  • 1. Data: 2014-01-15 23:56:54
    Temat: Szkodliwość promieniowania inteligentnych liczników?
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Przypadkiem wpadłem na filmik:
    http://www.youtube.com/watch?v=qKSDyb4dc_c
    Gość twierdzi, że liczniki "smart" wysyłają co 8 sekund szkodliwe
    promieniowanie. Nie wiem jak działają np. liczniki wody, skąd biorą
    energię do zasilania i czy rzeczywiście tak często sieją? Naziemna TV
    też sieje i to stale.
    Ja rozumiem, że ten radar w Brzoskwini może być szkodliwy. Ze 25 lat
    temu pamiętam stary radar musiał silną wiązką siać, bo słyszałem
    regularne bzyknięcia w radiobudziku. I to był na pewno tamten radar.
    Jakoś ludzi nie wykończył, aczkolwiek mógł być niewidocznym pogarszaczem
    zdrowia. (ktoś ma zdjęcie?)
    O GSM już było na grupie. Tyle, że anteny BTS to się chowa ze względów
    architektonicznych a nie konspiracyjnych.

    --
    Michał

  • 2. Data: 2014-01-16 00:06:38
    Od: s...@g...com

    użytkownik Michał Lankosz napisał:
    > Przypadkiem wpadłem na filmik:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=qKSDyb4dc_c
    >
    > Gość twierdzi, że liczniki "smart" wysyłają co 8 sekund szkodliwe
    >
    > promieniowanie.

    Zakazac piorunow, wylaczyc wszystkie bts-y, komorki, wifi, gps, gprs, zakazac cb, a o
    mikrofalowkach 1kW to lepiej wcale nie mowic:) Krotko - taka jest cena cywilicacji i
    wygody.

  • 3. Data: 2014-01-16 00:27:12
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-01-16 00:06, s...@g...com pisze:
    > Zakazac piorunow, wylaczyc wszystkie bts-y, komorki, wifi, gps, gprs, zakazac cb, a
    o mikrofalowkach 1kW to lepiej wcale nie mowic:) Krotko - taka jest cena cywilicacji
    i wygody.

    Azbest jakoś się wycofuje. Ktoś będzie miał niezbite dowody na
    szkodliwość promieniowania mikrofalowego czy innego to też zacznie się
    je redukować.
    Pytanie, czy te liczniki co chwilę wysyłają jakieś dane?

    --
    Michał

  • 4. Data: 2014-01-16 00:50:47
    Od: butek <email.is@invalid>

    W dniu 16.01.2014 00:27, Michał Lankosz pisze:
    > Pytanie, czy te liczniki co chwilę wysyłają jakieś dane?

    A jakie ma to znaczenie, skoro ztcw one (przynajmniej te od odczytywania
    "prądu") pracują na FSM 868 MHz. Zaraz obok masz GSM 900, którego jest
    tyle, że "mordercze liczniki" są statystycznie nieistotne.

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 6. Data: 2014-01-16 07:07:33
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-01-15 23:56, Michał Lankosz pisze:

    > Przypadkiem wpadłem na filmik:
    > http://www.youtube.com/watch?v=qKSDyb4dc_c
    > Gość twierdzi, że liczniki "smart" wysyłają co 8 sekund szkodliwe

    Twierdzić to sobie może. Papier ponoć wszystko przyjmie, Internet
    jeszcze więcej. ;) Przede wszystkim należałoby zapytać kim jest pan
    Dionizy Pietroń? Fizykiem? Biologiem? prowadził jakieś własne badania w
    zakresie wpływu promieniowania EM na żywe organizmy? A może przynajmniej
    jest popularyzatorem nauki, który dogłębnie przeanalizował dyskurs?
    Jeśli tak, to tego nie widać. W jego wypowiedzi nie ma żadnych
    konkretów, jedynie zbiór autorytatywnie wygłoszony twierdzeń. Tyle
    tylko, że nie mam żadnych powodów, by uznać go za autorytet w tej
    dziedzinie. Nawet baza danych na nauka-polska.pl go nie widzi...

    Wystarczy zresztą przejrzeć inne materiały dostępne na tym kanale YT.
    New Age... I wszystko jasne. Oni wszędzie widzą szkodliwe
    promieniowania. Nawet takie, których których żaden fizyk nie jest w
    stanie wykryć, a im wystarczy do tego zakrzywiony patyk. Nic to, że
    fizyka potrafi dzisiaj rejestrować pojedyncze kwanty. ;)

    Najsmutniejsze jest to, że ludzie kupują te brednie. Kupują w sensie
    dosłownym. Pamiętam, że gdy byłem dzieckiem jedna ciotka chwaliła się
    przed rodzicami nowiuteńkimi "odpromiennikami" radiestezyjnymi.
    Najdroższe miedziane płytki, jakie w życiu widziałem. Sąsiadki też miały
    hopla na punkcie tego "promieniowania". Jeśli ktoś miał problemy ze
    snem, to najwyraźniej spał na "żyle wodnej" i powinien przestawić łóżko
    na środek salonu. Wśród przedmiotów szczególnie "promieniotwórczych"
    miały się znajdować "kryształowe" naczynia rodem z PRL i niektóre
    gatunki roślin doniczkowych. Widziałem ludzi, którzy pozbywali się tych
    przedmiotów w obawie przed "napromieniowaniem".

    > Jakoś ludzi nie wykończył, aczkolwiek mógł być niewidocznym pogarszaczem
    > zdrowia. (ktoś ma zdjęcie?)

    Tak naprawdę mnóstwo czynników nieustannie nas zabija. Nawet niewielkie,
    naturalne jonizujące promieniowanie tła może być niebezpieczne jeśli
    tylko będziesz miał pecha. Po prostu do pewnego momentu statystyczne
    ryzyko jest tak nikłe, że nie warto zaprzątać sobie nim głowy. Tak samo
    nie warto wykupywać ubezpieczenia od szkód spowodowanych upadkiem asteroidy.

    Tym ludziom jednak tego nie wytłumaczysz. Po pierwsze na przeszkodzie
    stoją POTĘŻNE braki w edukacji. Po drugie problemem jest wyznawana przez
    nich fałszywa dychotomia - wydaje im się, że wszystko co naturalne jest
    dla nas dobre, a rzeczy sztuczne nam szkodzą. Tyle tylko, że matka
    natura jest wredna i próbuje nieustannie zabić swoje dzieci. To nauka i
    technika dała nam w miarę bezpieczną egzystencję w "syntetycznym"
    otoczeniu. Tyle tylko, że trzeba nie być historycznym ignorantem, żeby
    zdawać sobie z tego sprawę. Trzeba wiedzieć, że nasi przodkowie nigdy
    nie żyli w Edenie (albo Mirmiłowie z komiksów o Kajku i Kokoszu). ;)

  • 7. Data: 2014-01-16 08:45:20
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-01-16 00:50, butek pisze:

    > A jakie ma to znaczenie, skoro ztcw one (przynajmniej te od odczytywania
    > "prądu") pracują na FSM 868 MHz. Zaraz obok masz GSM 900, którego jest
    > tyle, że "mordercze liczniki" są statystycznie nieistotne.

    Może w złym kontekście zapytałem i mylnie zatytułowałem wątek. Nie
    chodziło mi o to na ile jest szkodliwy nadajnik licznika, a o to czy
    rzeczywiście tak często wysyła w powietrze odczyt i ile mocy do tego
    stosuje (skąd bierze energię np. licznik wody). Gdyby gość tak panicznie
    bał się ISM to by i mikrofonu bezprzewodowego nie dał sobie założyć.
    Rozśmieszył mnie fragment, w którym gość twierdzi, że wysyłany co 8
    sekund odczyt (impuls?) zrywa człowieka ze stanu odpoczynku. Stąd moje
    pytanie o częstość i moc nadawania. Chciałbym się tego dowiedzieć.

    --
    Michał

  • 8. Data: 2014-01-16 09:23:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rzeczywiście tak często wysyła w powietrze odczyt i ile mocy do tego
    > stosuje (skąd bierze energię np. licznik wody).
    Z baterii.
    Podobno (ze słyszenia od prezesa spółdzielni mieszkaniowej) liczniki wody
    mają atest na 5 lat, a bateria jest policzona na 10 lat.

> [...]
    > odczyt (impuls?) zrywa człowieka ze stanu odpoczynku. Stąd moje pytanie o
    > częstość i moc nadawania. Chciałbym się tego dowiedzieć.

    Logika by mówiła, że powinno być podobnie jak z licznikami wody, ale skoro
    energii jest zapas to może ktoś sobie nie żałował.
    P.G.

  • 9. Data: 2014-01-16 10:41:02
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-01-16 09:23, Piotr Gałka pisze:
    > Podobno (ze słyszenia od prezesa spółdzielni mieszkaniowej) liczniki
    > wody mają atest na 5 lat, a bateria jest policzona na 10 lat.
    I ta bateria nie jest w żaden sposób doładowywana np przepływem wody? Z
    tego by wynikało, że częstość wysyłania i moc muszą być bardzo ograniczone.

    Ale co podobnie? Czego nie żałował?

    --
    Michał

  • 10. Data: 2014-01-16 12:20:03
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > I ta bateria nie jest w żaden sposób doładowywana np przepływem wody? Z
    > tego by wynikało, że częstość wysyłania i moc muszą być bardzo
    > ograniczone.

    Doładowywanie baterii wodą byłoby chyba bardziej kosztowne niż wstawienie
    odpowiednio większej baterii.

    > Ale co podobnie? Czego nie żałował?

    Podobnie = emisja z podobną średnią mocą jak z licznika wody.
    Żałowanie = kombinowanie jak by tu się zmieścić w energii dostępnej w
    baterii.
    Nie żałował = brak tego kombinowania.
    P.G.