  • 1. Data: 2018-11-05 20:00:44
    Temat: Szukam płyty pod NAS
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...hell>

    Witajcie;

    Szukam używanej płyty pod domowy serwer NAS, wymagania:
    - obsługa 16GB RAM+
    - SATA ilość 8+, (a nawet 9+)
    - PCI hmm, nie wiem, ale kilka na pewno ponieważ będzie podłączony
    monitoring (czyli karta do obsługi kamer oraz karta TV)

    Ktoś coś poleci? Te na alledrogo wszystkie mają 4-6 złącz sATA.

  • 2. Data: 2018-11-05 21:09:11
    Temat: Re: Szukam płyty pod NAS
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-11-05 o 20:00, Roger(OS) pisze:
> [...]
    > monitoring (czyli karta do obsługi kamer oraz karta TV)
    >
    > Ktoś coś poleci? Te na alledrogo wszystkie mają 4-6 złącz sATA.

    To dodaj kartę PCIe-SATA
    https://www.delock.com/produkte/1117_SATA---eSATA/89
    384/merkmale.html

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2018-11-05 21:32:20
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 05.11.2018 o 20:00, Roger(OS) pisze:
> [...]
    > - PCI hmm, nie wiem, ale kilka na pewno ponieważ będzie podłączony
    > monitoring (czyli karta do obsługi kamer oraz karta TV)

    albo Ty nie wiesz co piszesz, albo piszesz o sprzęcie tak drogim, że
    przeciętny PCtowiec niema o nim pojęcia. jak będziesz miał NAS i kamery
    lepsze od najtańszych chińskich, to każda z kamer przez lan będzie
    zapisywać swój strumień na dysku. do tego 16 giga ramu nie jest
    wymagane. ilośc portów sata tez można powiększyć dokładając kartę sata -
    pci (e). Karta tv to chyba jakieś nieporozumienie albo fanaberia. do
    czego to ma być? do podłączenia magnetowidu czy oglądania teleexpresu?
    ToMasz
    PS monitoring na 8 może 16 kamer, w sensie płyta pcb z elektroniką, bez
    dysku zasilacza obudowy itp, kosztuje ok 40 dolarów. nie bawiłbym się w
    pcty w tej roli.

  • 4. Data: 2018-11-05 21:52:05
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...hell>

    Dnia Mon, 5 Nov 2018 21:32:20 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > PS monitoring na 8 może 16 kamer, w sensie płyta pcb z elektroniką, bez
    > dysku zasilacza obudowy itp, kosztuje ok 40 dolarów. nie bawiłbym się w

    Primo A ;-)
    Odpalam ZFS na np. https://www.freenas.org/download-freenas-release/, a to
    potrzebuje potężnych ilości RAM (chyba 2-4GB na 1 Tb hdd)
    Lub innej dystrybucji Linux'a/Unix'a

    Primo B: :-D
    Kamery przemysłowe na kontrolerze: (nie pamiętam symbolu) - cena około
    400zł za kontroler, kamery mam, oczywiście zwykłe IP także będą - dokupię w
    przyszłości.

    Primo xD:
    Karta TV potrzebna, do dekodowania dygnału, podpięcia pod TV/kablówkę.
    Ok, nie karta TV, a karta SAT i odpalony DLNA Server do strumieniowania.

    Primo kolejne :-D
    RAMu, dużo, bo jeszczę na tym serwerze będzie FTP, web, mail oraz inne
    pamięciożerne twory.

    Primo ostatnie:
    Jak widzisz, wiem co piszę i czego potrzebuję. Jak już stawiać to z
    rozmachem - a koszt...? Kilkadziesiąt zł dołożonych do 16/32GB RAM, a mam
    jeden PC zajmujący się wszystkim w firmie.

  • 5. Data: 2018-11-05 21:54:38
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...hell>

    Dnia Mon, 5 Nov 2018 21:09:11 +0100, Irokez napisał(a):

    > To dodaj kartę PCIe-SATA
    > https://www.delock.com/produkte/1117_SATA---eSATA/89
    384/merkmale.html

    Zastanawiałem sie nad tymi kartami, niestety nie moge znaleźć informacji
    czy/jak/które modele współpracują z Unixem/Linuxem, a przede wszystkim ZFS
    czy je poprawnie "zobaczy" i wykryje dyski.

    Widziałem kiedyś płytę za kilkadziesiąt/set zł z chyba 11 portami sATA,
    tylko RAMu obsługiwała max ... chyba 8GB.

    Szukam zatem innej.

  • 6. Data: 2018-11-05 22:01:05
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...hell>

    Dnia Mon, 5 Nov 2018 21:52:05 +0100, Roger(OS) napisał(a):

    <ciach>

    Sorki, sprostowanie 1GB RAM na 1TB HDD

  • 7. Data: 2018-11-05 22:34:02
    Od: "n" <...@...e>

    No to lecę po colę i chipsy ;-)

    -----

  • 8. Data: 2018-11-05 22:34:25
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 05.11.2018 o 21:52, Roger(OS) pisze:
    > Primo kolejne:-D
    > RAMu, dużo, bo jeszczę na tym serwerze będzie FTP, web, mail oraz inne
    > pamięciożerne twory.

    Mój NAS (w domu) ma 512MB RAM i działa na nim FTP, SMB, Apache+PHP,
    pyDownload, Transmission, skrypty sh odpalane z crona i DLNA Twonky -
    całość daje radę na tyle że nikt się nie skarży.

> [...]
    > rozmachem - a koszt...? Kilkadziesiąt zł dołożonych do 16/32GB RAM, a mam
    > jeden PC zajmujący się wszystkim w firmie.

    Zawsze możesz kupić gotowca od FreeNAS, Synology, QNAP...oni mają takie
    sprzęty. Z drugiej strony, ja uważam że u mnie w firmie ktoś
    zdroworozsądkowo pomyślał i aktualną pracę mamy na QNAPie, a np. zapis z
    kamer idzie na inny dedykowany rejestrator.

    Jakbyś kład kable, to wszystkie do jednego bezpiecznika podepniesz?
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2018-11-05 22:39:46
    Temat: Re: Szukam plyty pod NAS
    Od: "n" <...@...e>

    No wiesz, wystarczy, ze bedzie robil thumbnaile (miniatury) zeby sie zatkal na pare
    dni.

    -----

  • 10. Data: 2018-11-05 22:48:16
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...hell>

    Dnia Mon, 5 Nov 2018 22:34:25 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Mój NAS (w domu) ma 512MB RAM i działa na nim FTP, SMB, Apache+PHP,
    > pyDownload, Transmission, skrypty sh odpalane z crona i DLNA Twonky -
    > całość daje radę na tyle że nikt się nie skarży.

    Panowie, poczytajcie o ZFS/reiserfs itd... Stąd te GB RAM, albo
    bezpieczeństwo i łatwość migracji, albo dupa.

    Router do SDI/Neo w latach '90 stawiałem na FreeSCO uruchamianym z
    dyskietki. kilka MB RAM i CPU Intel chyba 75MHz bez wiatraka, tylko
    Radiator by było ciacho. Później doszedł dysk hdd tylko dlatego iż pojawiła
    sie strona, a i kilka bajerów.
    Wiem, że można NAS postawić na pingwinie bez tryby graficznego nawet na
    kilkuset MB RAM i bedzie działał., ale nie w tym rzecz.

> [...]
    > kamer idzie na inny dedykowany rejestrator.
    >
    > Jakbyś kład kable, to wszystkie do jednego bezpiecznika podepniesz?

    Stąd właśnie te porty sATA i autobatyczny backup macierzy.
    Niby co sie stanie serwerowi? ZFS jest odporny, jak piorun nie pizdnie w
    komputer to żadne dane nie ulecą, zreszta jest też backup.
    To malutka firma, nie potrzebuję od razu budować serwerowni, całego centra
    danych by jedna szafa zabepieczała drugą, a te dwie pierwsze z kolei
    trzeczia i czwarta - podłączeone oczywiście do różnych bezpieczników i,
    najlepiej innych operatorów i dostawców Internetu oraz energii elektrycznej
    ;-)

    Robi się OT!

    Wróćmy do tematu - szukam płyty głównej, nie pomocy w wyborze i
    konfiguracji sprzętu...