  • 1. Data: 2018-01-11 20:51:16
    Temat: Świetlówka kompaktowa zdechła
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Polska lampa przegubowa biurkowa, podobna do Dalco 958, tylko ze
    ściskiem do mocowania do blatu i zewnętrznym dużym i ciężkim trafem.

    Odkupiłem (dostałem?) ją z firmy gdzieś ok. 1998 roku, już wtedy sporo
    używaną.
    Od tej pory świeciła dziennie po kilka-kilkanaście godzin.

    Świetlówka Philips, Made in Poland, PL-S 11W/830.
    Właśnie przed chwilą zaczęła przerywać.
    Chyba była lepsza od współczesnych LED-ów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2018-01-11 21:09:14
    Temat: Re: Świetlówka kompaktowa zdechła
    Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com>

    użytkownik Adam napisał:

    > Świetlówka Philips, Made in Poland, PL-S 11W/830.
    > Właśnie przed chwilą zaczęła przerywać.
    > Chyba była lepsza od współczesnych LED-ów.

    Uczcijmy ją minutą ciszy:( Niechaj jej zawartość zostanie zutylizowana
    zgodnie z wytycznymi według rozporządzeń wszelakich.

    A bardziej serio. Jakie są przeciwwskazania do jej wymiany?

  • 3. Data: 2018-01-12 00:22:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-11 o 21:09, Bytomir Kwasigroch pisze:

    > Uczcijmy ją minutą ciszy:( Niechaj jej zawartość zostanie zutylizowana
    > zgodnie z wytycznymi według rozporządzeń wszelakich.
    >

    > A bardziej serio. Jakie są przeciwwskazania do jej wymiany?

    Przeciwwskazań brak :)

    Wydaje mi się, że raczej ciężko będzie świetlówce z aktualnej produkcji
    uzyskać tak długi czas świecenia.
    Szacuję, że pracowała zdecydowanie ponad 60 tys. godzin, miała ponad 16
    tys. włączeń.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2018-01-12 11:00:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >produkcji uzyskać tak długi czas świecenia.
    >Szacuję, że pracowała zdecydowanie ponad 60 tys. godzin, miała ponad

    Sie przejmujesz ... to wymienisz jeszcze raz za 5 lat i 10 zl.
    Albo wsadzisz LED.

    Czas jest faktycznie dosc ekstremalny, ale wieloletnia praca az tak
    bardzo nie dziwi.
    Swoja droga ciekawe czemu ... lepsze elektrolity, wiecej rteci, lepsze
    włókna ?
    IMO - w wiekszosci to jednak skrętki padaja, moze jakis lepszy
    sterownik i dluzej je podgrzewa.
    Sekcje zrob, ciekawe czy w srodku jakiejs kosci nie ma :-)

    Ostatnio dosc sporo konczy tak, ze bardzo wolno startuje, tzn
    rozgrzewa sie minutami zanim pelna jasnosc osiagnie - to chyba wlasnie
    oszczednosc rteci ?

    Byly jeszcze swietlowki indukcyjne/bezelektrodowe, philips takie
    robil, ale powyzsza to chyba jednak tradycyjna.

    J.