  • 1. Data: 2017-06-06 12:23:37
    Temat: Szybkie pompowanie koła
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Zajebisty efekt
    https://youtu.be/yRfyQTgVWbM?t=392
    Ciekaw jestem czy zwykłe koła w aucie też tak można napompować :)
    --
    Pozdr
    Janusz

  • 2. Data: 2017-06-06 14:00:33
    Temat: Re: Szybkie pompowanie koła
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    >Zajebisty efekt
    >https://youtu.be/yRfyQTgVWbM?t=392
    >Ciekaw jestem czy zwykłe koła w aucie też tak można napompować :)

    YT pelny takich filmow, mozna.
    https://www.youtube.com/watch?v=H1Dh16hLPEc

    https://www.youtube.com/watch?v=LADnwQ3g9KY

    Tylko ze to nie jest pompowanie, to jest zakladanie opony.
    A dokladniej koncowka zakladania - wtedy trzeba podlaczyc kompresor i
    dmuchac dosc zwawy strumien powietrza, zeby rozszerzyl opone mimo
    nieszczelnosci na styku z felga. Pompka moze sie okazac za slaba.

    Opony tak nie napompujesz ... wiec ciekawe co widac na filmie :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-06-06 14:48:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-06-06 o 14:00, J.F. pisze:
> [...]
    > https://www.youtube.com/watch?v=H1Dh16hLPEc
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=LADnwQ3g9KY
    >

    > Tylko ze to nie jest pompowanie, to jest zakladanie opony.
    To akurat znałem :)

    > A dokladniej koncowka zakladania - wtedy trzeba podlaczyc kompresor i
    > dmuchac dosc zwawy strumien powietrza, zeby rozszerzyl opone mimo
    > nieszczelnosci na styku z felga. Pompka moze sie okazac za slaba.
    Wiadomo.

    > Opony tak nie napompujesz ... wiec ciekawe co widac na filmie :-)
    No właśnie, tutaj widać że napompował :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2017-06-06 15:09:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    >No właśnie, tutaj widać że napompował :)

    Na moj gust ostygnie i znow sie zrobi kapec.

    J.

  • 5. Data: 2017-06-06 20:33:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-06-06 o 15:09, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    > Na moj gust ostygnie i znow sie zrobi kapec.

    Ale on tam pryskał pewnie propanem-butanem, a ten przy spalaniu trochę
    spalin zrobi.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2017-06-06 21:11:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Jun 2017 20:33:23 +0200, Janusz napisał(a):

    > Ale on tam pryskał pewnie propanem-butanem, a ten przy spalaniu trochę
    > spalin zrobi.

    Zrobi, jak mu powietrza dostarczysz. A powietrza jest tylko tyle co w
    oponie. O2 jak sie spali do CO2, to objetosc jest prawie ta sama.
    Po spaleniu do H2O - dwa razy wieksza, ale tylko powyzej ok 100 C.
    A przeciez prawie 80% powietrza sie nie zmienia.

    Wiec zysk glownie z podgrzania, a ostygnie szybko i nie bedzie nic
    wiecej :-(

    Z tym, ze wydaje mi sie, ze on uzywa WD40. To akurat chyba niewiele
    zmienia w kwestii chemii.
    Inni moga uzywac eteru - ten zawiera atom tlenu wiec zawsze to wiecej
    spalin. Ale niewiele.

    Nitrometan bylby dobry.

    J.

    .

  • 7. Data: 2017-06-07 21:20:29
    Od: Leszek Kowalski <k...@o...pl>

    W dniu 2017-06-06 o 12:23, Janusz pisze:
    > Zajebisty efekt
    > https://youtu.be/yRfyQTgVWbM?t=392
    > Ciekaw jestem czy zwykłe koła w aucie też tak można napompować :)

    Widziałem coś na podobnej zasadzie w wulkanizacji.
    Opona była za wąska (na wskutek magazynowania czy transportu).
    Gościu ładował taki mały z 15 litrowy zbiornik sprężonym powietrzem do
    kilku atmosfer, wkładał wylot między oponę a rant felgi i odkręcając
    zawór wypuszczał momentalnie całe powietrze do opony.

    Za 3 razem się udało i opona wskoczyła tak jak trzeba na felgę :-)

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 8. Data: 2017-06-12 12:35:24
    Od: adam <a...@a...pl>

> [...]
    > nieszczelnosci na styku z felga. Pompka moze sie okazac za slaba.
    >
    > Opony tak nie napompujesz ... wiec ciekawe co widac na filmie :-)

    No właśnie to co napisałeś - zakładanie opony, opona musi wskoczyć na
    felgę, zwykłym kompresorkiem w terenie tego nie zrobisz. Pod wpływem
    wybuchu opona wskakuje na felgę, a napompować potem trzeba.

  • 9. Data: 2017-06-12 12:47:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adam" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >felgę, zwykłym kompresorkiem w terenie tego nie zrobisz. Pod wpływem
    >wybuchu opona wskakuje na felgę, a napompować potem trzeba.

    Ale widzisz - przed operacja opona wyraznie sflaczala, a po wybuchu
    dzielnie unosi samochod.

    Napompowala sie ... ale jakim cudem ?
    Temperatura zrobila cisnienie ?

    J.

  • 10. Data: 2017-06-12 13:35:08
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2017-06-12 o 12:47, J.F. pisze:

    > Ale widzisz - przed operacja opona wyraznie sflaczala, a po wybuchu
    > dzielnie unosi samochod.
    >
    > Napompowala sie ... ale jakim cudem ?
    > Temperatura zrobila cisnienie ?

    Ja nigdy tak nie robiłem, ale z tego co wiem, to potem trzeba
    podpompować. Na YT są poradniki
    https://www.youtube.com/watch?v=b3yvmGxJd0c