  • 1. Data: 2014-04-24 00:11:44
    Temat: Sygic na zewnetrznej SD
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Nie mogę znaleźć przenośnika map z wewnętrznej
    pamięci na zewnętrzną SD.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sy
    gic.aura&hl=pl

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2014-04-24 00:51:42
    Temat: Re: Sygic na zewnetrznej SD
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-04-24 00:11, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Nie mogę znaleźć przenośnika map z wewnętrznej
    > pamięci na zewnętrzną SD.
    >
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sy
    gic.aura&hl=pl

    app2sd (aktualnie uzywam) na htc
    link2sd - wlasnie wczoraj ustawilem synowi na xperii

    warunek: pełny root

    Mam m.in. Sygita z mapami Europy - oczywiscie na karcie SD

  • 3. Data: 2014-04-24 03:49:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "AL" lj9g5u$esq$...@d...me

    > app2sd (aktualnie uzywam) na htc

    To przenosi aplikację -- ja chcę przenieść dane z mapami.

    > link2sd - wlasnie wczoraj ustawilem synowi na xperii

    > warunek: pełny root

    Bez roota także można przenieść aplikację, czy raczej jej część.

    > Mam m.in. Sygita z mapami Europy - oczywiscie na karcie SD

    W jaki sposób podajesz ścieżkę dojścia/położenia map?
    Dane z mapami to setki megabajtów.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2014-04-24 10:02:51
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-04-24 03:49, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "AL" lj9g5u$esq$...@d...me

    > To przenosi aplikację -- ja chcę przenieść dane z mapami.

    > Bez roota także można przenieść aplikację, czy raczej jej część.

    Najnowsza wersja link2SD PLUS (płatna) ma rowniez mozliwosc przenoszenia
    danych (sam plik, cache,biblioteki i dane).
    I dopiero ta wersja ma sens.

    > W jaki sposób podajesz ścieżkę dojścia/położenia map?
    > Dane z mapami to setki megabajtów.

    Program sam sobie je znajduje - od strony konfiguracyjnej programu nic
    nie robilem. Z ciejkawosci przelecialem po ustawieniach w Sygic i nie
    znalazlem opcji podania sciezki.
    Sam Sygic jak i jego wszystkie dane sa przeniesione na karte.

    To samo dotyczy Osmanda+ rowniez mapy sporej czesci Europy mam na karcie
    (wyjazdy odbyte i planowane).

  • 5. Data: 2014-04-24 11:03:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 24 Apr 2014 10:02:51 +0200, w <ljagfb$jjt$1@dont-email.me>, AL
    <a...@s...tam.pl> napisał(-a):

    > Najnowsza wersja link2SD PLUS (płatna) ma rowniez mozliwosc przenoszenia
    > danych (sam plik, cache,biblioteki i dane).
    > I dopiero ta wersja ma sens.

    A poprzednie (darmowe, z rootem) nie przenosiły?
    AFAIR widziałem, że i biblioteki, i dalvik.

> [...]
    > Sam Sygic jak i jego wszystkie dane sa przeniesione na karte.
    >
    > To samo dotyczy Osmanda+ rowniez mapy sporej czesci Europy mam na karcie

    Kurcze, a to jest rzeczywiście jakiś problem?
    Bo mnie mapy i do Osmanda, i do Be On Road, Targeo itd., zawsze instalowały się
    na karcie z defaulta. Sygica też.

  • 6. Data: 2014-04-24 13:51:50
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-04-24 11:03, r...@k...pl wrote:

    > A poprzednie (darmowe, z rootem) nie przenosiły?
    > AFAIR widziałem, że i biblioteki, i dalvik.

    ale bez danych prywatnych aplikacji

    Dane prywatne (rozumiem, ze np. mapy) dopiero wersja z PLUS'em

    > Kurcze, a to jest rzeczywiście jakiś problem?
    > Bo mnie mapy i do Osmanda, i do Be On Road, Targeo itd., zawsze instalowały się
    > na karcie z defaulta. Sygica też.

    to zalezy od telefonu.

    Na HTC nie mam z tym problemu, bo app2sd masz zabudowana w system
    (podobnie jest w samsungach - ale tez nie wszystkich).

    Na Xperiach (ja meczylem model M-Dual od syna) niestety pozostaje na
    programy tylko RAM telefonu a na karcie mozesz sobie trzymac np. zdjecia
    czy muzyke (jako magazyn danych). Zobacz np. jakie zale leca na forach
    dotyczacych np. flagowca Xperii Z (ten sam problem).
    Sony podzial pamieci tlumaczy tak:
    http://talk.sonymobile.com/t5/FAQ/Memory-in-Android-
    devices/m-p/348064/highlight/true#M8
    SD Card (known as "/ext_card" from a programmer's point of view, or by
    other names in other Android products) is the name for the removable SD
    memory card in all 2013 Sony Mobile products. As described above, this
    External Card memory is generally more limited in that any application
    can read from it, but many applications cannot save to this card. Only a
    few applications, including backup applications and file manger
    applications, have the capability to save to this card.

    Dlatego w Xperii M (i pewnie innych telefonach podobnie) mozna pamiec
    powiekszyc (oszukac system) na dwa sposoby:
    1. zrobic swap pamieci z katalogu /system/storage: sdcard0 z sdcard1
    wowczas karta przejmie obowiazki pamieci wewnetrznej RAM (dla programow)
    a internal memory bedzie rozpoznawalne przez system jako pamiec
    zewnetrzna (czyli magazyn na pliki muzyki, fotki, etc).

    2. wykorzystac aplikacje lin2sd, stworzyc oddzielna partycje ext2 na
    karcie pamieci i przy starcie systemu podlinkowac ja jako dodatkowa
    pamiec dla aplikacji. Aplikacja link2sd robi reszte, czyli w pamieci
    internal telefonu zostawia sam link, natomiast wszystkie dane aplikacji
    przenosi na ta druga partycje ext2 karty.
    Wersja darmowa link2sd przenosi program,biblioteki,cache ale bez
    prywatnych danych aplikacji. Dopiero wersja platna (link2sd Plus) ma
    opcje przeniesienia rowniez prywatnych danych aplikacji (czyli IMHO jest
    naprawde skuteczna).

    Mozesz uzyc jeszcze aplikacji typu gl2sd - tez daje rade (przenosi
    wszystko na karte, nie potrzeba tworzyc dod. partycji, i w pamieci
    internal pozostawia link do przeniesionej aplikacji).
    Wada: program przeniesiony odpalamy z poziomu gl2sd, u mnie ta aplikacja
    zachowywala sie nie zawsze stabilnie dlatego wybralem w przypadku Xperii
    metode z sd2link Plus, jako bardziej intuicyjna i IMHO mnie j zawodna.

  • 7. Data: 2014-04-25 00:52:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "AL" ljagfb$jjt$...@d...me...

    > nie robilem. Z ciejkawosci przelecialem po ustawieniach
    > w Sygic i nie znalazlem opcji podania sciezki. Sam Sygic
    > jak i jego wszystkie dane sa przeniesione na karte.

    Więc chyba to nie jest dla mnie aplikacja. :)
    Sygic i CoPilot uważają, że poza ich aplikacjami niczego mi nie potrzeba?
    Ile takich nawigacji zmieszczę w telefonie, gdy jego producent daje mi
    1 GB? Jedną, dwie?... Trochę śmieszne rozwiązanie. Ponadto CoPilot żre
    niemal całą moc CPU. Sigic nieźle maluje mapy -- wspierając się GPU.
    Szkoda ciąć, ale nie dla mnie gimnastyka z przenoszeniem na własną rękę. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2014-04-25 02:55:17
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-04-24 13:51, AL pisze:

> [...]
    >
    > Na HTC nie mam z tym problemu, bo app2sd masz zabudowana w system
    > (podobnie jest w samsungach - ale tez nie wszystkich).

    Ale do takiego OsmAnda(+) to mapy zewnętrzne można wskazać ze ścieżki na
    kartę, czy nie? Tzn. bez wcześniejszej instalaacji map w pamięci
    urządzenia, a nie na karcie SD. Swoją drogą to Link2SD chyba od niedawna
    ma płatną wersję, bo gdy kiedyś go instalowałem to nie było (albo mi nie
    wyrzucił Google Play w aplikacjach powiązanych tej płatnej wersji).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 9. Data: 2014-04-25 09:35:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 24 Apr 2014 13:51:50 +0200, w <ljatsm$1pa$1@dont-email.me>, AL
    <a...@s...tam.pl> napisał(-a):

> [...]
    > czy muzyke (jako magazyn danych). Zobacz np. jakie zale leca na forach
    > dotyczacych np. flagowca Xperii Z (ten sam problem).

    No to dzięki za informacje -- teraz będę wiedział o dodatkowych kryterium przy
    wyborze następnego telefonu.
    Mój Blade już starutki, ale aż strach zmieniać...

  • 10. Data: 2014-04-25 11:55:42
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > Nie mogę znaleźć przenośnika map z wewnętrznej
    > pamięci na zewnętrzną SD.
    >
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sy
    gic.aura&hl=pl

    Istotnie problem, co za debil takie w sumie niewielkie pamięci dzieli na
    pamięć urządzenia i wewnętrzną karta SD... robi chyba tylko po to aby
    utrudnić życie użytkownikowi...