  • 1. Data: 2019-10-25 12:41:48
    Temat: TVP Kultura HD
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Od wczoraj TVP Kultura nadaje w HD (przynajmniej W-wa).
    To świetna wiadomość, bo na Kulturze często kultowe filmy są.

  • 2. Data: 2019-10-25 14:55:12
    Temat: Re: TVP Kultura HD
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 25.10.2019 o 12:41, ąćęłńóśźż pisze:
    > Od wczoraj TVP Kultura nadaje w HD (przynajmniej W-wa).
    > To świetna wiadomość, bo na Kulturze często kultowe filmy są.

    Tylko że te "kultowe" to raczej w normalnej rozdzielczości nagrywane. A
    co z dźwiękiem, nadal tylko stereo?

  • 3. Data: 2019-10-25 21:46:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-25 o 14:55, Trybun pisze:

    > Tylko że te "kultowe" to raczej w normalnej rozdzielczości nagrywane. A
    > co z dźwiękiem, nadal tylko stereo?

    Jeśli na taśmie filmowej, to dużo więcej można wyciągnąć. Tyle, że
    ponownie by trzeba przez jakieś telekino czy skaner przepuścić.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2019-10-26 11:46:39
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 25.10.2019 o 21:46, Adam pisze:

    > Jeśli na taśmie filmowej, to dużo więcej można wyciągnąć. Tyle, że
    > ponownie by trzeba przez jakieś telekino czy skaner przepuścić.

    Takiemu Metropolis Langa z pewnością  posłuży emisja w FHD;-)

  • 5. Data: 2019-10-26 12:42:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-26 o 11:46, Trybun pisze:

    > Takiemu Metropolis Langa z pewnością  posłuży emisja w FHD;-)

    Do starych filmów, z dużym ziarnem, przydał by się jakiś niegłupi
    algorytm, uśredniający kilka klatek celem eliminacji ziarna. Tylko wtedy
    trzeba znów szukać konturów albo robi się nieostro.
    Ale obejrzeć takie filmy w 4k albo 8k to by było ciekawie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2019-10-27 10:21:56
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 26.10.2019 o 12:42, Adam pisze:

> [...]
    > wtedy trzeba znów szukać konturów albo robi się nieostro.
    > Ale obejrzeć takie filmy w 4k albo 8k to by było ciekawie.

    Sprawa chyba nie taka prosta, aby majstrować przy starych produkcjach
    potrzebna zgoda producenta, a to prawie na pewno swoje kosztuje.  Na
    dostosowawcze telewizory też bym nie liczył, producenci nawet nie
    oferują sprzętu do nagrywania materiałów w standardzie FHD, a co to
    mówić o sytuacji gdy wchodzi w grę ingerencja w produkt.

  • 7. Data: 2019-10-27 20:08:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-27 o 10:21, Trybun pisze:

> [...]
    > oferują sprzętu do nagrywania materiałów w standardzie FHD, a co to
    > mówić o sytuacji gdy wchodzi w grę ingerencja w produkt.

    Zgoda producenta do przedwojennych filmów?
    Wydaje mi się, że chyba już nie.

    Sporo filmów się skanuje. Przypuszczam, że więcej problemów było z
    załatwieniem wszystkich formalności choćby w przypadku "Jak rozpętałem
    II Wojnę Światową", niżby było z filmem sprzed 100 lat. Oczywiście
    pomijając kwestię znalezienia zdrowej taśmy filmowej. Bo o znalezieniu
    dupnegatywu czy matki to w zasadzie można zapomnieć.

    Ale już nie siedzę w branży i nie wiem, jakie teraz zasady.
    Natomiast wiosną tego roku oglądałem film dokumentalny (bardzo ciekawy)
    o zamykaniu produkcji taśmy filmowej i całej ko-produkcji z tym
    związanej. Był materiał m.in. o cyfryzacji filmów w Indiach. O ile
    dobrze pamiętam, robili w 4k.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2019-10-28 15:15:44
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 27.10.2019 o 20:08, Adam pisze:

> [...]
    > ciekawy) o zamykaniu produkcji taśmy filmowej i całej ko-produkcji z
    > tym związanej. Był materiał m.in. o cyfryzacji filmów w Indiach. O ile

    No nie wiem czy jest wolna ręka dla takich produkcji ze względu na wiek.
    Ogólnie nasze prawo teoretycznie pozwala, ale jakoś nie słyszałem aby
    ktoś to praktykował.

    Pewnie że dużo filmów się skanuje, pytanie tylko - czy to samowola czy
    za zgodą producenta bądź tego co nabył takie prawa?

    No, Hindusi to w wielu dziedzinach lubią być na bakier z ogólnie
    przyjętymi zasadami,.;-)

  • 9. Data: 2019-12-23 16:08:42
    Od: "Kamil" <nospamtlen.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał:

    > Od wczoraj TVP Kultura nadaje w HD (przynajmniej W-wa).
    > To świetna wiadomość, bo na Kulturze często kultowe filmy są.

    Dla mnie niezbyt świetna, bo program zniknął z nadajnika 100 kW i został
    przeniesiony na nadajnik 25 kW i na dodatek położony w większej ode mnie
    odległości. No i d... blada. Nie mam TVP Kultura.

    Pzdr

  • 10. Data: 2019-12-27 10:13:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 23 Dec 2019 16:08:42 +0100, "Kamil" <nospamtlen.pl> wrote:
> [...]
    > mnie
    > odległości. No i d... blada. Nie mam TVP Kultura.

    Widzę, że nic się nie zmieniło. Te same problemy z tv naziemną co 40
    lat temu...
    Skoro kanał jest dostępny z powietrza i za darmo to czemu nie ma go w
    streamingu? A moze jest? Po co w ogóle utrzymywanie tel całej
    infrastruktury nadawczej jak internet ma większość?

    --
    Marek