  • 21. Data: 2020-01-26 14:44:35
    Temat: Re: TV4 Drogówka 2020.01.2513:55
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    > Nie. Art. 5 ust. 1 - sygnały i znaki mają pierwszeństwo przed zapisami
    > ustawy.

    I w jaki sposób "Hej, nie możesz za mnie wejść" wchodzi w kolizję z
    "Pieszy, który jest na przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdami"?

    Nadużywacie drastycznie Art. 5 ust. 1. Niedługo zaczniecie na
    skrzyżowaniach z S-1 wyłączać światła ("bo art. 5, więc art. 51 ust. 1
    nie działa") lub wjeżdżać w jednokierunkowe ("art. 5, nie muszę słuchać
    B-2").

  • 22. Data: 2020-01-26 14:56:17
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    PlaMa w

    > I w jaki sposób "Hej, nie możesz za mnie wejść" wchodzi w kolizję z
    > "Pieszy, który jest na przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdami"?

    Nie unikaj prosze odpowiedzi na proste pytanie:

    skąd wiadomo, że jest przejście dla pieszych...
    a) kierujący skąd to wie
    b) pieszy skąd to wie

    > Nadużywacie drastycznie Art. 5 ust. 1. Niedługo zaczniecie na
    > skrzyżowaniach z S-1 wyłączać światła ("bo art. 5, więc art. 51 ust. 1
    > nie działa")

    Idź się leczyć tam gdzie sie neelix leczył... Wrócił po latach i mu w głowie
    sie naprostowało conieco...

    --
    'Tom N'

  • 23. Data: 2020-01-26 15:00:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Jan 2020 14:28:05 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Nie. Art. 5 ust. 1 - sygnały i znaki mają pierwszeństwo przed zapisami
    > ustawy.

    Mialbys racje, gdyby minister ladnie swiatla opisal.
    Tymczasem napisal jedynie "nie/pozwala na wjazd za sygnalizator".
    Co nijak z zapisami o pierwszenstwie nie koliduje - przynajmniej tak
    sie wydaje.

    Za to jest ust
    3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi
    regulującymi pierwszeństwo przejazdu.

    Ale co z pieszymi, ktorzy przechodza, w dodatku na zasadach ogolnych
    ustawy :-)

    J.

  • 24. Data: 2020-01-26 15:03:28
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2020-01-26 o 14:56, 'TomN' pisze:

    > Nie unikaj prosze odpowiedzi na proste pytanie:

    Wygląda, że to ty unikasz.

    > skąd wiadomo, że jest przejście dla pieszych...
    > a) kierujący skąd to wie
    > b) pieszy skąd to wie

    Albo przejdź do konkluzji i zwerbalizuj w końcu swoje myśli albo nie
    zawracaj mi klawiatury głupimi pytaniami i gierkami.

    > Idź się leczyć tam gdzie sie neelix leczył... Wrócił po latach i mu w głowie
    > sie naprostowało conieco...

    Ach, przepraszam. Dawno nie odwiedzałem pms i chyba trochę już
    pozapominałem co, jak i z kim. Zupełnie nie zdawałem sobie sprawy, że
    piszę z prostakiem.

    Żegnam ozięble.

  • 25. Data: 2020-01-26 15:09:26
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2020-01-26 o 14:44, PlaMa pisze:

    > Nadużywacie drastycznie Art. 5 ust. 1. /.../
    > /.../ wjeżdżać w jednokierunkowe ("art. 5, nie muszę słuchać
    > B-2").

    Oj, tutaj muszę się samopokajać, bo trochę w ferworze dyskusji
    przestrzeliłem.

    Po pierwsze powinienem zacząć od od "nadużywacie całego art. 5" a nie
    tylko ust. 1, gdyż w sumie moje przykłady bardziej opierały się na ust.
    3. Po drugie przykład z B-2 jest bez sensu w sumie, bo jednak ustawa
    mówi o "pierwszeństwie nad znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo
    przejazdu". Tyle słowem sprostowania :)

  • 26. Data: 2020-01-26 15:10:46
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

    > Ale co z pieszymi, ktorzy przechodza,

    weszli na swoim zielonym, to maja prawo zejść bezpiecznie -- ale nie maja
    pierwszeństwa

    > w dodatku na zasadach ogolnych ustawy :-)

    I co cieszysz ryja, skoro nie o takim przechodzeniu dyskusja?

    --
    'Tom N'

  • 27. Data: 2020-01-26 15:39:06
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2020-01-26 o 14:25, 'TomN' pisze:

    > https://lmgtfy.com/?q=zasada+prawej+r%C4%99ki

    Wyszukiwarka daje sporo linków o zasadzie prawej reki, ale wyjaśnienie
    jest wyłącznie przy naukach fizyki. Odnośnie do ruchu drogowego są tylko
    wpisy w rodzaju: należy kierować się zasadą prawej ręki. Brak
    wyjaśnienia tej zasady.
    Chyba nie chodzi o to, żeby zamiast "pierwszeństwo mają pojazdy z prawej
    strony", twierdzić że "pierwszeństwo mają pojazdy zgodnie z zasadą
    prawej ręki", bo taki tekst byłby wyjątkowo idiotyczny, prawda?
    Trzeba byłoby naprawdę wyjątkowego kretyna, który zamiast przypomnieć
    "pierwszeństwo z prawej", mógłby nadawać: "pierwszeństwo zgodnie z
    regułą prawej ręki". :D
    Tak że pokpiłeś sprawę, usiłując przypomnieć mi o wyszukiwarce.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 28. Data: 2020-01-26 15:39:39
    Od: Tomasz Nycz <x...@x...invalid>

    PlaMa w

> [...]

    [...]

    > przykład z B-2 jest bez sensu w sumie, bo jednak ustawa
    > mówi o "pierwszeństwie nad znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo
    > przejazdu".

    <cite PoRD>
    przejście dla pieszych - powierzchnię jezdni, drogi dla rowerów lub
    torowiska przeznaczoną do przechodzenia przez pieszych, oznaczoną
    odpowiednimi znakami drogowymi;
    </cite>

    Czyli skoro na *przejściu* pieszy ma pierwszeństwo, a pierwszeństwo to
    wynika ze znaku drogowego (poziomy lub pionowy), więc przepisy art 5. w tym
    przypadku obowiązują, więc kierujący ma pierwszeństwo gdy ma zielone
    światło, i jeżeli pieszy wlezie na jezdnię w czasie wyświetlania zielonego
    dla kierujących, nie znaczy, że wszedł na przejscie.
    Znak przejścia /zmika/ gdy pojazd ma zielone, tak samo jak "znika" A-7 gdy
    pojazd ma zielone i znika "D-1" gdy pojazd ma czerwone.

    I proszę, gdybys chciał dyskutować o tym, że znaki D to sa informacyjne, to
    zauważ,że jednak maja związek z pierwszeństwem, i nikt nie powiedział, że
    D-6x nie reguluja pierwszeństwa

    --
    'Tom N'

  • 29. Data: 2020-01-26 15:48:07
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Akarm w

    > Wyszukiwarka daje sporo linków o zasadzie prawej reki
    [...]

    Pierwszy link:
    <https://nto.pl/przepisy-ruchu-drogowego-pamietaj-o-
    prawej-rece/ar/4091771>

    <cite>
    Przepisy ruchu drogowego. Pamiętaj o prawej ręce!
    [...]
    Uważaj na skrzyżowanych równorzędnych. Są nieoznakowane i często dochodzi
    tam do kolizji.
    [...]
    Ustępujemy wszystkim pojazdom nadjeżdżającym z Twojej prawej strony
    [...]
    Skręcając w lewo - wszystkim pojazdom nadjeżdżającym z przeciwka jadącym na
    wprost lub skręcającym w prawo
    [...]

    > Tak że pokpiłeś sprawę, usiłując przypomnieć mi o wyszukiwarce.

    Taaa dziadziu... Zasada to nie kwas, nikt o kwasie prawej reki nie słyszał,
    ale wielu o zasadzie prawej reki słyszało, wiec YPB?

    --
    'Tom N'

  • 30. Data: 2020-01-26 16:04:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Jan 2020 15:10:46 +0100, 'TomN' napisał(a):
    > J.F. w
    >
    > weszli na swoim zielonym, to maja prawo zejść bezpiecznie -- ale nie maja
    > pierwszeństwa

    > I co cieszysz ryja, skoro nie o takim przechodzeniu dyskusja?

    Bo o ile jest pkt, ze swiatla maja pierwszenstwo nad znakami
    regulujacymi pierwszenstwo, to nie ma zapisu, nad regulami ustawowymi.

    J.