  • 1. Data: 2011-08-14 19:13:15
    Temat: Suzuki 600 GSF - dziwna praca cylindrów
    Od: SebastianG <gorskisebastian@_NOSPAM_o2.pl>

    Witam
    Z góry chcialbym przeprosić jeżeli podobny (lub taki sam) temat już był,
    ale niestety nie doszukałem się

    Mam pewien problem z moim motorkiem, a mianowicie po odpaleniu wszystko
    działa jak należy, ładnie i dość regularnie chodzi. Ale po przejechaniu np
    10km, gdzie silnik jest już dość rozgrzany da się wyczuć zmiane w jego
    pracy - tzn do około 4000-5000rpm jest tak jakby osłabiony o jeden
    cylinder ( mona to łatwo wyczuć, no i przede wszystkim słychać całkiem
    inną pracę silnika)
    Po pewnym czasie moto całkowicie odmawia posłuszeństwa i coraz gorzej
    wchodzi na obroty. Dzisiaj miałem ten sam problem - musiałem się zatrzymać
    żeby poprostu ostygł - z ciekawości dotknąłem (z wyczuciem i delikatnie)
    kolektora - pierwszy był ciepły a reszta gorąca...
    Gdy moto już ostygło (musiałem kontynuować jazde)ruszyłem ale słychać było
    że nie chodzi na wszystkich czterech cylindrach, po przejechaniu jakiś 2km
    znowu całkowity spadek mocy i po zatrzymaniu z ciekawości znowu
    zobaczyłem/dotknąłem kolektor - tym razem pierwsze trzy były gorące a
    ostatni - 4 był ciepły.
    rozumiem że dopiero całkowity spadek zaczął się gdy kolejny cylinder (
    zaraz po tym "najzimniejszym") przestał prawidłowo pracować. - jeżeli się
    mylę to bardzo proszę o poprawienie mnie

    Z góry dziękuję za podpowiedź kolegów którzy są obeznani z tym tematem co
    to może być i jeszcze raz przepraszam za post - jeżeli już był

  • 2. Data: 2011-08-14 20:44:03
    Temat: Re: Suzuki 600 GSF - dziwna praca cylindrów
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-08-14 21:13, SebastianG pisze:
> [...]
    >
    > Z góry dziękuję za podpowiedź kolegów którzy są obeznani z tym tematem
    > co to może być i jeszcze raz przepraszam za post - jeżeli już był

    Niech Ci ktos wyczysci i wyreguluje gazniki i przy okazji wymieni swiece.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 3. Data: 2011-08-14 21:03:21
    Temat: Re: Suzuki 600 GSF - dziwna praca cylindrĂłw
    Od: SebastianG <gorskisebastian@_NOSPAM_o2.pl>

    Kuczunapisal

    > Niech Ci ktos wyczysci i wyreguluje gazniki i przy okazji wymieni swiece.

    z góry dziękuję za odpowiedź Kuczu, a czy mogłoby to być spowodowane
    niesprawnymi cewkami? (wiem że zadaje podstawowe pytania ale to jest moje
    pierwsze moto i chciałem się dowiedzieć jak najwięcej od ludzi którzy już
    się na tym znają)
    dziękuję
    Sebastian

  • 4. Data: 2011-08-14 21:26:30
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-08-14 23:03, SebastianG pisze:

> [...]
    > niesprawnymi cewkami? (wiem że zadaje podstawowe pytania ale to jest
    > moje pierwsze moto i chciałem się dowiedzieć jak najwięcej od ludzi

    Teoretycznie moze to byc cewka ale w tym wypadku to watpliwe. Sam
    pisales ze pada jeden gar (jedno kolanko wyraznie chlodniesze od
    reszty). Cewki obsluguja po dwie swiece wiec jesli padnie cewka to
    przestaja palic dwa cylindry. Ja stawiam na gazniki i swiece. Przy czym
    zacznij od wymiany swiec. Mniejszy koszt i prostsza robota a jest duze
    prawdopodobienstwo ze pomoze.

  • 5. Data: 2011-08-14 21:48:08
    Od: SebastianG <gorskisebastian@_NOSPAM_o2.pl>

    Gdzieś na jakimś forum przeczytałem że cewka może byc nie sprawna i to też
    może byc przyczyną. Tak - najpierw pada jeden gar a po pewnym czasie
    przestaje kolejny pracować i tak dalej aż do momentu kiedy już nie da się
    jechać, nie ma mocy i gaśnie. Później nie da się odpalić (jak jest
    gorący). Po ostygnieciu pali jakby nigdy nic. Czyli w podróży muszę robić
    takie "nieprzyjemne" przystanki.
    dzięki za odpowiedź, jutro to sprawdzę
    sebastian

  • 6. Data: 2011-08-14 23:43:01
    Od: "inż. Mamoń" <a...@g...com>

    SebastianG wrote:
> [...]
    > (jak jest gorący). Po ostygnieciu pali jakby nigdy nic. Czyli w
    > podróży muszę robić takie "nieprzyjemne" przystanki.

    Czesc

    Tak jak Kuczu napisal, zaczalbym od swiec i gaznikow. Jaki masz przebieg,
    ktory to rocznik i kiedy ostatnio bylo robione synchro gaznikow?
    Ew. poszukaj jeszcze tu: http://polishbanditcrew.pl/
    Dzial techniczny, to kopalnia wiedzy

    inż. Mamoń
    GSF1200SK1

  • 7. Data: 2011-08-15 06:38:31
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-08-14 23:48, SebastianG pisze:

> [...]
    > się jechać, nie ma mocy i gaśnie. Później nie da się odpalić (jak jest
    > gorący). Po ostygnieciu pali jakby nigdy nic. Czyli w podróży muszę

    Tak dla pewnosci: Sprobuj pojezdzicz otwartym korkiem paliwa. Jesli
    bedzie lepiej to masz niedrozne odpowietrzanie zbiornika paliwa. Objawy
    wlasciwie masz typowe dla tej usterki.

  • 8. Data: 2011-08-15 07:37:29
    Od: SebastianG <gorskisebastian@_NOSPAM_o2.pl>

    Moto dostałem w "spadku" więc nie mam pojęcia kiedy ostatnio była robiona
    synchronizacja. A jestt to 1997 rok i 31tyś przejechane.
    dzięki za rady, Sebastian

  • 9. Data: 2011-08-15 08:06:59
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-08-15 09:37, SebastianG pisze:
    > Moto dostałem w "spadku" więc nie mam pojęcia kiedy ostatnio była
    > robiona synchronizacja. A jestt to 1997 rok i 31tyś przejechane.
    > dzięki za rady, Sebastian

    Tak wiec zacznij od korka paliwa, potem swiece a jesli i to nie
    przyniesie rezultatu to umawiaj sie z jakims mechaniorem na wyciaganie
    gaznikow.

  • 10. Data: 2011-08-15 18:29:52
    Od: SebastianG <gorskisebastian@_NOSPAM_o2.pl>

    Gaźnik wyczyszczony i wyregulowany przez mechanika. wszystkie swiece
    wymienione. Pierwsz (tzn na pierwszym cylindrze) był czarna. Po odpaleniu
    motor chodził idealnie a po przejechaniu około 6-8km znowu
    charakterystyczny odgłos padniętego cylindra. Czy to może byc wina cewek?
    z gory dziekuję za odpowiedź
    Sebastian