  • 1. Data: 2018-04-20 17:06:45
    Temat: T-mobile oszukuje
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Na razie w USA.

    https://www.msn.com/pl-pl/finanse/firmy/t-mobile-osz
    ukiwało-klientów-że-ma-zasięg-odtwarzając-w-słuchawc
    e-dźwięk-nawiązywania-połączenia-duża-kara/ar-AAw67Y

    " tamtejszy oddział T-Mobile postanowił nieco kolorować rzeczywistość
    i tylko udawać, że ma zasięg w niektórych miejscach.
    To było bardzo proste do zrobienia. Wystarczyło w słuchawce puścić
    znany wszystkim dźwięk oczekiwania na odebranie połączenia, podczas
    gdy w rzeczywistości sieć nie miała w ogóle zasięgu. Dzięki takiemu
    sprytnemu zabiegowi łatwo można było zwalić winę za nieodebrane
    połączenie na kogoś, kto - naszym zdaniem - nie odebrał telefonu.
    Tymczasem adresat takiej rozmowy w ogóle nie dostawał informacji, że
    ktoś próbuje się z nim połączyć.
    Prawdziwym winowajcą była jednak sieć, która wcale nie miała zasięgu i
    połączenie od samego początku było niemożliwe do zrealizowania"

    Ale nie bardzo rozumiem ... telefony zmodyfikowali ?
    Bo przeciez skoro nie ma zasiegu, to siec nic do telefonu nie wysle.

    A moze chodzilo o odbiorce ?

    Nawiasem mowiac, to u nas czasem mam strasznie dlugi okres ciszy na
    poczatku.
    Roamingi krajowe ?

    J.

  • 2. Data: 2018-04-22 04:09:20
    Temat: Re: T-mobile oszukuje
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ale nie bardzo rozumiem ... telefony zmodyfikowali ?
    > Bo przeciez skoro nie ma zasiegu, to siec nic do telefonu nie wysle.

    Telefony klient dostaje za darmo lub dużym dyskontem w abonamencie.
    Ten telefon ma firmowy software/firmware od T-Mobile czy ATT lub Verizon -
    innymi słowy, firmware kontroluje operator który oferuje stosowny aparat.

    > A moze chodzilo o odbiorce ?

    Nie, nie chodziło o odbiorcę.

  • 3. Data: 2018-04-23 17:52:10
    Temat: Re: Re:T-mobile oszukuje
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." wrote in message:
    >Bo przecież ponieważ skoro to ale ... ;)

    >Wróżby z fusów:
    >- modyfikacja softu telefonu
    > sprzedawanego przez T-Mobile

    Mozliwe.

    >- pojemność sieci
    > (dostatecznie duża, by wysłać sygnał,
    > ale zbyt mała na obsługę rozmowy)

    Brak zasiegu, a nie pojemnosci.
    USA duze, zasieg jest fragmentaryczny :-)

    No dobra, moze juz nie taki fragmentaryczny
    https://www.t-mobile.com/coverage/coverage-map

    ale jesli zrobiony przy pomocy takiej sztuczki, to trzeba mape
    przerzedzic :-)

    Hm, ale to telefony z LTE :-)

    J.

  • 4. Data: 2018-04-23 22:13:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5ade012b$0$625$6...@n...neostrada.pl

    > Brak zasiegu, a nie pojemnosci.

    Przykładowo -- do bliższego BTS brak pojemności a do
    dalszego brak zasięgu? ;) Czy warto szukać logiki
    lub sensu w zachowaniu oszusta?

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 5. Data: 2018-04-25 14:19:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > https://www.t-mobile.com/coverage/coverage-map
    >
    > ale jesli zrobiony przy pomocy takiej sztuczki, to trzeba mape przerzedzic

    Ale jeśli zasięg ten jest otrzymany po uwzględnieniu roamingu,
    którego firma nie chce użyć bo drogi i woli zniechęcić usera
    czekaniem aż się sam rozłączy zanim roaming zostanie uruchomiony?

  • 6. Data: 2018-04-25 14:29:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale jeśli zasięg ten jest otrzymany po uwzględnieniu roamingu,
    >którego firma nie chce użyć bo drogi i woli zniechęcić usera
    >czekaniem aż się sam rozłączy zanim roaming zostanie uruchomiony?

    To moze byc dobry trop, ale:
    -w roamingu polaczenie zapewnia aktualna siec ... wiec chyba nie
    mozna podstawic wlasnego sygnalu ..

    - tak gleboko zmieniliby program, ze oszukiwaliby na roamingu ?
    Czemu nie, ale to chyba trudne do zmiany ... no coz, klient placi,
    to moze wymagac :-)

    J.