  • 1. Data: 2009-07-30 06:50:34
    Temat: Super-zoom dla amatora
    Od: "lew" <w...@o...pl>

    Koleżnaka koniecznie chce właśnie jakiegoś super-zooma tak od 18 do 200-300
    od rana przeglądam różne testy i jakoś na nic nie moę się zdecydować
    są do wyboru:
    Canon 18-200
    Sigma 18-250
    Tamron 18-270
    i kilka innych
    sam już nie wiem co polecić
    aparat do którego to będzie podpięte to EOS 400D
    co byłoby najrozsądniejsze dla amatora?

  • 2. Data: 2009-07-30 06:53:45
    Temat: Re: Super-zoom dla amatora
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 30 Jul., 08:50, "lew" <w...@o...pl> wrote:
> [...]
    > i kilka innych
    > sam już nie wiem co polecić
    > aparat do którego to będzie podpięte to EOS 400D

    z tej trojki najgorsze opinie testerow zebral canon - niueudany
    obiektyw
    pozostele szczypte lepsze , ale i to tak dolna polka jakosciowa.

  • 3. Data: 2009-07-30 07:10:06
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    lew napisał(a):

    > Koleżnaka koniecznie chce właśnie jakiegoś super-zooma tak od 18 do 200-300

    Zomm x 300? Panie najwyraźniej lubują sie w długich lufach ;)

    j.

  • 4. Data: 2009-07-30 07:17:33
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Dnia 7/30/2009 8:50 AM, Użytkownik lew napisał:
> [...]
    > i kilka innych
    > sam już nie wiem co polecić
    > aparat do którego to będzie podpięte to EOS 400D

    Siostra używa pentaxa 18-250 czyli oidw dokładnie odpowiednik optyczny
    tamrona 18-250. Jak na superzooma to imho całkiem dobre szkło.

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 5. Data: 2009-07-30 07:20:42
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "lew" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i kilka innych
    > sam już nie wiem co polecić
    > aparat do którego to będzie podpięte to EOS 400D

    Canon 18-200 zdecydowanie. Popatrz na testy w sieci. Tu masz urywek na
    zachętę:

    "We're used to seeing Canon's IS systems performing well, but the 18-200mm
    comprehensively wins the award for having the best in-lens stabilization
    we've yet seen."

    Najlepsza stabilizacja w obiektywie jaką widzieli do tej pory. A uwierz mi
    oni widzieli sporo :-)
    www.dpreview.com

    Ja ze swego doświadczenia mogę tylko potwierdzić. Jeśli musi być super zoom
    to właśnie ten.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 6. Data: 2009-07-30 07:33:19
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 30 Lip, 09:10, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > Zomm x 300? Panie najwyraźniej lubują sie w długich lufach ;)

    300? Jak dla mnie tylko 16. :-)

  • 7. Data: 2009-07-30 07:48:00
    Od: John Smith <u...@e...net>

    lew napisał(a):
    > i kilka innych

    Canon EF-s 10-22/3.5-4.5 USM
    Canon EF-s 17-55/2.8 IS USM

    Oba są super zoomami dla amatora.

    --
    Mirek

  • 8. Data: 2009-07-30 08:17:49
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 30 Jul., 09:20, "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> wrote:
> [...]
    > oni widzieli sporo :-)www.dpreview.com
    >
    > Ja ze swego doświadczenia mogę tylko potwierdzić. Jeśli musi być super zoom

    mam wydruki testow porownawyczych robionych przez laboratoruim BAS wg
    procedury Tau 4.1
    nie chce mi sie skanowac
    przytocze tylko wyniki pomiaru jakosci optycznej w % ( max to 100% )

    tamron
    18-200 79%
    18-250 74%
    18 270 64%

    sigma
    18-200 70%
    18 200 OS 76%

    canon 18-200 is 63%

    dla porownania referencyjny 17-55 is usm 84%
    17-40 L 67%

    wsrod ultrazoomow wg tego laboratoruim canon ma najgorsze wlasnosci
    optyczne wsrod wyminionych zoomow.
    na podobne wyniki natknalem sie tez i w innych testach - nie chce mi
    sie przytaczac.

    moze ten obiektyw canona jest i dobry , ale inne sa optycznie
    lepsze .

  • 9. Data: 2009-07-30 08:35:05
    Od: Olek <o...@u...eu>

    lew wrote:
> [...]
    > i kilka innych
    > sam już nie wiem co polecić
    > aparat do którego to będzie podpięte to EOS 400D

    nie kupować super zooma ze względu na fakt, że taka rozpiętość
    ogniskowych nie może dawać dobrej jakości obrazu w całym zakresie -
    obiektyw do wszystkiego jest do niczego. Kupić coś o węższym rozstawie
    ogniskowych i tu polecę Ci Tamrona 17-50 2.8 - pięknie rysujące szkiełko
    i bardzo użyteczny zakres, w dodatku spokojnie mieści się w przedziale
    cenowym obiektywów , które wymieniłeś (zostanie CI jeszcze na skrzynke
    piwa itp). No chyba, że chcesz się długą lufą przed paniami chwalić...

    pozdr
    Olek

  • 10. Data: 2009-07-30 08:57:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w
    wiadomości news:h4rggp$eji$1@news.interia.pl...
    > Canon 18-200 zdecydowanie. Popatrz na testy w sieci. Tu masz
    > urywek na zachętę:

    Patrzac na post XXYY .. ktos tu klamie.
    Albo inne recenzje czytali :-)

    J.