieć, no to
    styropian chyba najtańszy. inaczej... keramzyt? ale zostawmy styro.
    jakoś go trzeba utwardzić powierzchniowo. bez murowania, tylko jakieś
    płyty. XPS - dalej za miękki. tylko osb lub odpowiedniki. trzeba by to
    osb strasznie dokładnie przyciąć, uszczelnić pianką budowlaną i całośc
    cholernie dobrze zaizolować od wilgoci łazienki. nie wiem czym, ale to
    coś musi być mocne. w sensie, nie folia w płynie za 10zł/litr, bo nawet
    jeśli ona coś poprawi, to minimalne naprężenie stworzy szczelinkę jak
    włos - i masz po szczelności. więc może żywica? Ta tańsza jest po jakieś
    20zł za litr. może troszkę capi, ale i tak będzie pod kafelkami. Tu by
    się musiał jakiś Zenek wypowiedzieć czy zywica może być pod kafelkami
    które... no właśnie jak przymocujesz? Na sylikonby trzeba.

  • 8. Data: 2017-10-23 23:44:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli by miala byc zywica to od razu mata szklana. Wiecej pierdolenia niz przy
    wylewce. Styropian, wylewka, farba epoksydowa, porozrzucane drobne monety, zywica
    epoksydowa bezbarwna na posadzki. Mozna utopic troche wydrukwanych banknotow ale
    papier musi byc dobrze klejony i trzeba zrobic probe czy po pomalowaniu zywica
    przezroczysty sie nie robi.