  • 1. Data: 2015-02-27 19:57:04
    Temat: Szukam książki
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Dzień dobry
    Pytałem na matematyce ale bez odzewu. Może ktoś z Państwa pomoże?
    Poszukuję książki, książka była o liczbach. W sposób bardzo obrazowy były
    opisane liczby od najmniejszych do gigantycznych. Przykład był zawsze
    powiązany z jakimś zjawiskiem lub obiektem. Np. po ilu latach zniknie kamień
    który będziemy głaskać ręką, lub dlaczego jeden człowiek nie poruszy Ziemi
    mając nawet punkt podparcia, różnice w nazwach tych samych liczb w różnych
    krajach (chodziło o miliony/biliony i różnicę pomiędzy Europą a Ameryką,
    jako przykład były odszkodowania po pierwszej wojnie). Książkę czytałem na
    przełomie lat 70/80 i przydała by się dla młodszego pokolenia :) Może ktoś
    pamięta tytuł albo ma do sprzedania? W góóglownicy próbowałem różne frazy
    ale bez skutku. O ile pamiętam wydanie, to było wielkości A4, twarda
    okładka, dobry papier, kolorowe ilustracje.
    Wojtek

  • 2. Data: 2015-03-02 10:42:33
    Temat: Re: Szukam książki
    Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-27 o 19:57, wowa pisze:
> [...]
    > ale bez skutku. O ile pamiętam wydanie, to było wielkości A4, twarda
    > okładka, dobry papier, kolorowe ilustracje.

    Może to Lilavati było?
    http://allegro.pl/lilavati-sladami-pitagorasa-szczep
    an-jelenski-i5132719593.html

  • 3. Data: 2015-03-02 21:17:56
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    Może to Lilavati było?
    http://allegro.pl/lilavati-sladami-pitagorasa-szczep
    an-jelenski-i5132719593.html

    Niestety nie, choć jest bardzo dobra. Tamta była bardziej skupiona na
    opisach liczb. Taki wykład o liczbach.
    Wojtek

  • 4. Data: 2015-03-03 08:49:39
    Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-03-02 o 21:17, wowa pisze:

> [...]
    an-jelenski-i5132719593.html

    > Niestety nie, choć jest bardzo dobra. Tamta była bardziej skupiona na

    Ja też kojarzę tę książką, ale tytułu sobie nie przypomnę, bo ją w
    80-tych latach jeszcze czytałem.

    KP

  • 5. Data: 2015-03-12 14:20:40
    Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl>

> [...]
    an-jelenski-i5132719593.html

    > Niestety nie, choć jest bardzo dobra. Tamta była bardziej skupiona na

    Może któryś z nich "popełnił" taką książkę:
    http://www.pch24.pl/lwowscy-matematycy---po-prostu-g
    enialni,34534,i.html