  • 1. Data: 2019-08-03 03:04:54
    Temat: Szatan atakuje...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Wiem, że zła grupa, ale co mi tam... ;)

    Czy to prawda, że W10 stale/nieustannie/permanentnie pisze w swym
    rejestrze na dysku?! Jeśli prawda -- marnie postrzegam możliwość
    obejścia problemu szarpania systemowego dysku...

    - albo SSD z jego bezsensownym traceniem TBW
    - albo HDD z jego bezsensownym traceniem czasu
    - albo próba umieszczenia plików rejestru w RAMce
    - albo nie wiem, co...

    Ale najpierw -- czy to prawda, że W10 złośliwie coś
    (około 1 GB na jedną godzinę zegarową) pisze w swym
    rejestrze?!

    -=-

    Porównując szybkość reakcji WXP na HDD i 64W10 na SSD postrzegam (; postęp. ;)

    WXP pracuje na jedenastoletnim lapku kupionym wówczas jako już
    niezbyt świeży, zaś 64W10 na lapku kupionym na początku lutego 2017 r.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 2. Data: 2019-08-03 11:49:31
    Temat: Re: Szatan atakuje...
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 3 Aug 2019 03:04:54 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5d44ddbb$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :
> [...]
    > - albo nie wiem, co...
    >
    >Ale najpierw -- czy to prawda, że W10 złośliwie coś
    >(około 1 GB na jedną godzinę zegarową) pisze w swym

    Masz liczniki zapisu w SMART? Sprawdź je.
    Mój Win7 zapisuje średnio 800 MiB do 1 GiB/h(średnia od początku działania dysku).
    Rejestrem bym się nie przejmował.

  • 3. Data: 2019-08-03 14:40:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" q...@4...com

    > Masz liczniki zapisu w SMART? Sprawdź je.

    Sprawdzam często, ale one nie mówią,
    gdzie dysk pisze a jedynie -- ile pisze.

    > Mój Win7 zapisuje średnio 800 MiB do 1 GiB/h(średnia od
    > początku działania dysku). Rejestrem bym się nie przejmował.

    Chciałbym uniknąć ciągłego/permanentmnego/nieustannego
    pisania, aby oszczędzić i siebie, i dysk...

    - z jednej strony agregacja zapisu
    (dająca mroczne efekty w razie zwiechy)
    - z przeciwnej strony ciągłe pisanie...

    > --
    > Gdyby się wysadziło ich planety, zburzyło miasta,
    > spaliło księgi, a ich samych wytłukło do nogi,
    > może udałoby się ocalić naukę miłości bliźniego. SL.

    Ale czy ów bliźni zasługuje aż na tak żarliwą/gorącą miłość? ;)

    -=-

    Mam w Acerze 12 GiB RAMki, ale plik hibernacyjny ma tylko 4 GB.
    Czym to wyjaśnić? Zwykle mi tych 12 GiB nieco ;) brakuje, więc
    raczej nie tym, że używana jest tylko drobna część RAMki. Nie
    wierzę też w tak skuteczną kompresję bezstratną.

    Ponadto chyba hibernacja powinna gdzieś zapisywać także RAMkę
    grafiki i inne RAMki... ;)

    Podejrzewam, że tak naprawdę 64W10 zajmuje podczas pracy niewielką
    część RAMki, choć domaga się stale kolejnych GiB, czy wręcz TiG. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 4. Data: 2019-08-03 16:01:31
    Od: Netx <n...@g...pl>

    > Wiem, że zła grupa, ale co mi tam... ;)

    > Ale najpierw -- czy to prawda, że W10 złośliwie coś
    > (około 1 GB na jedną godzinę zegarową) pisze w swym
    > rejestrze?!

    Jakiś miesiąc temu zostałem zmuszony do przejścia na W10 x64. Regularnie
    sprawdzam "sumę zapisów" na systemowym dysku SSD. Do sprawdzania sumy
    zapisów używam programu Crystal Disk Info. Nawet jeśli akurat nic nie
    instaluję/kopiuję, to Windows 10 i tak zapisuje codziennie około 15-17GB
    na dysku systemowym!
    Też mnie to irytuje ponieważ dysk systemowy SSD ma ograniczoną
    żywotność. U mnie jest to dysk Adata SX8200 pro 1TB z wytrzymałością
    teoretyczną 640TB. Czyli przy zapisie 20GB danych dziennie powinna
    wytrzymać:
    640/0.02 = 32000 dni. To jest 87 lat. Niby dużo, ale na ile dokładnie
    jest to oszacowanie? Czy aby dysk naprawdę wytrzyma 640TB zapisu?
    Niestety nie wiem jak sprawdzić co pisze takie ilości danych.
    ProcesExplorer z włączoną kolumną I/O Write Bytes nie jest dość
    precyzyjny - pokazuje zapis przez jakiś proces systemowy - pod czym nie
    wiadomo naprawdę jaka usługa pisze.
    Wyłączyłem co się da w antywirusie oraz indeksowanie dysku, historię
    plików, plik stronicowania itp. ale to nie wiele daje.
    Jeśli ktoś rozpracował to zagadnienie to chętnie się dowiem jak
    sprawdzić czy faktycznie zapis do rejestru jest problemem (jak pisze
    Eneuel) i jak to naprawić.

  • 5. Data: 2019-08-03 17:02:06
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 3 Aug 2019 14:40:42 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5d458b90$0$531$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :

    >"Olaf Frikiov Skiorvensen" q...@4...com

    >Sprawdzam często, ale one nie mówią,
    >gdzie dysk pisze a jedynie -- ile pisze.

    No i ile wychodzi na godzinę?

    >Chciałbym uniknąć ciągłego/permanentmnego/nieustannego
    >pisania, aby oszczędzić i siebie, i dysk...
    >
    > - z jednej strony agregacja zapisu
    > (dająca mroczne efekty w razie zwiechy)
    > - z przeciwnej strony ciągłe pisanie...

    Gdzie wyczytałeś o tych częstych zapisach do rejestru W10?
    Jedyna metoda to zrezygnowanie z hiberfile i ramdysk na pliki tymczasowe(programów do
    obróbki graiki czy przeglądarek i tempy systemowe), ale to droga metoda, w dodatku ma
    pewne minusy(zawartość ginie po restarcie, chyba, że ją zapiszesz przed zamknięciem
    do
    pliku i wczytasz przy starcie systemu, co typowo nie ma sensu).

    >Ale czy ów bliźni zasługuje aż na tak żarliwą/gorącą miłość? ;)

    Ojciec Lacymon twierdził, że tak, wszyscy innowiercy na to zasługują.

> [...]
    >raczej nie tym, że używana jest tylko drobna część RAMki. Nie
    >wierzę też w tak skuteczną kompresję bezstratną.

    Kompresuje, dodatkowo(jakm mniemam) nie zapisuje pamięci cache dysku(a ta może być
    spora).

  • 6. Data: 2019-08-03 17:55:19
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 3 Aug 2019 16:01:31 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5d4593ba$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    od Netx <n...@g...pl> :
    >U mnie jest to dysk Adata SX8200 pro 1TB z wytrzymałością
    >teoretyczną 640TB. Czyli przy zapisie 20GB danych dziennie powinna
    >wytrzymać:

    To nie jest jakoś specjalnie dużo.

    >640/0.02 = 32000 dni. To jest 87 lat. Niby dużo, ale na ile dokładnie
    >jest to oszacowanie? Czy aby dysk naprawdę wytrzyma 640TB zapisu?

    Pewnie nawet sporo więcej, zależy od rodzaju pamięci i wartości WA.

> [...]
    >Jeśli ktoś rozpracował to zagadnienie to chętnie się dowiem jak
    >sprawdzić czy faktycznie zapis do rejestru jest problemem (jak pisze

    Jak już napisałem, to nie jest dużo, nie ma się czym przejmować.
    Procesy systemowe nie piszą dużo, jeśli, to jakaś aplikacja(zepsuta).
    Ile wychodzi zapisanych MiB/h?

  • 7. Data: 2019-08-03 22:26:44
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 03.08.2019 o 17:55, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Ile wychodzi zapisanych MiB/h?

    Około 1.2-1.3GiB/h - z bieżących obserwacji. Sprawdzam raz na dzień/raz
    na kilka dni.
    Z samego Smarta nie jestem w stanie tego obliczyć bo dysk od nowości
    miał około 1TiB zapisu (nie zanotowałem dokładnie tej początkowej wartości).

  • 8. Data: 2019-08-03 23:38:05
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2019-08-03 o 16:01, Netx pisze:
    > Wyłączyłem co się da w antywirusie oraz indeksowanie dysku, historię
    > plików, plik stronicowania itp. ale to nie wiele daje.
    Spróbuj wyłączyć:
    1. Windows Search
    2. Indexowanie
    3. Wstępne ładowanie do pamięci (Prefetch i Superfetch)
    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 9. Data: 2019-08-04 01:54:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-03, Netx <n...@g...pl> wrote:
> [...]
    > wytrzymać:
    > 640/0.02 = 32000 dni. To jest 87 lat. Niby dużo, ale na ile dokładnie

    Po ilu latach, biorąc pod uwagę swoją obecną praktykę wymieniałeś dyski?
    Ceny lecą na łeb na szyję.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2019-08-04 02:32:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" 2...@4...com

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d44ddbb$0$17360$6...@n...neostrada.pl

    > Ale najpierw -- czy to prawda, że W10 złośliwie coś
    > (około 1 GB na jedną godzinę zegarową) pisze w swym
    > rejestrze?!

    > Gdzie wyczytałeś o tych częstych zapisach do rejestru W10?

    Namierzałem/lokalizowałem i eliminowałem, co mogłem, aż stanęło na rejestrze.

    > Jedyna metoda to zrezygnowanie z hiberfile

    Gdy system startuje z SSD nie mam hiberfile.
    Gdy system startuje z HDD mam hiberfile duży na 4 GB.

    > i ramdysk na pliki tymczasowe

    Przeznaczyłem na RAMdysk 1 GB.
    Ponadto są inne tymczasówki (pliki aktualizacyjne chociażby)
    ulokowane poza RAMdyskiem -- zajmują sporo i rzadko są używane.

    > (programów do obróbki graiki

    CC chce bardzo dużo na tymczasówki.

> [...]
    > ginie po restarcie, chyba, że ją zapiszesz przed zamknięciem do
    > pliku i wczytasz przy starcie systemu, co typowo nie ma sensu).

    Zaleta, nie wada.

    > Ojciec Lacymon twierdził, że tak, wszyscy innowiercy na to zasługują.

    Można mu wierzyć? Nie jest stronniczy? Może ma jakieś ukryte intencje własne?

    > Kompresuje, dodatkowo(jakm mniemam) nie zapisuje pamięci cache dysku(a ta może być
    spora).

    Jeszcze raz -- plik ma 4 GB, podczas gdy RAMka CPU ma 12 GiB a RAMka GPU ma 2 GiB.
    Jak skompresować bezstratnie 12 GiB do 4 GB? ;)

    IMO połowę tej RAMki 64W10 po prostu MARNUJE!!!
    Ale choć marnuje -- wytrwale coś pisze po dysku systemowym...

    Cała nadzieja w broni termojądrowej...

    --