  • 1. Data: 2014-08-21 08:02:16
    Temat: Szkło hartowane?
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    Jak już o foliach było tyle gadania, to czy widzieliście takie coś, jak tu?
    http://allegro.pl/szklo-hartowane-9h-samsung-galaxy-
    core-plus-g350-i4498147781.html

    Nie wiem jak to wygląda na żywo. To jest sztywne jak zwykła szyba i
    przykleja się do telefonu, czy jakaś ściema?

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 2. Data: 2014-08-21 08:20:19
    Temat: Re: Szkło hartowane?
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-08-21 08:02, GAD Zombie wrote:
> [...]
    >

    > Nie wiem jak to wygląda na żywo. To jest sztywne jak zwykła szyba i
    > przykleja się do telefonu, czy jakaś ściema?

    na swojej z1compact mam naklejone właśnie takie szło - z tym, że jest to
    Niklin 9h+
    https://www.youtube.com/watch?v=cGitbfqOc8k

    jak poszukasz, to znajdziesz wiele testó prób niszczacych tego.
    Wyglada estetycznie - tak jakby to było naklejone fabrycznie.
    Naklejanie tego - banalnie proste w porównaniu do jakiekolwiek folii
    (super adhezja, zero szans na bomble)
    Dzialanie dotyku - bez zmian. Ekran jest troche bardziej sliski od
    fabrycznego - wiec na poczatku trzeba sie przyzwyczaic.

  • 3. Data: 2014-08-21 08:21:07
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-08-21 08:02, GAD Zombie wrote:
> [...]
    > przykleja się do telefonu, czy jakaś ściema?

    na swojej z1compact mam naklejone właśnie takie szło - z tym, że jest to
    Nillkin 9h+

  • 4. Data: 2014-08-21 08:51:38
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-08-21 08:02, GAD Zombie wrote:
> [...]
    > przykleja się do telefonu, czy jakaś ściema?

    na swojej z1compact mam naklejone właśnie takie szło - z tym, że jest to
    test:
    https://www.youtube.com/watch?v=61fnJu3HZKg

    jak poszukasz, to znajdziesz wiele testów i prób niszczacych tego szkła.

  • 5. Data: 2014-08-21 09:15:25
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-21 08:51, AL pisze:
> [...]
    > Dzialanie dotyku - bez zmian. Ekran jest troche bardziej sliski od
    > fabrycznego - wiec na poczatku trzeba sie przyzwyczaic.

    Fajnie, dzięki! Brzmi zachęcająco, a cena niewiele wyższa od ceny folii.
    Czy jak telefon na to upadnie to może się to potłuc jak zwykle szkło?
    Niby hartowane, ale w komentarzach pod filmem gość pisze, że mu raz
    spadło i musiał wymienić. Ciekawy jestem, czy to całkiem się wtedy
    rozpada, czy bardziej jak szyba samochodowa, czy jeszcze inaczej.

  • 6. Data: 2014-08-21 10:02:32
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > spadło i musiał wymienić. Ciekawy jestem, czy to całkiem się wtedy
    > rozpada, czy bardziej jak szyba samochodowa, czy jeszcze inaczej.

    jedna z fotek w aukcji chyba prezentuje jak szklo wyglada po uszkodzeniu:

  • 7. Data: 2014-08-21 10:46:29
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-08-21 09:15, GAD Zombie wrote:

> [...]
    > spadło i musiał wymienić. Ciekawy jestem, czy to całkiem się wtedy
    > rozpada, czy bardziej jak szyba samochodowa, czy jeszcze inaczej.

    struktura jest wielowarstwowa, w środku jest folia, więc wszystko
    zostaje na miejscu w razie pęknięcia.

    Zobacz ten dziwny test wyżywania się na jednej szybce :)
    https://www.youtube.com/watch?v=Q6TPy4aLc4Q

  • 8. Data: 2014-08-21 11:03:23
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-21 10:46, AL pisze:
    > struktura jest wielowarstwowa, w środku jest folia, więc wszystko
    > zostaje na miejscu w razie pęknięcia.
    >
    > Zobacz ten dziwny test wyżywania się na jednej szybce :)
    > https://www.youtube.com/watch?v=Q6TPy4aLc4Q

    Widać, że takie super trwałe to nie jest, bo od upadków i uderzeń się
    jednak tłucze, chociaż z pewnością lepiej, żeby to się tłukło niż
    telefon. Pytanie na ile to ochroni sam telefon w takim przypadku, bo jak
    całość spada, to i szybka i telefon mogą się rozpieprzyć ;). Ale z
    pewnością wydaje się to lepszym zabezpieczeniem na ekran niż folia.

    Może spróbuję za jakiś czas takie kupić, bo na razie mam folie.

    Z tego, co się na filmie wydaje, to jest lekko giętkie, nie całkiem
    sztywne. Dobrze mi się wydaje?
    A jak to się trzyma na ekranie? Podobno jest bez kleju. Czy w takim
    razie w przypadku dociśnięcia tego do telefonu ręką i mocnego
    przesunięcia palcami to się nie przesunie na powierzchni ekranu? Folia
    jest trochę lepka, więc się nie przesuwa, chociaż może się odkleić na
    krawędziach.

  • 9. Data: 2014-08-21 11:03:57
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-21 10:02, atm pisze:

    > jedna z fotek w aukcji chyba prezentuje jak szklo wyglada po uszkodzeniu:
    > http://allegro.pl/szklo-hartowane-9h-samsung-galaxy-
    core-plus-g350-i4498147781.html

    Widziałem, ale nie za bardzo ufam fotkom reklamowym :) Wolę opinię
    użytkownika.

  • 10. Data: 2014-08-21 11:30:38
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-08-21 11:03, GAD Zombie wrote:

    > Widać, że takie super trwałe to nie jest, bo od upadków i uderzeń się
    > jednak tłucze, chociaż z pewnością lepiej, żeby to się tłukło niż
    > telefon.

    nic nie jest trwałe.
    Mozesz sobie jeszcze dokupic jakas pancerna obudowe na telefon -
    zwiekszajac jego rozmiary dwukrotnie - ale to chyba nie ma sensu ;)

    > Pytanie na ile to ochroni sam telefon w takim przypadku, bo jak
    > całość spada, to i szybka i telefon mogą się rozpieprzyć ;). Ale z
    > pewnością wydaje się to lepszym zabezpieczeniem na ekran niż folia.

    trwalszym od folii na pewno.
    Na jednym z testow gosc upuszcza GalaxyNote'a z Nillkinem z roznych
    wysokosci - ekranem na kafle - zero uszkodzen. Uderzanie mlotkiem
    uwazam juz za przesade, ale takie testy tez sa.

    Dodatkowo w codziennym uzywaniu masz zero sladow palcow na ekranie, a
    kazda ciecz po tym splywa - nawet wycierac nie trzeba.
    Ekran jest bardzo sliski - polozysz telefon ekranem do dołu na stole z
    pochyloscia np 3 stopnie (to jeszcze zalezy od powierzchni blatu stolu)
    - i zauwazysz jak telefon sam sie przesuwa w strone spadku :)

> [...]
    > przesunięcia palcami to się nie przesunie na powierzchni ekranu? Folia
    > jest trochę lepka, więc się nie przesuwa, chociaż może się odkleić na

    nie dasz rady tego przesunąć reka, chocbys stanal na rzesach.
    Nie wiem jak z odklejaniem - nie probowalem i nie mam na chwile obecna
    takich planow.
    Szybka w kazdym razie dziala prawach adhezji - zrob sobie eksperyment z
    kawalkami szkla i np. kropelka wody miedzy nimi.

    Zresztą na filmiku miałeś komentarz - szkło jest tak gładkie, że b.mocno
    przylega do ekranu - stad istotne jest wczesniejsze usuniecie wszelkich
    zabrudzen czy pylkow z ekranu (w komplecie z szybka masz specjalne
    plastry zbierajace wszelkie smieci z ekranu)