  • 1. Data: 2010-01-14 23:16:04
    Temat: Szybki licznik dziesiętny
    Od: "kolarz" <k...@o...eu>

    Witam. Chcę zastosować szybki licznik dziesiętny , który by chodził powyżej
    100MHz do miernika częstotliwosci w pierwszej dekadzie liczącej. Nie wiem
    jaki, bo może są jakieś nowe typy.Proszę o sugestie.

  • 2. Data: 2010-01-15 00:04:37
    Temat: Re: Szybki licznik dziesiętny
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    kolarz pisze:
    > Witam. Chcę zastosować szybki licznik dziesiętny , który by chodził powyżej
    > 100MHz do miernika częstotliwosci w pierwszej dekadzie liczącej. Nie wiem
    > jaki, bo może są jakieś nowe typy.Proszę o sugestie.

    Zrób to w CPLD, pewno da się wyciągnąć i więcej niż 100 MHz. Mała
    Altera kosztuje kilka zł, tyle samo programator a podstawowy software za
    free.

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2010-01-15 03:16:17
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > Zrób to w CPLD, pewno da się wyciągnąć i więcej niż 100 MHz. Mała Altera
    > kosztuje kilka zł, tyle samo programator a podstawowy software za free.

    w tych wymaganiach zilinx reprezentuje sie podobnie, a tu chetnie sluze
    porada ;P

  • 4. Data: 2010-01-15 07:18:53
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    nuclear2001 wrote:

    > w tych wymaganiach zilinx reprezentuje sie podobnie, a tu chetnie sluze
    > porada ;P

    to ile wychodzi czas propagacji przerzutnika 'D' w xilinxach/alterach?

    jesli ponizej 1ns to chyba tez sie skusze...

  • 5. Data: 2010-01-15 17:05:51
    Od: grg12 <g...@c...at>

    kolarz pisze:
    > Witam. Chcę zastosować szybki licznik dziesiętny , który by chodził powyżej
    > 100MHz do miernika częstotliwosci w pierwszej dekadzie liczącej. Nie wiem
    > jaki, bo może są jakieś nowe typy.Proszę o sugestie.

    Może coś takiego ci podejdzie:
    http://www.nikomp.com.pl/opisy/ZEPJ0/ZEPJ2000.htm
    Kupiłem parę lat temu i wbudowałem w swój miernik częstotliwości. Czy
    rzeczywiście chodzi do 1GHz trudno powiedzieć (nie mam generatora żeby
    to przetestować).
    GRG

  • 6. Data: 2010-01-15 17:49:24
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > Kupiłem parę lat temu i wbudowałem w swój miernik częstotliwości. Czy
    > rzeczywiście chodzi do 1GHz trudno powiedzieć (nie mam generatora żeby to
    > przetestować).

    Chodzi, stosowany był w głowicach telewizyjnych.
    Niewątpliwą jego zaletą jest dostępność i cena, wadą podział przez 64
    (U664B)
    Trudniej dostępne to SP8685A Plesseya (do 500MHz), ale można dać radzieckie
    odpowiedniki. Kiedyś udało mi się kupić takie w ceramicznej obudowie.
    Do 100MHz pracuje 74H74, ale to przerzutniki typu D - podział przez dwa.

    --
    Desoft

  • 7. Data: 2010-01-15 18:15:56
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    kolarz pisze:
    > Witam. Chcę zastosować szybki licznik dziesiętny , który by chodził powyżej
    > 100MHz do miernika częstotliwosci w pierwszej dekadzie liczącej. Nie wiem
    > jaki, bo może są jakieś nowe typy.Proszę o sugestie.

    W sumie to należałoby napisać "licznik" zamiast "miernik
    częstotliwości" bo jak się popatrzy na ceny i możliwości poważnego
    sprzętu to dekady nie mają nic wspólnego z pomiarem ;-)

    --
    Filip.

  • 8. Data: 2010-01-15 20:48:49
    Od: "kolarz" <k...@o...eu>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > W sumie to należałoby napisać "licznik" zamiast "miernik częstotliwości"
    > bo jak się popatrzy na ceny i możliwości poważnego sprzętu to dekady nie
> [...]
    ========Może kolega jeszcze sprawdzi , czy czasami nie zrobiłem jakiegos
    błędu gramatycznego , czy innego.
    kolarz

  • 9. Data: 2010-01-15 21:08:59
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Desoft wrote:

> [...]
    > radzieckie odpowiedniki. Kiedyś udało mi się kupić takie w ceramicznej
    > obudowie. Do 100MHz pracuje 74H74, ale to przerzutniki typu D - podział

    11C90, ale to antyk. U664B, trzeba uważać, by dostać B, bo U664 nadaje się
    wyłącznie jako generator szumu. Muszę jeszcze sprawdzić, co jest w moim
    mierniku częstotliwości na bazie licznika. Dałem coś podobnego, ale nie
    pamiętam co. Pozdrowienia od Alzheimera, a miernik wraz ze schematem w
    robocie stoi.

    Waldek

  • 10. Data: 2010-01-18 13:12:29
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "kolarz" <k...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości
    Jeżeli jeszcze jesteś na etapie projektowania, to może zastanów się nad
    zrobieniem układu z dzielnikiem binarnym i mikroprocesorem przeliczającym
    na system dziesiętny. Liczniki binarne chodzą wyżej i łatwiej/taniej można
    je dostać. A i wyświetlanie jest prostsze.
    Schematów w sieci jest mnóstwo.
    pozdrawiam,
    Andrzej