  • 21. Data: 2018-04-18 18:11:58
    Temat: Re: TPMS jak...
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 18.04.2018 o 09:33, Yogi(n) pisze:

    > Użytkownik "kloi" <s...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Nie zadziała,

    > bo ustrojstwo zapewne mierzy różnicę ciśnień pomiędzy
    > wnętrzem i zewnętrzem opony.

    Chyba jednak "ustrojstwo" nie jest połączone z otoczeniem i sposób z
    butelką ma prawo zadziałać.

    --
    Czarek

  • 22. Data: 2018-04-19 00:06:35
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości
    > Chyba jednak "ustrojstwo" nie jest połączone z otoczeniem i sposób z
    > butelką ma prawo zadziałać.

    Fakt zintegrowania czujników z zaworem przemawia za moją wersją.
    Oczywiście, może być tak, że w urządzeniu jest mała puszka "referecyjna"
    (jak w niektórych manometrach), ale zmienna temperatura i związana z tym
    rozszerzalnosć oraz wstrząsy wymagałyby jakiegoś mechanizmu korygującego
    wskazania, co dość mocno utrudniałoby miniaturyzację i zwiększało
    enegrochłonność. Chyba, że chodzi o wykrycie różnicy pomiędzy
    poszczególnymi kołami, a nie wartości bezwzględnej.
    Nie mam pojęcia jak działają takie czujniki, więc oczywiście mogę się
    mylić, ale obstawiam, że najłatwiej porównać ciśnienie wewnątrz z tym na
    zewnątrz, czyli poprzez zawór. Chyba, że są oparte o jakieś inne
    zjawisko (np. zmianę przewodnictwa pod wpływem ciśnienia), ale nigdy o
    takim nie słyszałem.

    --
    Yogi(n)

  • 23. Data: 2018-04-19 06:11:16
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 19.04.2018 o 00:06, Yogi(n) pisze:

> [...]
    > zewnątrz, czyli poprzez zawór. Chyba, że są oparte o jakieś inne
    > zjawisko (np. zmianę przewodnictwa pod wpływem ciśnienia), ale nigdy o

    Obejrzałem w sieci kilkadziesiąt zdjęć tych czujników i na żadnym nie
    widać połączenia czujnika z powietrzem zewnętrznym.
    Zdjęcie na tej stronie chyba najbardziej potwierdza moją wersję:
    https://www.euromaster.pl/opony-i-felgi/czujniki-tpm

    Czarek

  • 24. Data: 2018-04-19 09:01:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Apr 2018 06:11:16 +0200, Czarek napisał(a):
> [...]

    Robi sie zbiornik z proznia. Tylko, ze wychodzi wtedy cisnienie
    absolutne. Mozna sie nie przejmowac, mozna skorygowac piatym
    czujnikiem w komputerze.
    Moze nawet nie trzeba, skoro jest taki czujnik w kolektorze, wystarczy
    odczytac przed rozruchem.

    Hm ... jak jade w Alpy/do Meksyku, to przeciez nie spuszczam powietrza
    z opon. Moze absolutne lepsze.

> [...]
    > widać połączenia czujnika z powietrzem zewnętrznym.
    > Zdjęcie na tej stronie chyba najbardziej potwierdza moją wersję:

    Ale trzeba przyznac, ze blisko zaworka. Jedna mala dziurka i moze miec
    dostep :-)

    Ale chyba jednak nie ma i mierzy cisnienie absolutne.

    J.

  • 25. Data: 2018-04-19 20:56:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 14.04.2018 o 14:28, kloi pisze:
    > czujniki drogie i niewymienna bateria

    Masz auto z rocznika 2014-2016? W nowszych TPMS jest realizowany już bez
    czujników w kołach/

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2018-04-19 21:01:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 20:56 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Masz auto z rocznika 2014-2016? W nowszych TPMS jest realizowany już bez
    > czujników w kołach/

    W obu moich autach z tego przedziału siedzą czujniki w kołach...

    TG

  • 27. Data: 2018-04-19 21:24:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > W obu moich autach z tego przedziału siedzą czujniki w kołach...

    Ale to że mi "lajka" dajesz czy jak? :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 28. Data: 2018-04-19 21:37:59
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 21:24 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Ale to że mi "lajka" dajesz czy jak? :-P

    No fakt, dałem ciała :-) - piszesz, że teraz przy tpms nie montują
    czujników?
    Ostatnie auto kupiłem w ubiegłym roku - ale to model z 2015 (Kia Sorento
    III przed FL) i we wszystkich 9 kołach jakie z nim dostałem mam fabryczne
    czujniki.

    TG

  • 29. Data: 2018-04-19 22:11:12
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Masz auto z rocznika 2014-2016? W nowszych TPMS jest realizowany już bez
    > czujników w kołach/

    Nie - cały czas są dostępne dwie wersje w różnych autach.

  • 30. Data: 2018-04-20 07:49:42
    Od: p...@g...com

    vw daje czujniki tpms w highline a abs/esp odczytuje w comfortline, imho drugie
    rozwiazanie jest wygodniejsze mimo ze trzeba sprawdzic cisnienie w kazdym kole w
    razie komunikatu, czulosc odczytu dobra przy ubytku 0,2 bar juz piszczy