  • 1. Data: 2017-12-12 12:32:58
    Temat: Szare zacienienia na ekranie monitora.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Może ktoś pamięta mój post w którym wyraziłem opinię że być może
    zacienienia w postaci nieregularnych szarych plam widoczne zwłaszcza gdy
    ekran wyświetla jednolite tło, to efekt odkładania się kurzu w
    szczelinach między warstwami ekranu. Niestety... Rozebrałem cholerę na
    czynniki pierwsze i podświetlenie jest OK, plamy stanowią integralną
    cechę matrycy i zupełnie nie kumam jak powstają.
    Ktoś twierdził że może je wywołać zbyt silny nacisk na matrycę.
    Próbowałem dosyć mocno i długo, efekt jest podobny ale krótkotrwały,
    wycofuje się po kilku sek. Mocniej nie próbuję bo jeszcze potrzebuję ten
    monitor :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2017-12-12 20:17:37
    Temat: Re: Szare zacienienia na ekranie monitora.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/12/2017 12:32 PM, Jacek Maciejewski wrote:
    > Ktoś twierdził że może je wywołać zbyt silny nacisk na matrycę.

    To ja twierdziłem. Mało tego, od czasu jak twierdziłem przeprowadziłem
    nieplanowane doświadczenie: monitor spadł na śrubokręt efektem czego mam
    dodakową plamę już od jakiś 3 tyg i nieco się zmniejszyła ale już koniec
    zmniejszania, pozostanie widoczna na wieki.

    > Próbowałem dosyć mocno i długo, efekt jest podobny ale krótkotrwały

    Bo to ma nie byc długo tylko mocno, w sensie: udarowo.

  • 3. Data: 2017-12-18 17:48:18
    Od: the_foe <t...@c...pl>

> [...]
    > Próbowałem dosyć mocno i długo, efekt jest podobny ale krótkotrwały,
    > wycofuje się po kilku sek. Mocniej nie próbuję bo jeszcze potrzebuję ten

    brzmi jak efekt pamięci, szczególnie w starych LCD występuje. Może
    grałeś namiętnie w jakąś gre gdzie były stałe elemnty? "Nadpisywanie"
    innymi obrazami czysci ten efekt, ale nie do konca, niekiedy wymagane
    jest wyłączenie na długi czas monitora, az kryształy wrócą do swojej
    pierwotnej formy.

    --
    @foe_pl

  • 4. Data: 2017-12-18 20:04:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 18 Dec 2017 17:48:18 +0100, the_foe napisał(a):

    > Może
    > grałeś namiętnie w jakąś gre gdzie były stałe elemnty?

    To monitor polisingowy. Cholera wie jak go eksploatowano. Ale
    nieregularność plam (tak wyglądają jakby ktoś podotykał matrycę brudnymi
    paluchami) oraz płynne granice przejścia między plamą a czystym tłem
    wskazują że to raczej nie efekt "stałych elementów".
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2017-12-19 12:06:00
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Niektóre monitory mają w menu (może serwisowym, jak np. Dell) "uzdatnianie".

  • 6. Data: 2017-12-19 12:06:57
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Odeślij.

    -----