  • 1. Data: 2014-10-18 19:03:26
    Temat: Szczelny zegarek - co i jak
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Jak po inżyniersku, ale dostępnymi dla ponadprzeciętnego
    hobbysty metodami znaleźć miejsca gdzie przecieka zegarek ? Chodzi o
    pulsometr eksploatowany na basenie. Do pierwszej wymiany baterii
    urządzenie było szczelne i swobodnie można było z nim pływać, teraz
    nawet nie można wejść pod prysznic by go nie zawilgocić. Nie mam pojęcia
    którędy podcieka woda, ale podejrzewam połączenie szkiełka z kopertą,
    albo uszczelnienie przycisków. Jakieś pomysły, np. komora podciśnieniowa
    ? Najprościej kupić nowe ustrojstwo, ale znów toto będzie szczelne do
    wymiany baterii. W zasadzie pulsometr jest mi zbędny, wystarczyłby
    stoper, bylebym mógł z nim pływać.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2014-10-18 21:59:41
    Temat: Re: Szczelny zegarek - co i jak
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Nie mam pojęcia którędy podcieka woda

    Nie widzac fotki, tez nie mamy pojecia;-)
    Jak go schłodzisz, a wode podgrzejesz (z umiarem), to moze po wrzuceniu
    pojawi sie pecherzyk powietrza tam, gdzie ma nieszczelnosc.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2014-10-18 23:09:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Pawel "O'Pajak""
    > pojawi sie pecherzyk powietrza tam, gdzie ma nieszczelnosc.

    Może pomóc pęcherzykowi jeszcze odkurzaczem?

    Robert

  • 4. Data: 2014-10-19 20:23:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Oct 2014 19:03:26 +0200, PeJot napisał(a):
> [...]
    > nawet nie można wejść pod prysznic by go nie zawilgocić. Nie mam pojęcia
    > którędy podcieka woda, ale podejrzewam połączenie szkiełka z kopertą,

    Raczej tam, gdzie uszczelki ruszano przy wymianie baterii.

    Choc patrzac na rozne opisy, to wszystko sprawia problem, taka
    wodoszczelnosc to tylko dla marketingu.

    > Jakieś pomysły, np. komora podciśnieniowa

    Sprobowac mozna, albo kawalek suchego lodu zamiast baterii

    I radze szybko, bo w srodku pewnie mokro.

    > Najprościej kupić nowe ustrojstwo, ale znów toto będzie szczelne do
    > wymiany baterii.

    Sprzedac na allegro piszac "dla biegaczy" :-)

    >W zasadzie pulsometr jest mi zbędny, wystarczyłby
    >stoper, bylebym mógł z nim pływać.

    Ten sam problem. Takie czasy - Water Resist 30m, a strach rece umyc.
    Dodatkowy opis mowi ze szczelny, pod warunkiem niewciskania
    przyciskow.

    Nurkowy zegarek, ten jest szczelny :-)

    J.

    P.S. Usmialem sie: nasze zegarki sa wodoodorne, ale nie dotyczy to
    paska. Pasek jest z naturalnej skory, ktora jest wrazliwa na
    zmoczenie.
    Szczegolnie wrazliwe sa paski ze skory krokodyla :-)

  • 5. Data: 2014-10-20 07:09:04
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2014-10-19 20:23, J.F. pisze:

    > Raczej tam, gdzie uszczelki ruszano przy wymianie baterii.

    Ta uszczelka wygląda na zdrową.

    > Choc patrzac na rozne opisy, to wszystko sprawia problem, taka
    > wodoszczelnosc to tylko dla marketingu.

    Dokładnie tak. Miałem już z 10 różnych Casio, które miały działać pod
    woda i działały, tyle że zaraz po upływie gwarancji zaczynały przeciekać.

    > I radze szybko, bo w srodku pewnie mokro.

    Werk się już tydzień suszy, na szczęście działa bez zarzutu, choć był
    już kilka razy zalany.

    > Nurkowy zegarek, ten jest szczelny :-)

    Tylko cena całkiem kosmiczna :>

    --
    P.Jankisz

  • 6. Data: 2014-10-20 08:12:49
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Robert Wańkowski wrote:
    > "Pawel "O'Pajak""
    >

    > Może pomóc pęcherzykowi jeszcze odkurzaczem?
    >
    > Robert

    albo pompą próżniową :)

  • 7. Data: 2014-10-20 08:14:54
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    PeJot wrote:

> [...]
    > przeciekać.
    >
    > Werk się już tydzień suszy, na szczęście działa bez zarzutu, choć

    żeby zachować szczelność trzeba po każdym otwarciu wymieniać uszczelkę
    i tyle - tyko skąd ją wziąć?

  • 8. Data: 2014-10-20 08:28:46
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2014-10-20 08:14, Jeffrey pisze:

    > żeby zachować szczelność trzeba po każdym otwarciu wymieniać uszczelkę i
    > tyle - tyko skąd ją wziąć?

    Podobno wystarczy przesmarowanie uszczelki olejem silikonowym - tak
    robią zegarmistrze, ale nie jestem przekonany co do skuteczności. A skąd
    wziąć uszczelkę - myślę zrobić z oringa odpowiednich wymiarów. Są z
    resztą zestawy typu oring z metra + klej cyjanoakrylowy.

    --
    P.Jankisz

  • 9. Data: 2014-10-20 08:38:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Oct 2014 07:09:04 +0200, PeJot napisał(a):

    > Ta uszczelka wygląda na zdrową.

    No wiesz, innych rzeczy nie ruszales, to nie powinny nagle ciec.

    J.

  • 10. Data: 2014-10-20 08:55:11
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2014-10-20 08:38, J.F. pisze:

    > No wiesz, innych rzeczy nie ruszales, to nie powinny nagle ciec.

    Właśnie robiłem co nie powinienem - obsługiwałem *przyciski pod wodą*.
    teoretycznie tam powinny być oringi.

    --
    P.Jankisz