  • 1. Data: 2017-04-28 13:04:37
    Temat: Szacowanie czasu realizacji zadań
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    Jak u Was wygląda problem szacowania czasu realizacji zleconych zadań?
    Przykładowo oczekuje się od Was by dodać do projektu jakąś nową
    funkcjonalność, która wymaga zmian jednocześnie na poziomie bazy danych,
    skryptów, kodu właściwego, GUI, jakiś innych związanych z projektem
    przydupasów typu instalatory, autoupdaty, instrukcje, etc.

    Jak szacujecie ile to zajmie, gdy management żąda tej wiedzy by wyceny
    dokonać?
    Można owszem strzelać, ale każdy rozjazd jest źle postrzegany. Da się to w
    ogóle jakoś sensownie i praktycznie ogarnąć?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 2. Data: 2017-04-28 19:08:01
    Temat: Re: Szacowanie czasu realizacji zadań
    Od: s...@g...com

    Od wieków jest tak:
    Przewidywania czasu optymistycznego (czyli w wersji bezproblemowej) co najmniej x2.

  • 3. Data: 2017-04-28 20:03:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Od wieków jest tak:
    > Przewidywania czasu optymistycznego (czyli w wersji bezproblemowej) co najmniej x2.

    Dokładnie. A jak ktoś się upiera, że "dobrze przemyślał" to i tak się
    dodaje 20% i przekazuje dalej do góry ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2017-04-28 20:39:24
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 28 Apr 2017 20:03:02 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

    > Dokładnie. A jak ktoś się upiera, że "dobrze przemyślał" to i tak się
    > dodaje 20% i przekazuje dalej do góry ;-)

    Ok, ale ja pytam o ten czas bazowy, który potem mnożycie. Jak go
    wyliczacie? Bo chyba nie na czuja?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 5. Data: 2017-04-29 11:05:29
    Od: m...@k...org

    On Friday, April 28, 2017 at 8:39:26 PM UTC+2, Roman Tyczka wrote:

    > Ok, ale ja pytam o ten czas bazowy, który potem mnożycie. Jak go
    > wyliczacie? Bo chyba nie na czuja?

    Generalnie właśnie na czuja.
    Gdyby istniała jedna, dobra metoda szacowania pracochłonności nie "na czuja"
    (dobra czyli taka, ze oszacowania się sprawdzają), to inżynieria oprograowania byłaby
    dziedziną nie wymagającą większej wiedzy i doświadczenia niż skanowanie produktów w
    kasie w supermarkecie.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Software_development_e
    ffort_estimation

    --
    Michal

  • 6. Data: 2017-04-29 11:18:13
    Od: s...@g...com

    > Ok, ale ja pytam o ten czas bazowy, który potem mnożycie. Jak go
    > wyliczacie? Bo chyba nie na czuja?

    Zwykle da się zdekomponować problem na etapy, a te na konkretne prace jakie trzeba
    wykonać i wtedy wychodzi mniej więcej co jest do zrobienia. I wtedy określa się ile
    to czasu może zająć w wersji "optymistycznej".

  • 7. Data: 2017-04-29 11:48:28
    Temat: [OT] Szacowanie czasu realizacji zadań
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    (piszę z punktu widzenia frajera co nie potrafi głosować)

    to jest ciekawy temat... to jest bardzo ciekawy temat...

    pytasz o to, czy praca polega na zmianie 1000 wywołań procedur
    zmieniających zmienną pomocniczą, czy może o pracy która polega na
    obczajeniu jakiegoś skomplikowanego, bliżej nie znanego nam, o którym na
    początku nie mamy zielonego pojęcia - zagadnienia sukces-popis/eu?

  • 8. Data: 2017-04-29 20:48:11
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Saturday, April 29, 2017 at 11:18:14 AM UTC+2, s...@g...com wrote:

    > Zwykle da się zdekomponować problem na etapy, a te na konkretne prace jakie trzeba
    wykonać i wtedy wychodzi mniej więcej co jest do zrobienia. I wtedy określa się ile
    to czasu może zająć w wersji "optymistycznej".

    To najlepsza metoda z jaką miałem styczność. Ponadto wykonuje się część
    prac, jakiś prototyp i ekstrapoluje się nakład pracy na całość. Niestety
    to już wymaga np. tygodnia czasu pracy zespołu. Jeśli pracuje się
    na stosunkowo podobnych aplikacjach, to po nabraniu doświadczenia
    można wykonywać aplikację w 120%-150% czasu szacowanego.

    Generalnie problem jednak jest nieprzewidywalny. Nakład pracy może
    zwiększyć się znacząco gdy jakaś ważna biblioteka okaże się
    nieprzydatna.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2017-04-30 21:49:33
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Roman Tyczka <n...@b...no> wrote:

    > Ok, ale ja pytam o ten czas bazowy, który potem mnożycie. Jak go
    > wyliczacie? Bo chyba nie na czuja?

    Na czuja. Tak samo jak szacowanie ilości wymaganego flasha w AVR-ach per
    projekt, zanim ten projekt jeszcze się rozpocznie. Po jakimś czasie
    nabiera się wprawy.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 10. Data: 2017-05-04 22:34:05
    Od: pwola <p...@p...com>

    On Fri, 28 Apr 2017 10:08:01 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:

    >Od wieków jest tak:
    >Przewidywania czasu optymistycznego (czyli w wersji bezproblemowej) co najmniej x2.

    Stara zasada
    x2 i przyjąć jednostkę bezpośrednio wiekszą
    tzn. coś co można zrobić w jeden dzień zajmuje 2 tygodnie ;)

    ---
    Avast.