  • 1. Data: 2019-01-10 11:47:07
    Temat: Szeregowe łączenie pomp.
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    Staram się pompować wodę ze studni o głębokości ok. 5m
    za pomocą pompek o zdolnosci podnoszenia ok. 2m. Pompki
    łączę szeregowo i to działa (3 szt.).

    Czy może mieć znaczenie rozmieszczenie pompek na linii?
    Staram się (bez zbytniej dokładności) rozmieszczać je
    w równych odległościach, ale łatwiej byłoby je zabudować
    na samym dole, jedna przy drugiej.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 2. Data: 2019-01-10 12:14:10
    Temat: Re: Szeregowe łączenie pomp.
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-10 o 11:47, Andrzej S pisze:
> [...]
    > Staram się (bez zbytniej dokładności) rozmieszczać je
    > w równych odległościach, ale łatwiej byłoby je zabudować

    Jeżeli to są pompy wirowe, to jest stosowany układ wielostopniowy na
    jednym poziomie:
    http://www.hydro-vacuum.com.pl/hv_schematy/wha_konst
    r.jpg
    Więc nie powinno być problemu.
    Chyba łatwiej zalewać taki układ z pompami na dole.

    WM

  • 3. Data: 2019-01-10 16:25:58
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > Staram się (bez zbytniej dokładności) rozmieszczać je
    > w równych odległościach, ale łatwiej byłoby je zabudować

    A te 2 m. to katalogowo czy rzeczywiste?

  • 4. Data: 2019-01-10 17:53:38
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 11:47:07 UTC+1 użytkownik Andrzej S napisał:
> [...]
    > Staram się (bez zbytniej dokładności) rozmieszczać je
    > w równych odległościach, ale łatwiej byłoby je zabudować

    To samo.

  • 5. Data: 2019-01-10 20:01:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-01-19 o 11:47, Andrzej S pisze:
> [...]
    > Staram się (bez zbytniej dokładności) rozmieszczać je
    > w równych odległościach, ale łatwiej byłoby je zabudować

    Teoretycznie sprawdza się to poprzez zbadanie charakterystyki
    pompy.Zabudowanie wszystkich na dole spowoduje zwiększenie ciśnienia w
    rurze. Skutkiem tego może być zwiększenie oporów oraz ewentualne
    nieszczelności. Czy, i jaki będzie miało wpływ na wydajność, to już
    zależy od samych pomp. Pompy na dole, to mniejsza podatność na
    zapowietrzenie i kawitację. Wzory do policzenia pomp i rur znajdziesz w
    byle wypasiony poradniku inżyniera.

  • 6. Data: 2019-01-11 12:42:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej S" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Staram się (bez zbytniej dokładności) rozmieszczać je
    >w równych odległościach, ale łatwiej byłoby je zabudować

    A moze kupisz odpowiednia pompe ?

    http://www.hydro-vacuum.com.pl/pompy_wirowe_wielosto
    pniowe.php

    Wyglada mi to na szeregowe polaczenie pomp :-)

    Tylko jak Robert pisze - dochodzi kwestia cisnien i uszczelnien, wiec
    moze lepiej rozmiescic co 1.5m ...

    J.

  • 7. Data: 2019-01-11 13:34:01
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2019-01-11 o 12:42, J.F. pisze:

    > A moze kupisz odpowiednia pompe ?
    >
    > http://www.hydro-vacuum.com.pl/pompy_wirowe_wielosto
    pniowe.php

    Hi hi...
    Pompa ma być tania, 12V i wieczna. Od kilku lat testuje
    różne pompki i w koncu trafilem na chinskie cudo bezszczotkowe
    20W, 30zl. Zasilam panelem PV. Pracowały od wiosny do jesieni
    praktycznie 24h/dobe.

    dziekuje i pozdr serd
    --
    A S

  • 8. Data: 2019-01-11 23:36:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-11 o 13:34, A S pisze:

> [...]
    > różne pompki i w koncu trafilem na chinskie cudo bezszczotkowe
    > 20W, 30zl. Zasilam panelem PV. Pracowały od wiosny do jesieni

    Podasz jaki to model albo rzucisz jakimś linkiem?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2019-01-12 06:37:02
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2019-01-11 o 23:36, Adam pisze:

    > Podasz jaki to model albo rzucisz jakimś linkiem?

    JT-600 pump, JT-800, itd.

  • 10. Data: 2019-01-14 09:44:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A S" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >Pompa ma być tania, 12V i wieczna. Od kilku lat testuje
    >różne pompki i w koncu trafilem na chinskie cudo bezszczotkowe

    A, takie malenstwo. To chyba malo tej wody ?

    No coz - chyba nie ma pomp wiecznych :-)

    Wirowe IMO potrafilyby te 5m w jednym stopniu, jakby byl duzy i
    szybki.
    Czyli nie 20W :-)

    Jakies inne typy - perystaltyczna moze ?
    Ciekawe jakby sie sprawdzil pomysl z akwarium - tzn wpuszczac bąbelki
    powietrza w pionowa wąska rurke.

    >Pracowały od wiosny do jesieni praktycznie 24h/dobe.

    masz akumulator czy tylko 12-16h ? :-)

    Pozostaje ci jeszcze pomysl z westernu - tzn klasyczna pompka z
    wiatrakiem :-)

    J.