  • 1. Data: 2014-07-30 22:51:13
    Temat: Świece żarowe
    Od: spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl>

    Czy to możliwe żeby silnik diesla zapalił przy -10?C przy wszystkich
    niesprawnych świecach?
    Niedawno wymieniłem świece i wszystkie okazały się niesprawne (jedna
    miała 22?, druga 45 trzecia 220 a czwarta 2k?). No chyba że w ubiegłej
    zimie jeszcze jakaś jedna działała. Ciężko bo ciężko ale zapalił.

  • 2. Data: 2014-07-30 22:57:47
    Temat: Re: Świece żarowe
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** spider pisze tak:

    > Czy to możliwe żeby silnik diesla zapalił przy -10?C przy wszystkich
    > niesprawnych świecach?

    Ależ oczywiście. Zawsze chowamy koparkę do garażu. Ona jest
    najważniejsza. Potem nią ciągamy resztę ;)

    --
    Piter

    golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
    Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

  • 3. Data: 2014-07-30 23:03:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-30 22:51, spider pisze:
    > Czy to możliwe żeby silnik diesla zapalił przy -10?C przy wszystkich
    > niesprawnych świecach?

    Też się zdziwiłem, ale 1.9SDI odpalał bez jakiegoś wielkiego problemu na
    odłączonych świecach (więc nie ma dyskusji że coś tam jednak grzało).
    A spokojnie było wtedy -10C jak nie lepiej.

  • 4. Data: 2014-07-30 23:05:00
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

> [...]
    > miała 22?, druga 45 trzecia 220 a czwarta 2k?). No chyba że w ubiegłej
    > zimie jeszcze jakaś jedna działała. Ciężko bo ciężko ale zapalił.

    PSA (Citroen/Peugeot) - 2.0 HDi - udawało się odpalić przy -17?C.
    Ale to było kilka minut męczenia rozrusznika i biała zasłona dymna - z
    niespalonego ON :(
    Ogólnie nie polecam.

  • 5. Data: 2014-07-30 23:43:25
    Od: spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl>

    W dniu 2014-07-30 22:57, PiteR pisze:
    > Ależ oczywiście. Zawsze chowamy koparkę do garażu. Ona jest
    > najważniejsza. Potem nią ciągamy resztę ;)

    Mam ogrzewany garaż więc dlatego pewnie wcześniej nie zauważyłem
    problemu niesprawnych świec, dopóki nie został na dworze :)

  • 6. Data: 2014-07-30 23:51:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Jul 2014 23:03:21 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Też się zdziwiłem, ale 1.9SDI odpalał bez jakiegoś wielkiego problemu na
    > odłączonych świecach (więc nie ma dyskusji że coś tam jednak grzało).
    > A spokojnie było wtedy -10C jak nie lepiej.

    A ja niedawno sprawdzalem - i przy +20 bez grzania swiec jest znacznie
    gorzej.

    J.

  • 7. Data: 2014-07-31 08:03:55
    Od: dddddddd <f...@e...com>

> [...]
    > miała 22?, druga 45 trzecia 220 a czwarta 2k?). No chyba że w ubiegłej
    > zimie jeszcze jakaś jedna działała. Ciężko bo ciężko ale zapalił.

    Wydaje mi się że CR lepiej sobie radzi przy niesprawnych świecach, nie
    pamiętam temperatur, ale na pewno sporo na minusie - jedno z aut (mam
    dwa z takimi samymi silnikami) czuć było że gorzej odpala (jakby na
    jeden cylinder przez <kilka sekund nie chodził). Stwierdziłem że
    wymienię świece w obydwu autach. Okazało się że w tym z objawami nie
    działa żadna (z 6), w tym który nie dawał żadnych objawów - sprawna była
    1 na 6.
    Ale z tego co pamiętam w silnikach 1,9tdi problem ze świecami był
    bardziej odczuwalny, o ile dobrze kojarzę to w poprzednich autach przy
    padniętej jednej świecy (na 4) już odczuwalne było gorsze odpalanie -
    ale były to silniki ze zwykłą pompą wtryskową.

    Łukasz

  • 8. Data: 2014-07-31 08:36:30
    Od: Trybun <I...@j...com>

> [...]
    > miała 22?, druga 45 trzecia 220 a czwarta 2k?). No chyba że w ubiegłej
    > zimie jeszcze jakaś jedna działała. Ciężko bo ciężko ale zapalił.

    Te ultra "nowoczesne" silniki to pewno już nie, ale starsze jak
    najbardziej mogą zapalić przy -10ciu stopniach.

  • 9. Data: 2014-07-31 09:37:08
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

> [...]
    > miała 22?, druga 45 trzecia 220 a czwarta 2k?). No chyba że w ubiegłej
    > zimie jeszcze jakaś jedna działała. Ciężko bo ciężko ale zapalił.
    Moje 2,0HDI przy sprawnej 1 świecy dawało radę całą zimę odpalać. Fakt,
    że przy -25?C trzeba było pokręcić ze 30 sekund ale odpalił zawsze. Przy
    -10?C nie bardzo widać różnicę w odpalaniu na niesprawnych świecach a
    sprawnych.
    Ale w poprzednim aucie (Golf 1,9TD) to już przy 1 spalonej świecy
    wyraźna różnica w odpalaniu.

  • 10. Data: 2014-07-31 09:39:09
    Od: tadzik <t...@n...gmailu.com>

    W dniu 30-07-2014 23:43, spider pisze:
    > dopóki nie został na dworze :)

    Na dworze czy na dworzu? Skąd jesteś? :)

    --
    Pozdro
    tadzik