  • 1. Data: 2018-02-14 18:35:44
    Temat: Systemy audio do anonomizacji głosu
    Od: Marek <f...@f...com>

    Ci co przysłuchują się fascynującemu serialowi p.t. komisja śledcza
    d.s. Amber Gold zauważyli, że ostatnio byli przesłuchiwani
    funkcjonariusze ABW w trybie anonimowym czyni ich głos był
    "zgrubiony" by nie można ich było rozpoznać. Z ciekawości wrzuciłem
    próbkę takuego głosu do popularnego softu do obróbki audio. Co to za
    anonimizacja, skoro wystarczy podwyższyć ton o kilkanaście procent i
    już słuchać gościa " normalnie"? Oczekiwałem, że ta anonimizacja
    wycina i zniekształca nieliniowo tak bardzo, że nie da się uzyskać
    pierwotnego głosu.
    Ktoś wie jakiego rodzaju urządzenia używa się do tych celów i czemu
    tak banalnie można to obejść?? Czy ci biedni świadkowie zdają sobie z
    tego sprawę?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2018-02-14 19:11:46
    Temat: Re: Systemy audio do anonomizacji głosu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Feb 2018 18:35:44 +0100, Marek napisał(a):
> [...]
    > próbkę takuego głosu do popularnego softu do obróbki audio. Co to za
    > anonimizacja, skoro wystarczy podwyższyć ton o kilkanaście procent i

    A skad wiesz, ze prawdziwie ? moze jednak skutecznie przetworzyli.

    Tak swoja droga, to kiedys sobie piosenke odwtorzylem w zwolnionym
    tempie, i nagle wokalistka zaczela spiewac męskim glosem.

> [...]
    > Ktoś wie jakiego rodzaju urządzenia używa się do tych celów i czemu
    > tak banalnie można to obejść?? Czy ci biedni świadkowie zdają sobie z

    Jacy tam biedni, na sluzbie. Co im tam, najwyzej awans dostana, zeby
    pracowac przy biurku.

    Chyba, ze ich jednak ktos rozpozna, cos skojarzy, i o falszywe
    zeznania oskarzy ...

    J.

  • 3. Data: 2018-02-14 19:15:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-14 o 19:11, J.F. pisze:
    > A skad wiesz, ze prawdziwie ?
    Może tym agentem przesłuchiwanym był Marek. To swój głos pewnie pozna. :-)

    Robert

  • 4. Data: 2018-02-14 19:33:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Feb 2018 19:15:46 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
    > Może tym agentem przesłuchiwanym był Marek. To swój głos pewnie pozna. :-)

    Nie bylbym pewny.
    Ja sie na nagraniu kompletnie nie poznaje.

    No ale jesli agent, to pewnie wiele tasm ze swoim glosem przesluchiwal
    :-)

    J.

  • 5. Data: 2018-02-14 19:39:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 14 Feb 2018 19:11:46 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A skad wiesz, ze prawdziwie ? moze jednak skutecznie przetworzyli.

    Nie słychać żadnych artefaktów sugerujących modyfikacje, to po
    pierwsze. Po drugie właśnie flatego pytam, jak działają takie
    urządzenia, by to wyjaśnić. Bo skoro słychać normalny męski głos, a
    sugerujesz, że jest to głos zmieniony ale syntetyczny (jak z filmu
    mission imposible gdzie bohater przez syntezator mowy udawał głos
    innego bohatera) to po co w takim razie zabawa w zmniejszanie tonu.
    Bo skoro jest taka możliwość syntezy w inny głos to mógłby mówić
    przez takie urządzenia tym innym ale "normalnym" glosem. Np.
    "Iwoną".

    --
    Marek

  • 6. Data: 2018-02-14 19:45:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-14 o 19:39, Marek pisze:
    > to po co w takim razie zabawa w zmniejszanie tonu.
    Jak pokazują twarz z czarnym paskiem na oczach, to zamiast tego paska
    mogliby wstawić inne oczy. Mają możliwość techniczną a tego nie robią.:-)
    A nóż będą to moje oczy. I co wtenczas? :-)

    Robert

  • 7. Data: 2018-02-14 19:46:04
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marek pisze tak:

    > Co to za anonimizacja, skoro wystarczy podwyższyć ton o
    > kilkanaście procent i już słuchać gościa " normalnie"?

    Nie wiesz czy normalnie bo nie znasz gościa.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 8. Data: 2018-02-14 19:49:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Feb 2018 19:39:50 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > urządzenia, by to wyjaśnić. Bo skoro słychać normalny męski głos, a
    > sugerujesz, że jest to głos zmieniony ale syntetyczny

    Nie, ja tylko sugeruje, ze byc moze wycieto/zmieniono cos, co sie nie
    rzuca w oczy, a glos jednak inny.

> [...]
    > Bo skoro jest taka możliwość syntezy w inny głos to mógłby mówić
    > przez takie urządzenia tym innym ale "normalnym" glosem. Np.

    Ale ma zeznawac, a nie pisac przez klawiature.
    Rozpoznawanie+synteza ? Beda bledy.

    Tak nawiasem mowiac, ta "prosta zmiana tonu" to jakas skomplikowana
    operacja - bo jak to zrobic, bez zmiany predkosci calosci ?

    J.

  • 9. Data: 2018-02-14 20:38:49
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

> [...]
    > mogliby wstawić inne oczy. Mają możliwość techniczną a tego nie robią.:-)
    > A nóż będą to moje oczy. I co wtenczas? :-)

    Nóż albo widelec.

    --
    Kaczin

  • 10. Data: 2018-02-14 22:00:06
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-02-14 19:49, J.F. wrote:
    (ciap)
    > Tak nawiasem mowiac, ta "prosta zmiana tonu" to jakas skomplikowana
    > operacja - bo jak to zrobic, bez zmiany predkosci calosci ?

    Modulacja, demodulacja, przesunięta nośna...
    (to nie musza być RF)

    BTW
    posłuchaj jak sie stroi odbiornik SSB

    Włodek