  • 1. Data: 2016-02-05 15:26:58
    Temat: Szukam: ustroj pomiarowy 4-20 mA, 270 stopni
    Od: Andy <a...@c...pl>

    Czy moze ktos zasugerowac gdzie szukac utroju pomiarowego
    do petli pradowej 4-20 mA o kacie obrotu ok. 270 stopni ?

    Ewentualnie jakis gotowy miernik np. panelowy mierzacy cokolwiek
    z ktorego moge wymontowac wnetrze.

    --
    Andrzej

  • 2. Data: 2016-02-05 18:24:26
    Temat: Re: Szukam: ustroj pomiarowy 4-20 mA, 270 stopni
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Andy" <a...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Czy moze ktos zasugerowac gdzie szukac utroju pomiarowego
    > do petli pradowej 4-20 mA o kacie obrotu ok. 270 stopni ?
    >
    > Ewentualnie jakis gotowy miernik np. panelowy mierzacy cokolwiek
    > z ktorego moge wymontowac wnetrze.

    Obrotomierz do samochodu, prędkościomierz do starego tramwaju...

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 3. Data: 2016-02-05 18:47:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Obrotomierz do samochodu, prędkościomierz do starego tramwaju...

    Kilka dni temu usłyszałem w radiu, że wrocławskie MPK będzie teraz
    sprzedawać stare tramwaje. Można sobie kupić jeden i wymontować ten
    prędkościomierz.

    Jarek

    --
    Kiedy rano jadę zerówką
    Wiszę na stopniach tak dla kondycji

  • 4. Data: 2016-02-06 11:46:51
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Kilka dni temu usłyszałem w radiu, że wrocławskie MPK będzie teraz
    > sprzedawać stare tramwaje. Można sobie kupić jeden i wymontować ten
    > prędkościomierz.

    No, pewnie tak, bo sam szukałem w necie takich mierników i posucha, albo
    jakieś dziwactwa. A ja tylko chcę sobie amperomierz i woltomierz do
    zasilacza... To już idę szukać tramwaju, nie dojedzie cały do pętli... :)
    Albo jakiś "kredens", taksiarz wyda mi resztę obrotomierzem :)

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 5. Data: 2016-02-06 16:03:30
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 6 lutego 2016 11:46:39 UTC+1 użytkownik ACMM-033 napisał:
> [...]
    > zasilacza... To już idę szukać tramwaju, nie dojedzie cały do pętli... :)
    > Albo jakiś "kredens", taksiarz wyda mi resztę obrotomierzem :)
    Obecnie rynek mierników panelowych i wskazówkych ustrojów pomiarowych
    jest zupełnie abstrakcyjny - albo jakieś maleństwa po lokalnych sklepach
    elektroniką, albo oferty edukacyjne za ogromny pieniądz (widziałem ostatnio
    np. częstościomierz języczkowy (tak, w XXI wieku) za około 300 PLN
    cry też "zestaw edukacyjny woltomierz szkolny" czyli woltomierz analogowy
    i 2 bananowe wtyczki za stówę - wiadomo, szkoła zapłaci), albo 'przemysłowe"
    po 150 PLN sztuka. Już lepiej kupić za 15-20 PLN na allegro jakiś panelowy miernik
    cyfrowy z Chin z podróbką ICL 7107 w środku;)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 6. Data: 2016-02-07 21:45:26
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 5 Feb 2016 15:26:58 +0100 Andy <a...@c...pl> napisał:

    >Czy moze ktos zasugerowac gdzie szukac utroju pomiarowego
    >do petli pradowej 4-20 mA o kacie obrotu ok. 270 stopni ?
    >Ewentualnie jakis gotowy miernik np. panelowy mierzacy cokolwiek
    >z ktorego moge wymontowac wnetrze.

    Jest jeszcze ERA-GOST, ale ceny są "wesołe". Miernika 270 stopni nie
    mają.

    Pooowróćmy jak za daaawnych laaat: :-)
    http://www.eragost.pl/

    Mierniki aparatowe:
    http://www.eragost.pl/index.php?option=com_content&t
    ask=blogcategory&id=29&Itemid=68

    Cennik:
    http://www.eragost.pl/images/rozne/cennik_2011.pdf

    Co się z tą firmą dzieje? Ich oferta wygląda jak z przed jakichś 30
    lat. Kto dzisiaj kupi analogowy woltomierz za 1500zł? Czy zostały tam
    jakieś same dziadki, nie bardzo kontaktujące z rzeczywistością?
    Dlaczego nie zatrudnią ze trzech młodych inżynierów i nie zaczną robić
    np. mierników instalacyjnych, coś na wzór Metrela?
    Nie dziwota że na głównej stronie oferują kolce na ptaki - chyba się
    te drogie, zabytkowe mierniki niespecjalnie sprzedają. W sumie szkoda,
    byłaby jeszcze szansa wyrosnąć na znaczącego europejskiego producenta
    aparatury pomiarowej, a tak pewnie niebawem będzie po nich. :-/

  • 7. Data: 2016-02-15 17:51:32
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 7 lutego 2016 21:45:00 UTC+1 użytkownik __Maciek napisał:
> [...]
    > byłaby jeszcze szansa wyrosnąć na znaczącego europejskiego producenta
    > aparatury pomiarowej, a tak pewnie niebawem będzie po nich. :-/

    Mam radziecki multimetr analogowy C4317M, odziedziczony w spadku.
    Używam go głównie do rozładowywania kondensatorów, bo ustrój pomiarowy
    jest beznadziejny i ciągle są kombinacje z otwieraniem go i kręceniem
    trymerem, bo regulacją z zewnątrz nie da się dociągnąć do pełnego wychylenia
    skali. Okazuje się, że ten kwiat radzieckiej metrologii jest wciąż produkowany
    (ciekawe, czy z taką samą płytką drukowaną cynowaną chyba lutownicą do
    rynien) i można go kupić (razem z przystawką do testowania tranzystorów, wow!)
    za jedyne 8555 rubli (czyli jakieś 430 PLN).

    http://www.printsip.ru/cgi/shop/item/TS4317M