  • 1. Data: 2018-10-30 19:48:03
    Temat: Szukam kogoś i mam tylko stary numer
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Szukam pewnej osoby. Mam imię i nazwisko, jednak w mediach
    społecznościowcyh jej nie ma. Znalazłem jednak stary numer telefonu.
    Znam też orientacyjną lokalizację, okolice Mysłowic, Imielina,
    Oświęcimia, niestety dokładnie nie orientuje się ale jestem pawie pewny
    że to ten kierunek i coś w okolicy tych miast. Numer ma postać 225-xx-xx

    Czy mam jakąś możliwość wyczajenia adresu do ktorego to było przypisane?
    Stare książki telefoniczne? Może jakaś jest online? Numer był aktywny od
    połowy do końcówki lat 90. Wpada to więc w województwo katowickie albo
    krakowskie (?) ale z uwagi że jestem prawie pewny że nie używałem wtedy
    numeru kierunkowego to raczej katowickie. Jakie mam opcje poza mozolnym
    przeglądaniem książek z tamtych czasów?

  • 2. Data: 2018-10-30 20:42:45
    Temat: Re: Szukam kogoś i mam tylko stary numer
    Od: Olo <j...@w...pl>

> [...]
    > krakowskie (?) ale z uwagi że jestem prawie pewny że nie używałem wtedy
    > numeru kierunkowego to raczej katowickie. Jakie mam opcje poza mozolnym

    Kiedyś baza nr TP była dostępna na płytach CD. Płyty były szeroko
    dostępne na poczcie w biurach TP i bodajże były dodawane do papierowych
    wersji książek telefonicznych a później je rozdawali na ulicach.
    Problem polegał na tym, iż jak podałeś nazwisko i adres to program z
    płyty zwracał informację o nr telefonu, aby proces odwrócić należało
    zaopatrzyć się (z internetu) w program "Baza TP", który odwracał proces,
    tzn. wpisując nr telefonu otrzymywałeś nazwisko abonenta i adres. Baza
    danych na płytach była zakodowana i bez programu nie było możliwe
    podejrzenie danych.
    To stare dzieje, w czasach obecnej ustawy RODO myślę że dane które
    próbujesz pozyskać podlegają szczególnej ochronie i możesz mieć problem ....

    Olo

  • 3. Data: 2018-10-30 20:45:45
    Od: Cutivate <c...@i...pl>

> [...]
    > krakowskie (?) ale z uwagi że jestem prawie pewny że nie używałem wtedy
    > numeru kierunkowego to raczej katowickie. Jakie mam opcje poza mozolnym
    ---
    Nr kierunkowy 32 nr telefonu zaczynający się 225-xx-xx mają miejscowości
    Mysłowice, Chełm Śląski, Imielin.

  • 4. Data: 2018-10-30 21:52:07
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 30.10.2018 20:42, Olo wrote:

    > tzn. wpisując nr telefonu otrzymywałeś nazwisko abonenta i adres. Baza
    > danych na płytach była zakodowana i bez programu nie było możliwe
    > podejrzenie danych.

    Powstały alternatywne aplikacje, które potrafiły obrabiać bazy z
    tepsianej płyty CD w tę i z powrotem.
    O ile pamiętam program nazywał się numerx.exe
    Pewnie gdzieś go nawet mam.
    Bazy z poszczególnych województw też można było ściągnąć z sieci.
    --
    Olek

  • 5. Data: 2018-10-30 23:02:58
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Czy mam jakąś możliwość wyczajenia adresu do ktorego to było przypisane?

    Cholercia, miałem zdekompilowaną do TXT bazę z 2007, ale mi poprzedni lap
    gwizdnął o glebę, lap ocalał, dysk niestety nie... Może jak mi się uda, ze
    dysk jeszcze się zgłosi, to zrzut obrazka, GDB i może coś odzyskam?

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 6. Data: 2018-10-30 23:34:06
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 30.10.2018 23:02, HF5BS wrote:

    > Cholercia, miałem zdekompilowaną do TXT bazę z 2007, ale mi poprzedni
    > lap gwizdnął o glebę, lap ocalał, dysk niestety nie... Może jak mi się
    > uda, ze dysk jeszcze się zgłosi, to zrzut obrazka, GDB i może coś odzyskam?

    Mmmm...
    ditel2007 w plikach txt

    Za samo manie grozi RODO?

    --
    Olek

  • 7. Data: 2018-10-31 11:03:15
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > krakowskie (?) ale z uwagi że jestem prawie pewny że nie używałem wtedy
    > numeru kierunkowego to raczej katowickie. Jakie mam opcje poza mozolnym

    Jak masz nazwisko, a miejscowości są do sprawdzenia raptem trzy, to nie
    takim znowu mozolnym...

    Krążyły po sieci książki z lat ok. 2003-2007. Tam jest tylko nazwa ulicy
    (jeśli ten numer był jeszcze aktywny).

    W starszych książkach papierowych jest też numer domu. Numeru mieszkania
    nie podawali.

    MJ
    PS. Możesz podać ten numer na tzw. priva?

  • 8. Data: 2018-10-31 11:57:24
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Cholercia, miałem zdekompilowaną do TXT bazę z 2007, ale mi poprzedni lap
    > gwizdnął o glebę, lap ocalał, dysk niestety nie... Może jak mi się uda, ze
    > dysk jeszcze się zgłosi, to zrzut obrazka, GDB i może coś odzyskam?

    Znalazłem u siebie z 2007, ale nie w txt i tylko dla mazowieckiego :(

  • 9. Data: 2018-10-31 13:33:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Olo" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >To stare dzieje, w czasach obecnej ustawy RODO myślę że dane które
    >próbujesz pozyskać podlegają szczególnej ochronie i możesz mieć

    Ksiazki telefoniczne chyba Unii nie podpadly i celem RODO nie jest ich
    likwidacja.
    Na wszelki wypadek poprosic klienta o zgode ..

    Ale ... jest w RODO zapisany "ograniczony czas przechowywania", wiec
    jak klient zrezygnowal wiele lat temu, to obowiazkiem TP jest go
    skasowac z baz danych ...

    J.

  • 10. Data: 2018-11-01 21:46:42
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu wtorek, 30 października 2018 21:52:09 UTC+1 użytkownik Olek napisał:
    > Powstały alternatywne aplikacje, które potrafiły obrabiać bazy z
    > tepsianej płyty CD w tę i z powrotem.
    > O ile pamiętam program nazywał się numerx.exe

    Jakby ktoś chciał to mam ten programik.
    U mnie coś nie chce działać - woła, że nie ta wersja bitowa (32/64).

    Ircys