  • 1. Data: 2015-04-14 17:40:57
    Temat: Suwmiarka (porządna) ;)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Marzy mi się porządna suwmiarka, nigdy takowej nie miałem
    i stwierdziłem, że w końcu sobie kupię, a co.
    Pytanie, czy coś takiego jak suwmiarka zegarowa
    marki VIS, w celnie nieco poniżej 300 zł, podpada
    pod kategorię "porządna", czy trzeba wydać nieco więcej?
    Zastosowanie hobbystyczne, więc nie będzie nadużywana.

    L.

  • 2. Data: 2015-04-14 18:07:05
    Temat: Re: Suwmiarka (porządna) ;)
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 14 kwietnia 2015 17:40:57 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > pod kategorię "porządna", czy trzeba wydać nieco więcej?
    > Zastosowanie hobbystyczne, więc nie będzie nadużywana.

    Porządna bo ma mieć znaną nazwę czy ma porządnie mierzyć. Bo jak ma porządnie mierzyć
    to polecam tanią cyfrową gombao. Od ładnych kilku lat taką używam. Co jakiś czas
    sprawdzę na wałeczkach wzorcowych od mikromierzy, szczęki zewnętrzne przelecę
    mikromierzem. Kilka lat i ok. Dwa razy w tym czasie ją potraktowałem osełką bo miałem
    taki kaprys.

  • 3. Data: 2015-04-14 20:18:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości
> [...]
    >pod kategorię "porządna", czy trzeba wydać nieco więcej?
    >Zastosowanie hobbystyczne, więc nie będzie nadużywana.

    Nie lepiej elektroniczno-cyfrowa ?

    Tylko nie takie za 15 zl z allegro ...

    J.

  • 4. Data: 2015-04-14 20:51:05
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-04-14 o 17:40, Lisciasty pisze:
> [...]
    > pod kategorię "porządna", czy trzeba wydać nieco więcej?
    > Zastosowanie hobbystyczne, więc nie będzie nadużywana.

    Kiedyś VIS robił przyzwoity sprzęt, w oparciu o dobre komponenty, nie
    wiem jak teraz. Ale myślę że zamiast zegarowej warto sięgnąć po
    *elektroniczną*, chociażby z uwagi na psujący się każdemu wzrok.
    Oczywiście tu też są różne półki cenowe. Tyle że jak patrzę na te
    http://www.elektro-net.pl/01/pliki/sklep/suwmiarki_e
    lektronicznevis.html
    to wydaje mi się że są one całkiem podobne do tych z Lidla za
    przysłowiowe 39.99, a taka u mnie w warsztacie daje radę.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2015-04-14 22:13:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 14 kwietnia 2015 20:51:05 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
    > Kiedyś VIS robił przyzwoity sprzęt, w oparciu o dobre komponenty, nie
    > wiem jak teraz. Ale myślę że zamiast zegarowej warto sięgnąć po
    > *elektroniczną*, chociażby z uwagi na psujący się każdemu wzrok.

    No właśnie mam obawy odnośnie tych elektroników,
    macałem kilka i jakoś tak to mi nie wyglądało. A jak bateria
    zdechnie, to już nic się nie da z nich odczytać (z tych tanich,
    drogich nie macałem ;)
    Czyli mówisz, że warto zaatakować taką elektroniczną?

    L.

  • 6. Data: 2015-04-14 22:53:43
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 14 kwietnia 2015 22:13:31 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > drogich nie macałem ;)
    > Czyli mówisz, że warto zaatakować taką elektroniczną?

    Jak masz problem z baterią to nie kupuj elektronicznej.

  • 7. Data: 2015-04-15 06:51:38
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Lisciasty"
    > macałem kilka i jakoś tak to mi nie wyglądało. A jak bateria
    > zdechnie, to już nic się nie da z nich odczytać
    Bez baterii też działa tylko z mniejszą dokładnością. :-)

    Robert

  • 8. Data: 2015-04-15 07:07:23
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-04-14 o 22:13, Lisciasty pisze:

    > No właśnie mam obawy odnośnie tych elektroników,
    > macałem kilka i jakoś tak to mi nie wyglądało. A jak bateria
    > zdechnie, to już nic się nie da z nich odczytać (z tych tanich,
    > drogich nie macałem ;)

    No bez przesady - tam idą tanie SR44 albo CR2025, które ma się pod ręką
    w zapasie i koniec. No i zwykle suwmiarka sygnalizuje rychły koniec
    baterii odpowiednio wcześniej.

    Drobna uwaga: najtańsze suwmiarki elektroniczne, np. te z Lidla mają to
    do siebie że zjadają baterie w tempie ekspresowym. Porządne narzędzia na
    jednej baterii pracują latami.

    --
    P.Jankisz

  • 9. Data: 2015-04-15 07:13:38
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-04-14 o 22:13, Lisciasty pisze:

    > A jak bateria
    > zdechnie, to już nic się nie da z nich odczytać (z tych tanich,
    > drogich nie macałem ;)

    Masz rozwiązanie:

    ww.otelo.com.pl/pl/produkty/suwmiarka-z-odczytem-cyf
    rowym-zasilana-slonecznie/t-o-0014060336-skg.html

    :)

    --
    P.Jankisz

  • 10. Data: 2015-04-15 07:26:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-04-14 o 20:51, PeJot pisze:

    > Kiedyś VIS robił przyzwoity sprzęt, w oparciu o dobre komponenty, nie
    > wiem jak teraz.

    VIS od kilku lat już nie istnieje
    (upadły był już chyba w 2009)
    ale sprzęt pozostawił po sobie dobry.
    Do takiego użycia polecam zwykłą noniuszową suwmiarkę
    dobrej firmy (kosztuje mniej niż 100zł)
    - ta zegarem tez bedzie ok