  • 1. Data: 2015-05-21 23:32:05
    Temat: Świetlówka kompaktowa na prąd stały... :)
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Osram Duluxstar, ale mejdinczajna :) Malutka, 5W. "Ten znaczek" wydaje mi
    się, że raczej Czajnaeksport...
    Już wyeksploatowana, więc nie żal.
    Przez kilka dni służyła mi jako zastępnik żarówki... wróć, kuli grzewczej,
    do zmniejszenia mocy której wykorzystuję szeregowo diodę 1N4005, których
    ponad tauzena mam z demontażu starej centrali telefonicznej, sprzed ponad 20
    lat.
    No, to próba, lampka wkręcona, odpalam przez diodę, przygotowany na to, że
    nastąpi wystrzał czegoś, włącznie z bezpiecznikiem przy liczniku. A tu
    lampka startuje. Trochę dłużej i nieco mniej pewnie, ale zaświeca się. Widać
    efekt stroboskopowy, nawet nie taki duży, da się wytrzymać, oraz poziom
    światła jakieś 10-20% niższy, niż bez diody.
    Nie chciałem jej nadwerężać, bo jednak jeszcze działa i w razie awarii może
    się przydać, zastanawiam się, jak długo musiałbym ją pędzić tym prądem
    "stałym", aby wreszcie mi oznajmiła, że ma mnie w drugiej połówce sinusoidy
    i nie wstanie, tak będzie leżąała...?

    --
    Spamerzy: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

  • 2. Data: 2015-05-22 01:43:14
    Temat: Re: Świetlówka kompaktowa na prąd stały... :)
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > "stałym", aby wreszcie mi oznajmiła, że ma mnie w drugiej połówce sinusoidy i

    Chinczyk, tez centralke rozebral...
    http://www.pavouk.org/hw/lamp/osramduluxstar11w.png

  • 3. Data: 2015-05-22 19:08:43
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-05-21 o 23:32, ACMM-033 pisze:
    > zastanawiam się, jak długo musiałbym ją pędzić tym prądem "stałym", aby
    > wreszcie mi oznajmiła, że ma mnie w drugiej połówce sinusoidy i nie
    > wstanie, tak będzie leżąała...?
    dłużej niż bez diody podejrzewam :)

  • 4. Data: 2015-05-23 22:03:00
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Jawi" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
    > dłużej niż bez diody podejrzewam :)

    Tylko oczy by zamęczyło, bo jednak delikatnie, acz dość wyraźnie
    strobowało...

  • 5. Data: 2015-05-26 18:41:52
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 21.05.2015 o 23:32, ACMM-033 pisze:
    > Przez kilka dni służyła mi jako zastępnik żarówki... wróć, kuli
    > grzewczej, do zmniejszenia mocy Ale w jakim celu chcesz ograniczyć moc ?

    Ale w jakim celu chcesz ograniczyć moc ?
    G.B.